پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:58:45 - دوشنبه 12 خرداد 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاد حوزه و دانشگاه در کارگاه آموزشی سبک زندگی : شبکه های ماهواره ای حیا را از زن و غیرت را از مرد می گیرد
استادحوزه و دانشگاه  افزود : یک حرف سیاست مدار آمریکایی یا غربی  است، اگر می خواهید ،  جوان اسلامی را همرنگ خودت کنیدحیا و غیرت را ازش بگیرید ، حیا را از زنها بگیرید به گزارش ” صبح رابر” استاد حوزه و دانشگاه  حجت الاسلام عسکری در نشست  سبک زندگی در جمع کثیری از مردم […]

استادحوزه و دانشگاه  افزود : یک حرف سیاست مدار آمریکایی یا غربی  است، اگر می خواهید ،  جوان اسلامی را همرنگ خودت کنیدحیا و غیرت را ازش بگیرید ، حیا را از زنها بگیرید

به گزارش ” صبح رابر” استاد حوزه و دانشگاه  حجت الاسلام عسکری در نشست  سبک زندگی در جمع کثیری از مردم شهرستان رابر اظهار داشت:  امروزه خیلی ها اصالت رابه جسم می دانند الان سبک زندگی اسلامی ودقیقا برخلاف نگاه خدادرزندگی  هایمان تصور کردید .

اصالت به روح است نه به جسم

وی افزود : اصالت به روح است نه به جسم همین یک کلمه راتوانستید جابیندازید که اصالت به روح است ازاین به بعد  به داد روحمان  بیشتر می رسید،برای شفای روحمان حمدوشفا خوانید.

استاد  حوزه و دانشگاه ابراز داشت :  رسانه های غربی اول ،  در بینش وبعد در رفتارمان تغییر ایجاد می کنند ،   درسوره مبارکه مائده دراین آیه باقاطعیت هرچه تمام به یک مسئله مهم حواسمان راجمع می کند ، خدا برای اصلاح زندگی من وشمانسخه ای پیچیده ،اینکه ازخودتان شروع کنید ، بیشترین مشکل، درجامعه ای است  که ازخودمان شروع نکردیم .

وی با طرح سوال کدام موجود رابیشترازهمه می شناسید؟ ازبین همه موجودات خودم را،خودت کی هستی نمی دانم ، چون ازقرآن دورید ، چه کارهایی می توان انجام بدهید، چه موقعیت درراستای هدف خلقت پروردگارانجام دادید.خداوند برای چه به خودش تبارک الله احسن الخالقین گفت ،اگر به آیه ۱۴ سوره مؤمنون، دقت کنید، متوجه می شوید آنچه که خدای متعال خود را به خاطر آن «احسن الخالقین» نامیده، روح آدمی است. چرا که در این آیه، مراحل خلقت آدمی به ترتیب بیان می شود ودر آنجا که سخن از خلقت روح آدمی به مبان می آید، «احسن الخالقین» بودن خدا مطرح می شود. ابتدا پست ترین حالت وجودی انسان که نطفه می باشد بیان شده، بعد در مراحل بعدی بسته شدن آن و جنین شدن و بعد فرا گرفتن گوشت و استخوان در اطراف آن حکایت می شود. اما این مراحل غایه حکمت خلقت انسان را جواب نمی دهد؛ بلکه وقتی بعد این مراحل سخن از دمیده شدن روح بر جسم می شود، به دنبالش عبارت « تبارَکَ اللهُ أحسَنُ الخالقین» می آید. شاید این نکته از آن جهت است که روحی که جسم انسان را در بر می گیرد، همان روح خداست که با اراده خدا بر انسان دمیده می شود. چراکه خودش فرمود:« از روح خودم بر او دمیدم»

حجت اسلام عسکری عنوان کرد : اموری که شادی آفرین و انسان از این شادی ها لذت ببرد در زندگیش و گناه هم در آن نباشد ، شادی که گناه نباشد مگر وجود دارد؟  ذائقه مان تغییر کرده ،  زیباترین موسیقی در علم موسیقی کسانی که تخصص دارند، می گویند نغمه های  قرآن است وهیچ نغمه موسیقی بالاتر از آن در دنیا وجود ندارد، برای یک مدت یک آیه را با معنی  گوش کنید ، الان کدام جوان تجربه می کند ، دو سه بار یک آیه با مفهوم تکرار کند ، انسان را به فکر فرو می برد ،اما موسیقی مبتذل غربی می خواهد بی خیالت کند .،با عقل خودت تصمیم بگیرد،   بهترین راه را خودت انتخاب می کنید.

چرا نباید فکر کنید چه دارند به خوردمان می دهند

عسکری گفت :  نگذارید دیگران برایتان  نتیجه بگیرند بهترین را خودت انتخاب می کنید ،در حالی که امروزه روی مغزمان  آنقدر کار کردند، ما فکر نمی کنیم،  فقط  انجام می دهیم ،  یک شعر هم یاد گرفتید،  بزرگترها می گویند ، خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو ،این غلط است خداوند مصداق این شعر  در  سوره مبارکه یاسین آمده است : وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنکُمْ جِبِلًّا کَثِیرًا أَفَلَمْ تَکُونُوا تَعْقِلُونَ.

 چرا همراه کسانی که با پاهای خودشان به جهنم می روند یعنی آیه قرآنی، نمی خواهید  عقلت را به کار ببریید و ببینید چه خوب و چه بد خودت انتخاب کنید

جایگاه قدرت تصمیم گیری در سبک زندگی

وی ادامه داد : ما اگر بخواهیم سبک زندگی اسلامی را جا بیندازیم  باید قدرت تصمیم گیری را در جامعه مان بالا ببریم و همچنین برای صلاح خود ، خود باید فکری به حال خود کنیم  ، و الا اگر تقلید فرهنگ غرب باشد آنها همیشه به دنبال این هست که  اعتقاد و ایمان و ارزش ، و علم را از ما بگیرند .

حرف سیاست مدار غربی درباره جوامع اسلامی

سیاست مدارای غربی گفته بود،  اگر می خواهید جوامع اسلامی ، جامعه اسلامی را همراه خودمان کنیم ، اول حیا را ازشان بگیریم و بعد غیرت .

یک حرف سیاست مدار آمریکایی یا غربی  است، اگر می خواهید ،  جوان اسلامی را همرنگ خودت کنید، حیا و غیرت را ازش بگیرید ، حیا را از زنها بگیرید و غیرت را از مردها چه می شود همین که الان در جامعه رواج پیدا می کند ،حواس هایمان جمع شود خطربیخ گوشمان است . خودمان را به خواب نزنیم.

عسکری گفت : در خانه ای که عاطفه و محبت وجود ندارد ولی بیش از حد همه امکانات رفاهی  در خانواده ها فراهم است ،  در بعضی از خانه ها نظارتی نیست در اثر غفلت و بی تفاوتی در حد یک رفاقت دوست پسر و دوست دختر پیدا کرد، این گام اول شیطان است شیطان یکدفعه نابود نمی کند گام به گام.

چرا  دولت آمریکا برای من بچه مسلمان  شبکه هایی  راه اندازی و هزینه می کند ؟

حجت اسلام عسکری  در ادامه گفت : دولت آمریکا آیا برای من بچه مسلمان برای رضای خدا قربۀ الله برای رسیدن به بهشت،  دارند واسه ی ما هزینه می کنند، مثلا دستگاههای رسانه ای راه می اندازند ، آیا خیر خواهانه است ، که گوشمان را به  رسانه های غربی بسپاریم، کسانی  که با تمام قوا وارد شده که من، تو مسلمان را از پا در بیاورد، شیعه را له کند ، شبکه های تلویزیونی  ماهواره از وهابیت به کوب کار می کنند برای چیه ، برای اینکه شیعه را له کند .

وی اذعان داشت :  در شبکه ها لابه لای بعضی از فیلم های مستند شان چند ثانیه یک انرژی  می دهد، ما در ایران یک انرژی بیشتر نداریم ، صدای دینی مان و آن  ایمان است .آیا آن انرژی که در لا به لای برنامه ها به خانه ما می رود، آیا رشد ایمانی را بالا می برد ؟ عشقش را به نماز بیشتر می کند ؟ عشقش را به خدا بیشتر می کند ؟ نماز شب خوانمان می کند؟ اهل روزه می شویم ؟ یا یواش یواش با دیدن این صحنه ها قوای شهوانی و غرایض مان تحریک می شود .

عسکری ادامه داد :  یواش یواش وقتی که پایه های دینی من و تو ضعیف شد ، از نظر بینش و اعتقاد ضعیف شدیم ، از این به بعد گوشی هستیم ، ببینیم امروز در رسانه ها چه  فیلمی و چه پیامی  منتقل می کند ، امروز چه چیزی را رواج می دهند و تحریک می کنند ، باورتان نمی شود به عرض یکی دوروز می بینید یکی از تبلیغاتی که در شبکه های ماهواره ای بیگانه می کردند،  داخل ایران در یک شهرستان عقب افتاده ای دارند  اجرایش  می کنند .

چرا دشمن برای من جوان ایرانی شبکه راه می اندازند ،پولش را از کجا می آورد چرا دارد برای من هزینه می کند

 هرکه بخواهد به این سؤال جواب بگیرد ؟ دشمنی دشمن را می فهمد .

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد : شبکه های فارسی زبان تا دلت بخواهد راه اندازی شده است  ، شبکه من و تو ، در مقاله ای  نوشته بود علت نامگذاری شبکه من و تو با اسمش به شما می گوید، فقط من و تو ، خانواده دود کن هوا، در بعضی از برنامه ها به جوان خام ما دارند یاد می دهند می گویند اذن  دختر شرط نیست، دختر باکره دختری که ازداج نکرده ، این ها همان هایی اند که  می گوید من و تو ، به پدر و مادرت چه ربطی دارد که می خواهد دخالت کند ؟ الان جوانان در روی پدر و مادر می ایستند و قدم به قدم فرهنگ آنها را همراهی کردند .

وی افزود:  هوشیارانه متوجه باشید چه بلای در این عرصه به سر ما می آید آنها حساب شده کار می کنند و متاسفیم در داخل کشورمان اگرارزش هایمان را بخواهند نشان دهند ،  یک فیلم می سازند که می خواهد ترویج حجاب بدهند یک بازیگری که  خودش ارزشی برای حجاب قائل نیست نمی دانند حجاب چیست،  یک مقنه و چادر تنش می کنند انگار از معصومان است بعد از فیلم برای تجلیل از بازیگران دعوت می کنند می بینند ، همان  بازیگر گردن باز ، آرایش کرده نشسته آنجا.

 راه حل : از خودمان شروع کنیم

در ادامه گفت : داخل کشور این جوری و خارج کشور آن جوری ،  فقط و فقط یک راه دارد هر کسی از خودش شروع کند و از خانواده اش شروع به اصلاح کند ، خداوند وعده داده ، یک نفر در جامعه ، یک نفر دیگر را بدون گناه بکشد مثل اینکه همه جامعه  را کشته ، یک نفر باعث حیات و زندگی یک نفر بشود انگار همه مردم را زنده کرده است .

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد :  بعضی ها می خندند به این بحث آیا در زمان پیغمبر مگر ماهواره بود؟ بله  عملکردش یکی است و شکلش فرق می کند.

شگرد ماهواره  شگرد معاویه است

وی ادامه داد: ماهواره امروزه دریای تبلیغاتی است ، رسانه اند،  می خواهند  فرهنگ غربی  را جا بیندازد ، آنقدر کار می کند .

 ما معتقیدیم کاری که امروزه ماهواره  در جامعه  رواج داده در  صدر اسلام هم بود،  معاویه آنقدر بُرد تبلیغاتی را با شگرد های مختلف پیش برد که بعضی ها علی را لعن می کردند و بعد امیرالمومنین در مسجد کوفه ضربت می خورد بعضی ها شنیدند علی در مسجد ضربت خورده ، می گوید مگر علی هم نماز می خواند .

 امروز با همین شگرد هاست که گوش را کر و زبان را لال کردند .

حجت الاسلام عسکری گفت : چرا در جامعه یک جوان امروزی  من روحانی را به عنوان  دشمن می بیند ؟نه به انتقاد و نه به اعتراض  ، بدون هیچ استدلالی و تفکری .

پوشش در اجتماع

وی ابراز داشت : پوششی که در سطح اجتماع ما جا می افتد به نام شلوارهای ساپورت مشهور است شما سیر فلسفه پدید امدن  این نوع شلوار و آیا از  تاریخچه ان خبر دارید؟

یک لباسی در یک زمانی در بعضی از کشور ها تن یک زن فاقشه می کردند برای سنبل فحشا ، خودشان را نشان بدهد و همه بفهمد این اینکاره است ، الان دختر خانم شیعه می رود می خرد و تنش می کند تو خیابان پرسه می زند جلوی جوان نامحرم بدون اینکه بفهمد آن پدر سوخته با چه هدفی این را در کشور ما رواج  داده است .

 سؤال می کنید نه ، هر چه  مد شد می پوشید،بدون اینکه فکر کند .

وی در ادامه بیان داشت : در روابط بیشترین ضرر را دخترها می کنند ،  در اثر غفلت . شیطان از نظر قرآن سیاست گام به گام دارد،  و یک لحظه نابودت نمی کند که پیامبر اکرم (ص) در این رابطه می فرمایند : به کوچکی گناه نگاه نکن ،نگاه کن به سوی من کسی که لحظه لحظه نعمت  بهت می دهد یعنی خدا ،  و واسه ی  سلامتی زندگی تو آموزه های اخلاقی بهت می دهد همه این ها را گذاشتی کنار و لبیک گفتی به دعوت شیطان ،  همین حرام که اتفاق می افتد قدم اول را برداشتید و جرأت پیدا می کنید قدم بعدی را بردارید .

اهداف و آسیب های ماهواره از نظر قرآن و روایات

حجت الاسلام عسکری روایتی از پیامبر اکرم (ص) در اهداف ماهواره  بیان کرد و اظهار داشت :  یکی از اهداف دعوت به نفاق ، پیغمبر اکرم فرمودند علامت حکومت فاسد چهار چیز است ۱- لهو گرایی  یک آدم الکی خوش ،  به دنیا اعتبار نمی دهد و به شخصیت مان بها نمی دهد .

۲- بیهوده گرایی  : دشمنی در جامعه  ایجاد می کند ، ما جوانان سالم و مومن معتقد و ولایی،  که  حاضر است جانش را فدای اسلام و قرآن بکند تا دلت بخواهد در کشورمان زیاد هست ، آنهایی که دارند گول می خورند جمعیت شان کم کم زیاد می شود ، کم شان هم زیاد است ، ولی خدا نکند که جو غلبه بکند .

 دشمنی ایجاد می کند ، جوان جامعه امروز ما بدون اینکه فکر کند روحانیت به تقویت بنیه  دینی  او کمک می کند ، او فکر می کند دشمنش است ،

عسکری اذعان داشت : یکی از اهداف ماهواره دعوت به بدی فحشا و سخنان بی دلیل  ، ا نَّما یَأْمُرُکُمْ بِالسُّوءِ وَ الْفَحْشاءِ وَ أَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ که خداوند در قرآن می فرماید از اهداف شیطان همین که انسان را به بدی و فحشا می کشاند و اینکه حرفی به زبان بیاورید که علم به آن ندارید اطلاع ندارید با زبانت حرفی را بزنید که نمی توانید ثابتش کنید.

وی  چند مورد از آسیب های ماهواره را بیان کرد و افزود : آنهای که ماهواره تهیه می کنند ، فایده داشتن ماهواره در خانه چیست؟ اگر استفاده علمی باشد تا دلت بخواهد کتب علمی ، پژوهش های علمی محققان ،در ایران هست ، استفاده کنید و هر موضوعی که بخواهید کارشناسانه آمده است .

 عسکری ادامه داد : یکی از کارهایی که ماهواره انجام می دهند ، این است که پایین آمدن سطح رضایتمندی همسران از یکدیگر ، شمار آمار طلاق را ببینید ، خدا لعنت کند افراد  خبیثی،جشن طلاق را رایج کردند  ،  همین حرفهای بی خودی که مردم را نباید با زور به بهشت ببرید، مگر چماق تو سر مردم می زنند که به بهشت ببرند .امر به معروف و نهی از منکر واجب است .

 وی افزود : الان که در نظام جمهوری اسلامی جشن طلاق ، یعنی خوشحال باشید از هم جدا می شوید دیگر راحت شدید ، این اگر جمع نشود تا ۵ سال آینده عادی سازی شده، ولی اسلام به ازدواج توصیه می کند و طلاق را محسون می داند .

حجت الاسلام عسکری در آخرین نکته بیان کرد :  آنچه که از نگاه دین مبین اسلام به من و شما یادآور می شود ، شادی بدون گناه داشتن ، پاک زندگی کردن ، زندگی بدون آسیب داشتن، توصیه به رعایت کردن همین آموزه های دینی است.

 یک کتاب  در مورد سبک زندگی معرفی کرد، جامع ترین و کامل ترین کتاب در عرصه روایات اسلامی ، کتاب شریف حضرت آیت الله جوادی آملی به نام مفاتیح الحیاه ،  بخوانید  نگرش تان عوض می شود راهکار زندگی پیدا می کند و انسان وقتی رابطه اش با خدا درست شد ،احساس زیبا زندگی کردن و نشاط و سلامتی بهش دست می دهد  و به پوچ گرایی گرفتار نمی شود .

 خداوند من و شما را به عقل گرای  و تعقل دعوت می کند شیطان به  ماهواره رسانه های غربی ، فیلم های مبتذل و همه  را به بی خیالی دعوت می کند.

 خودتان  قضاوت کنید؟ 

و ان شالله بتوانید بهترین تصمیم گیری ها را برای زندگی یتان داشته باشید .

انتهای پیام / اختصاصی صبح رابر

  1. علی   خرداد ۲۱, ۱۳۹۳  

    سلام کاش مجددا این کارگاه برگزار میشد.خیلی عالی بود

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب