پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:24:48 - دوشنبه 11 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زندگی به سبک روح الله
بی شک امام خمینی(ره) علاوه بر رقم زدن بزرگترین و ماندگارترین انقلاب اسلامی در طول تاریخ ایران، در سایر زمینه ها از جمله ارتباط با خدا و ارتباط با خانواده نمونه بارز تبعیت از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بودند.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، دیارآفتاب نوشت ، افراد موفق مطمئنا شیوه زندگی خاصی برای زندگی خود داشتند. به طوری که هر اقدامی را در مکان و زمان خود انجام می دادند. امام خمینی(ره) یکی از این افراد موفق در جهان هستند که روش ایشان در زندگی مورد توجه بسیاری از متفکران قرار گرفته است.
بی شک امام خمینی(ره) علاوه بر رقم زدن بزرگترین و ماندگارترین انقلاب اسلامی در طول تاریخ ایران، در سایر زمینه ها از جمله ارتباط با خدا و ارتباط با خانواده نمونه بارز تبعیت از سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بودند.
علی اکبر سبزیان در کتاب زندگی به سبک روح الله اقدام به گردآوری برش هایی از سیره خانوادگی امام خمینی(ع) کرده است. در این کتاب افرادی که به نحوی از نزدیک با نوع زندگی امام راحل آشنا بودند به بیان خاطراتی در این زمینه پرداختند.
فریده مصطفوی، دختر امام؛ زهرا اشراقی، نوه امام؛ حاج عیسی جعفری، خادم بیت امام؛ فاطمه طباطبائی، عروس امام؛ مرضیه حدیدچی(دباغ)، از فعالان دوران انقلاب از جمله افرادی هستند که در این کتاب خاطراتی از نحوه زندگی و رفتار امام با خانواده را بیان کرده اند.
در بخشی از این کتاب حاج عیسی جعفری، خادم بیت امام(ره) تعریف می کند: همیشه با احترام و خیلی مؤدب با خانم صحبت می کردند، همانطور که با همه مؤدب بودند. آخرین شبی که امام در منزل بودند و می خواستند ایشان را به بیمارستان ببرند، من و دکتر کنارشان ایستاده بودیم. خانم داشتند می آمدند. سر پله ها که رسیدند آقا گفتند:«خانم خداحافظ. شما دیگر زحمت نکشید.» ایشان ظاهرا متوجه نشدند. یک بار دیگر آقا گفتند«خداحافظ. شما نیایید.» و بار سوم درحالی که دست به سینه مبارکشان گرفته بودند خیلی مؤدبانه گفتند«خداحافظ خانم».
امام با وجود تمام مشغله های سیاسی و اجتماعی برنامه خود را به گونه ای هماهنگ کرده بودند که به تمام امور حتی امور منزل رسیدگی می کردند. بی شک دلیل اصلی این برکت در وقت، برنامه ریزی دقیق و برمبنای اسلام در پر کردن اوقات روز بود.

حجت الاسلام شهید محلاتی در این کتاب بازگو می کند: وقتی می دیدند من روزهای تعطیل هم مشغول مطالعه و درس هستم گفتند:«تو به جایی نمی رسی. چون باید موقع تفریح، تفریح کنی.» این مسئله را هم یک بار به پسر من جدی گفتند. در حضورم مکرر به پسرم می گفتند:«من نه یک ساعت تفریحم را گذاشتم برای درس و نه یک ساعت درسم را برای تفریح گذاشتم.» هر وقتی را برای چیز خاصی قرار می دادند و به پسر من هم این نصیحت را می کردند:«تفریح داشته باش. اگر نداشته باشی، نمی توانی خودت را برای تحصیل آماده کنی»

 

این کتاب توسط انتشارات الشمس و با کمک موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قطع پالتویی به چاپ رسیده است.
امیدورایم باخواندن این کتاب سبک زندگی اسلامی را دانسته و عمل کنیم تا موجبات رشد خود، خانواده و اجتماع را در همه ابعاد فراهم آوریم.

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب