پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:01:50 - شنبه 1 تیر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحلیل‌گر: غرب با حذف رسانه‌های ایرانی به دنبال انحصار جریان اطلاعات است
به گزارش”صبح رابر”شبکه پرس تی‌وی با کالب مائوپین، عضو مرکز کنش بین‌اللملی، از نیویورک درباره اقدام شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست در جلوگیری از پخش ماهواره‌ای شبکه‌های خبری ایران گفت‌وگو کرده است که در ادامه متن فارسی این گفت‌وگو را می‌خوانید. پرس تی‌وی: بار دیگر دیدیم که پخش شبکه‌های خبری ایران از ماهواره دیگری متوقف شده […]

به گزارش”صبح رابر”شبکه پرس تی‌وی با کالب مائوپین، عضو مرکز کنش بین‌اللملی، از نیویورک درباره اقدام شرکت خدمات ماهواره‌ای اینتل‌ست در جلوگیری از پخش ماهواره‌ای شبکه‌های خبری ایران گفت‌وگو کرده است که در ادامه متن فارسی این گفت‌وگو را می‌خوانید.

پرس تی‌وی: بار دیگر دیدیم که پخش شبکه‌های خبری ایران از ماهواره دیگری متوقف شده است. علت این که شرکت‌های خدمات ماهواره‌ای در غرب پخش برنامه‌های شبکه‌های خبری ایران را متوقف می‌کند چیست؟

مائوپین: این موضوع در چارچوب سرکوب بی‌پایان جریان آزاد اطلاعات رخ داده است. هنگامی که شما به حملاتی که علیه ادوارد اسنودن یا جولیا آسانج یا بردلی مانینگ در امریکا می‌شود نگاه کنید، می‌بینید که جریانی از سوی بانکداران وال استریت و صهیونیست ها به راه افتاده است. آن‌ها برای حفظ انحصار خود بر جریان اطلاعات هر کاری انجام می دهند و سعی می کنند آن‌چه را مردم به گوش می‌شنوند در کنترل خود داشته باشند تا از این راه بتوانند افکار عمومی را آن گونه که خود می‌خواهند و به سود منافع آن‌ها است، شکل دهند و هدایت کنند.

امریکا در سراسر کشورهای جهان برقراری دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر را تبلیغ و ترویج می کند، اما واقعیت ندارد. هنگامی که یک شبکه های تلویزیونی همانند پرس تی‌وی، هیسپان تی‌وی و دیگر شبکه‌ها جرات می کنند علیه آن ها حرفی بزنند، آن‌ها با سرکوب صدای آن شبکه ها یعنی حذف آن‌ها از ماهواره واکنش نشان می‌دهند، زیرا آن‌ها بسیار بسیار تمایل دارند مانع از انتشار واقعیت شوند، واقعیتی که آگاهی از آن حق همه مردم سراسر جهان است. مردم جهان برای رسیدن به صلح، یافتن کار و برای دست یافتن به دموکراسی و برابر تلاش فراوانی می کنند.

این افراد اقلیت کوچک بسیار بسیار ثروتمندی هستند که فاشیسم و جنگ را در سراسر جهان ترویج می کنند و مردم جهان هم با آن چه که اکنون رخ می دهد مخالف هستند. این اقلیت ثروتمند دوست دارند کنترل خود را بر اطلاعات عمومی محفوظ دارند تا از این راه مطالبات میلیاردها انسان علیه این گروه کوچک از افراد ثروتمند را سرکوب کنند.

پرس تی‌وی: آیا این مساله بر خلاف آزادی بیانی است که غرب حمایت و دفاع از آن را به رخ دیگران می کشد؟

مائوپین: البته که چنین است. می دانیم آزادی بیان همیشه هنگامی آزادی بیان است که غرب در صدد سرنگونی یا تضعیف برخی دولت ها باشد. تنها زمانی آزادی بیان وجود دارد که غرب بخواهد جنگی را آغاز یا افرادی را ترور کند. اما هنگامی که گروهی یا افرادی بخواهند علیه غرب سخنی به میان آورند، لفاظی درباره آزادی بیان به فراموشی سپرده می‌شود.

نمونه کلاسیک این موضوع «فرد همتون» رهبر «حزب شریک سیاه» در شهر شیکاگوی امریکا است. او به دلیل این که جسارت یافت مردم را بسیج کند و گرد هم آورد و برای آن‌ها علیه نزادپرستی، سرمایه‌داری و مشکلاتی که بر مردم تاثیر می‌گذاری سخنرانی کند به دست دولت امریکا و پلیس فدرال این کشور به قتل رسید.

در این کشور سابقه سرکوب آزادی بیان وجود دارد، هنگامی که گروهی از مردم برمی‌خیزند و صبحت درباره واقعیت را آغاز می‌کنند. هنگامی که آن ها درباره حقیقت صحبت می کنند، قدرتمندان و ثروتمندان آن را به مثابه تهدیدی برای خود تلقی می کنند، از این رو، معترضان را آرام یا آن‌ها را ساکت می کنند.

آزادی بیان، یک لفاظی سرشار از سوءتلبیغ است. راه‌های زیادی برای توجیه نقش و ادعاهای آن‌ها که بزرگ‌ترین ادعا است وجود دارد، اما این چیزها ترجمان حقیقت نیست.

آن چه که برای جولیان آسانج رخ می‌دهد، آن چه که برای ادوارد اسنودن رخ می‌دهد، آن چه که برای بردلدی مانینگ رخ می دهدف این چیزها نشان دهنده آن است که آن ها واقعا تمایل دارند اطلاعاتی که به گوش مردم می رسد را در کنترل خود بگیرند، آن‌ها دوست دارند کنترل اذهان میلیون ها انسان را در اختیار بگیرند و افکار آنان را در مسیری هدایت کنند که خود می پسندند.

به همین دلیل است که رسانه مستقلی همچون پرس تی‌وی بسیار مهم است، زیرا این شبکه تلویزیونی چیزهایی را می گوید که آن ها نمی خواهند اثبات شود. این شبکه چیزهایی را می گوید که این گروه اقلیت ثروتمند نمی خواهند بشنوند. از این رو، پرس تی‌وی خدمات ارزشمندی به بشریت ارائه می‌دهد. این چیزی است که این گروه کوچک ثروتمندان انحصارگرای وال استریت بسیار مایلند که آن را سرکوب کنند.

پرس تی‌وی: آیا هیچ اقدام حقوقی و قانونی می توان علیه این شرکت های ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای انجام داد؟

مائوپین: بدون شک. این اقدام قانونی می تواند در امریکا صورت بگیرد، کارهای زیادی می‌تواند انجام شود، می‌توان وکلا را بسیج کرد. با این حال، جدال و کشمکشی نه تنها در دادگاه بلکه در بیرون از اتاق دادگاه برای جلب توجه مردم به آن چه که آن‌ها انجام می دهند وجود خواهد داشت.

آن‌ها پیروز میدان خواهند شد. به صراحت می‌توانیم در همه این موارد انواع گوناگون نقض قوانین امریکا را به ویژه علیه مردمی که مناسک دین اسلام را انجام می‌دهند، ببینیم. مردم به شدت تحت نظر قرار دارند. ائتلافی که از آزادی مدنی حفاظت می‌کنند برای حفاظت از مردمی که در امریکا مناسک و آیین اسلام را به جا می‌آورند درگیر کشمکش بوده‌اند، زیرا حقوق آن‌ها به بهانه به اصطلاح مبارزه با تروریسم پایمال می‌شود.

بنا بر این، حرکتی از سر احساس مردم برای افشای آن چه که رخ می‌دهد صورت خواهد گرفت و باید اشاره کرد که تلاش های لازم و کافی را انجام داده است و مانند هر رسانه دیگری حق دارد حرف‌های خود را بیان کند. آن چه پرس تی‌وی می‌گوید در برخی موارد بسیار مهم‌تر از چیزهایی است رسانه‌های دیگر می‌گویند و مردم را در برابر اقلیت بسیار ثروتمند قرار می‌دهد و توجه مردم را به واقعیت‌ها جلب می‌کند.

وقتی آن‌ها آزادی بیان را در همه دنیا تبلیغ می‌کنند و سعی در رواج آن دارند، هنگامی که مردم جرات بیان واقعیت را بیابند، آن‌گاه منظور آنان از بیان واقعیت چیز دیگری است. در حقیقت آن‌ها با این واکنش‌ها لفاظی‌های خود را آشکارا اعلام می‌کنند.

پرس تی‌وی: هنگامی که این کانال‌ها از روی ماهواره حذف می‌شوند شما به عنوان یک شهروند امریکایی که در این کشور زندگی می‌کنید چه گزینه‌هایی دیگری برای دستیابی به این شبکه‌های تلویزیونی در اختیار دارید؟

مائوپین: برنامه‌های پرس تی‌وی از طریق اینترنت پخش می‌شود و مردم قادرند برنامه‌های شبکه پرس ‌تی‌وی را بر روی اینترنت تماشا کنند. این تنها امکانی است که آن‌ها نتوانسته‌اند تا کنون جلوی آن را بگیرند حتی جرات حرف زدن درباره آن را نیز ندارند.

البته بحث‌هایی در کنگره درباره اعلام وضعیت فوق العاده و مسدود کردن دسترسی به پرس تی‌وی در اینترنت نیز وجود دارد. از این رو، مردم حتی در اینترنت هم نخواهند توانست به اینترنت دست یابند. همجنین بحث‌هایی وجود دارد تا برخی از وب سایت‌ها را قانون شکن اعلام کنند.

اما تا کنون چنین کاری را انجام نداده‌اند. زیرا حقیقت این است که میلیون‌ها نفر از مردم به شبکه خبری ای‌بی‌سی و شبکه خبری فاکس نیوز و دیگر اطلاعاتی که از اینترنت می‌گیرند اعتمادی ندارد و به دنبال منابع رسانه‌ای متفاوت و جایگزین هستند، به ویژه رسانه‌هایی که متعلق به دیگر کشورهای جهان باشد. زیرا آن‌ها می‌دانند مالکیت خانه‌های آن‌ها سلب شده است، می‌دانند که شغل خود را از دست داده‌اند، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در زندان به سر می برند و می‌دانند که چیزهایی وجود دارند که به حق بیام نمی شوند. به این دلیل به دنبال منابع خبری جایگزینی می‌گردند که واقعیت‌ها را بیان کند.

به همین دلیل است که پرس تی‌وی بسیار ارزشمند است و این دلیل است که میلیون ها نفر در امریکا به دنبال دریافت اطلاعات از منابع دیگر همچون پرس تی‌وی هستند و سعی دارند که بدانند گه این منابع خبری چه می گویند. زیرا اگر چه آن‌ها می دانند که شاید رسانه‌ها بگویند همه چیز خوب است و آن‌ها باید صرفا وطن‌پرست باشند و پرچم کشور خود را در دست بگیرند و تکان دهند و چشمان خود را ببندند، اما می‌داند چیزی وجود دارد که درست نیست و مشکلات واقعی وجود دارد.

بنا بر این، بار دیگر شمار رسانه‌های بدیل و جایگزین در امریکا رو به افزایش است.

م ف/م ف

منبع :http://www.presstv.ir

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب