پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:36:31 - جمعه 4 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح تعریف جرایم سیاسی به دنبال راهکار برای ضربه زدن به مردم و نظام است/ این بحث زمینه سرکوب آزادیها را فراهم می کند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلایل متعدد طرح تعریف جرائم سیاسی با شکست مواجه خواهد شد و تفکراتی که به دنبال تصویب آن هستند نیز در اصل در پوشش مطرح کردن آن پیداکردن راهکاری برای ضربه زدن به مبانی نظام و اعتقادات مردم را دنبال می کنند. به […]

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلایل متعدد طرح تعریف جرائم سیاسی با شکست مواجه خواهد شد و تفکراتی که به دنبال تصویب آن هستند نیز در اصل در پوشش مطرح کردن آن پیداکردن راهکاری برای ضربه زدن به مبانی نظام و اعتقادات مردم را دنبال می کنند.

به گزارش”صبح رابر” سید حسین نقوی حسینی در خصوص مطرح کردن ارائه طرح جرم سیاسی به مجلس در گفتگو ی اظهار داشت: صحبت کردن از ارائه طرح جرم سیاسی از چند وجه قابل بررسی است. یک وجه مهم و برجسته آن این است که در نظام برخواسته از مردم سالاری دینی که آزادی سیاسی و دموکراسی مدرن را به رخ جهانیان کشیده است و نشان داده که از مدعی ترین کشورهای صاحب چند ده سال دموکراسی، هم مردمی تر است و هم سلامت کار بیشتری دارد، ورود پیدا کردن به این موضوع چیزی جز شائبه های سیاسی نخواهد داشت.

قانون برای همه فعالیت های سیاسی روشن و شفاف است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در نظام خود برای همه امور سیاسی قانون مدون و مشخص داریم در انتخابات ها قانون کاملا شفاف و مشخص است، تکلیف احزاب و گروه های برای فعالیت سیاسی کاملا تعریف شده است، برای برگزاری میتینگ ها و اجتماعات قانون روشن داریم و در همه ابعاد دیگر اعم از اظهار نظرها و رسانه ها هم قانون صریح در اختیار ما هست بنابراین کاملا پیداست که ورود پیدا کردن به این موضوع غیر ضروری و غیرقابل دفاع است.

تفکری که تعریف جرائم سیاسی را مطالبه می کند به دنبال راهکار برای ضربه زدن به نظام و اعتقادات مردم است

نماینده مردم ورامین با اشاره به وجه دیگر شائبه  دار بودن طرح تعریف جرم سیاسی تصریح کرد: در گذشته هم شاهد این موضوع بودیم که عده ای به دنبال این قضیه هستند تا راهکاری پیدا کنند و با دستاویز قرار دادن آن راهکارها به مبانی جمهوری اسلامی و اعتقادات و باورهای مردم هجمه برده و در جهت اشاعه دیدگاه ها و عقاید باطل خود چاره ای پیدا کنند. کاملا واضح است که این نوع تفکر است که به دنبال تعریف جرم سیاسی و مشخص شدن محدوده های این نوع جرائم برای فرار از قانون است.

نقوی افزود: عده ای به دنبال این موضوع هستند که اهداف و نیات خود را در پوشش طرح تعریف جرم سیاسی پیدا کنند.

طرح تعریف جرایم سیاسی یعنی اعمال سلیقه/ با این طرح زمینه برای سرکوب آزادی ها فراهم می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنبه منفی دیگر طرح تعریف جرم سیاسی گفت: زمینه برای اعمال سلیقه ها در چارچوب طرح تعریف جرائم سیاسی کاملا فراهم می شود و در آینده و در برخی مواقع در نظامی که گردش نخبگان و گردش قدرت وجود دارد ممکن است عده ای علیه این گردش قدرت و علیه آزادی های سیاسی و کرسی های آزاد اندیشی و در واقع برای سرکوب فعالیت های آزاد سیاسی از آن استفاده کنند. شما در بسیاری از این کشورهای غربی میبینید که به نام دموکراسی و با توجه به محدودیت هایی که تعریف کرده اند با آزادی های اولیه مدنی و ابتدایی ترین حقوق شهروندی  به وسیله سرکوب وارد عمل می شوند.

نتیجه گیری

وی در پایان اظهار داشت: با این تفاسیر و با توجه به اینکه اولا هیچ نوع بن بستی در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و  برای همه امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی قانون مشخص داریم و ثانیا عده ای در پوشش طرح تعریف جرائم سیاسی به دنبال اهداف براندازانه خود هستند و ثالثاً احتمال سوء استفاده از این طرح در آینده برای سرکوب آزادی ها وجود دارد لذا طرح چنین موضوعی را لازم نمی دانیم.

عدم استقبال نمایندگان از تعریف جرائم سیاسی

این نماینده مجلس در پایان رای آوردن این طرح از سوی نمایندگان در صورت اعلام وصول را بسیار بعید عنوان کرد و گفت: در صورت اعلام وصول طرح تعریف جرائم سیاسی از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد شد اما به هر حال با توجه به سابقه این طرح و مواردی که بر شمردیم به احتمال قوی در صورت اعلام وصول هم به جایی نخواهید رسید.

منبع:مرصاد نیوز

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب