پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:55:09 - سه شنبه 2 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وعده ای که هنوز تحقق نیافت
با وجود مجموعه زیارتی سیاحتی یادمان شهدای گنجان که خود نمادی از فرهنگ ایثارگری و مجاهدت در راه خدا است با توجه به وضعیت نامناسب راه ارتباطی روستا و با توجه به حجم تردد وسایط نقلیه و کاروان های راهیان نور در این مسیر متاسفانه خرابی های این جاده بطوریکه رفت آمد این روستا ی زیبا با جاذبه گردشگری که دارد مشکلات عدیده ای برای مردم بوجود آورد.

به گزارش” صبح رابر”طرح روکش آسفالت جاده رابربه گنجان از طرحهای مهم راه وترابری استان کرمان که یکی ازمصوبات جلسه ستادیادواره شهدای گنجان بامسئولین استان ومعاونین استانداری کرمان به شمارمی رفت . که تاکنون اقدامی صورت نگرفت

روستای گنجان در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان رابر  و ۱۸۰ کیلومتری کرمان واقع است که ۷۰ شهید و۲۲۰ جانباز را تقدیم نظام اسلامی کرده و سه شهید جاوید الاثر دارد و اولین روستای نمونه ایثارگری در کشور است ، کمتر خانواده ای که یک یا چند نفر را در جبهه نداشته باشد ، کمتر عملیاتی بود که در پی آن شهیدی در گنجان تشییع نشود ، و کمتر خانواده ای در گنجان بود که شهید ، جانباز ، یا آزاده ای را برای دفاع از ارزش های دینی و انقلابی و خاک میهن عزیزمان تقدیم نکرده و در این روستا کسی نیست که نسبتی با شهیدی نداشته باشد.

به تعبیر مقام معظم رهبری (دام ظله ) ؛ شهدا عزیزترین ، گرانبها ترین و گویاترین ستون های سربلندی و استواری ماست . ملتی که شهید دارد قادر است تاریخ و مسیر حرکت به سمت آینده را به تدبیر خود ساماندهی کند و از طرفی ، ملتی که شهید و قهرمان نداشته باشد ، تاریخ و هویت کامل ندارد .

رسالتی که امروز بر دوش ما نهاده شده یاد و نام شهدا و ارزش های دوران دفاع مقدس و گسترش ایثار و شهادت که گنجان ، گنجایش یک حماسه به یاد ماندنی می یابد ، شلمچه ای دیگر می شود و حماسه ی گنجانی ها ۸ سال نبرد نابرابر با تمام دشمنان دین و ارزش ها برای همیشه ی تاریخ می ماند و در کلام ولی امر مسلمین جهان به ردای ممتاز بودن مختر می شود و یادمان تربت پاک شهدای این خطه ، که به سبک یادمان شلمچه بنا گردیده در کنار ویژگی های دیگر گنجان را به یک روستای زیارتی ،سیاحتی و تفریحی تبدیل کرده است .

با وجود مجموعه زیارتی سیاحتی یادمان شهدای گنجان که خود نمادی از فرهنگ ایثارگری و مجاهدت در راه خدا است  با توجه به   وضعیت نامناسب  راه ارتباطی روستا  و با توجه به حجم  تردد  وسایط نقلیه و کاروان  های راهیان نور  در  این  مسیر  متاسفانه خرابی  های این  جاده بطوریکه رفت آمد این روستا ی زیبا با جاذبه گردشگری که دارد مشکلات عدیده ای برای مردم    بوجود آورد.

مسئولین وظیفه مهم خدمتگزاری به مردم را هیچگاه فراموش نکنیم ،اجرایی کردن عملیات روکش جاده رابر – گنجان باعث نشاندن لبخند رضایت بر لبان مردم و گره گشایی از مشکلات آنان می باشد. شهدا بر گردن همه ما حق دارند زنده نگه داریم به این سرمایه های معنوی ارج نهیم  .

روکشی آسفالت جاده رابربه گنجان به دلیل وضعیت نامساعد و عریض نبودن این جاده با توجه به بار ترافیکی آن که مسیر عبور راه ارتباطی چندین روستا ست (ننیز ، سیه بنوئیه ، گنجان وگلینوئیه)، به منظورتسهیل در رفت و آمد بهسازی کوچه هاومعابرتسریع دراجرای جاده جدیدرابربه کرمان که ازجواریادمان شهدای گنجان می گذردو نقش محوری آن در رفاه حال مردم ، این مهم تحقق یابد.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در سفر آبان ماه خود به شهرستان رابر گفت: روکش آسفالت جاده رابر-گنجان به زودی اجرامی شود

وی ادامه داد : خوشبختانه پروژه های سال جاری با توجه به اعتبارات تبصره ۲۲ قانون بودجه ابلاغ می شود و وزارت راه و شهرسازی هم می تواند قیر مورد نیاز این پروژ ها را تامین کند.
مهندس میر شفیعی گفت : با فعال شدن مشارکت مردمی پروژه های پرجمعیت در اولویت کار قرار می گیرد و در شهرستان رابر هم با مشارکت مردم روکش آسفالت روستای گنجان بزودی انجام می شود.

.
ولی با گذشت بیش از یک ماه از سفر معاون راه روستایی هنوز از اجرایی شدن این طرح خبری نیست ضمن تشکر و قدردانی از تلاش صادقانه مهندس مقبلی مدیر راه و شهرسازی استان که خود از افتخارات این مرز بوم هستند و همچنین مهندس آقاملایی مدیرراه و شهرسازی شهرستان  تسریع  عملیات  احداث  و تکمیل  این  جاده با توجه به   فرا رسیدن  فصل بارندگی   را  خواستاریم و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه شاهد عمران و آبادانی بیشتر این شهرستان باشیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب