پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:53:03 - پنجشنبه 6 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتخابات ۷ اسفند و سیاست خارجی ایران/ «بازدارندگی سیاسی» مخاطرات امنیتی برای کشور دارد
جوانی معتقد است آمریکا تا زمانی که ایران را خطری برای امنیت اسرائیل بداند در پیش روی کشور ما سنگ اندازی خواهد کرد و لذا بازگشت تفکر بازدارندگی سیاسی به جای بازدارندگی دفاعی به مجلس می تواند در شرایط خاص و ویژه منطقه مخاطرات امنیتی در پی داشته باشد.

به گزارش صبح رابر،یدلله  جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار برگزاعری بسیج، در پاسخ به این پرسش که نتایج انتخابات در ایران چه تاثیری می تواند در سیاست خارجی کشور در حوزه منطقه ای داشته باشد ، گفت: به طور کل سیاست های کلان نظام بر اساس اصول قانون اساسی، آرمان های انقلاب و هدایت های مقام معظم رهبری است و مطمئنا با تغییر مجلس چرخش معناداری در این سیاست ها روی نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه با این حال اگر در خصوص سیاست ها همگرایی بین قوا باشد به طور شک این سیاست ها در عمل بهتر و دقیقتر اجرا می شوند،‌گفت: سیاست های منطقه ایران در راستای امنیت و منافع ملی کشور است و هر اقدامی که موجب تزلزل این سیاست ها را در پی داشته باشد می تواند منجر به مخاطرات امنیتی شود.

جوانی با تاکید بر اینکه متاسفانه در دوره های قبل ما شاهد سیاست های از سوی اصلاح طلبان بودیم که معتقد بودند باید به سراغ بازدارندگی سیاسی باشیم و بر همین اساس با مذاکره خطر دشمن را دفع کنیک، گفت: بدون شک نمی توان مشکل ایران با رژیم صهیونیستی و یا آمریکا و آل سعود را با مذاکره حل کرد بلکه مهمترین راهبرد در این زمینه بازدارندگی دفاعی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با عنوان این مطلب که آمریکا تا زمانی که ایران را خطری برای امنیت اسرائیل بداند در پیش روی کشور ما سنگ اندازی خواهد کرد، افزود: بازگشت تفکر بازدارندگی سیاسی به جای بازدارندگی دفاعی به مجلس می تواند در شرایط خاص و ویژه منطقه مخاطرات امنیتی در پی داشته باشد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب