پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:37:20 - یکشنبه 16 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فتونیوز/ دبه جدید آمریکایـــــی
وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود با موضوع فعالیت های تروریستی جهان که روز پنجشنبه منتشر شد، ایران را در صدر حامیان دولتی تروریسم قرار داد.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از سرویس چندرسانه‌ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی ان ان نوشت: «وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود با موضوع فعالیت های تروریستی جهان که روز پنجشنبه منتشر شد، ایران را در صدر حامیان دولتی تروریسم قرار داد.»

این شبکه خبری آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود افزود: در این گزارش [گروه تکفیری-صهیونیستی] داعش نیز بزرگترین تهدید جهانی شناخته شده است.

در این گزارش ادعا شده است که ایران همچنان در سال ۲۰۱۵ حامی اصلی تروریسم بوده و از گروه های [تروریستی] سراسر جهان حمایت مالی، آموزشی و تجهیزاتی می کرده است.
براساس گزارش سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا، ایران به ارسال سلاح و پول برای گروه هایی مانند حزب الله و گروه های شیعه عراق از جمله کتائب حزب الله [گردان های حزب الله عراق] ادامه داده است.
در این گزارش هر دو گروه، سازمان تروریستی خارجی معرفی شده اند.
این گزارش همچنین سه کشور را در جهان حامی تروریست معرفی کرده است که ایران به عنوان یکی از این سه کشور نام برده شده و دو کشور دیگر بنا به این گزارش عبارتند از سوریه و سودان. نام کوبا سال گذشته از این فهرست حذف شد.
این گزارش، ۵۸ سازمان تروریستی خارجی را شامل داعش، القاعده و گروه ها و شاخه های مختلف این دو سازمان را معرفی کرده است.
۷۸۲۲۳۴

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب