پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:37:17 - پنجشنبه 31 مرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قالیباف؛ صدرنشین گزینه‌های شهرداری تهران
به گزارش “صبح رابر”،  طی روزهای گذشته اسامی زیادی جهت حضور در پست حساس شهرداری تهران مطرح شده است؛ از وزرای سابق تا نمایندگان مجلس، هریک جهت حضور در خیابان بهشت شانس‌هایی کم یا زیاد دارند اما همچنان تمامی این نام‌ها با وجود سوابق طولانی فاصله زیادی را با شهردار شدن دارند و دو گزینه نهایی […]

به گزارش “صبح رابر”،  طی روزهای گذشته اسامی زیادی جهت حضور در پست حساس شهرداری تهران مطرح شده است؛ از وزرای سابق تا نمایندگان مجلس، هریک جهت حضور در خیابان بهشت شانس‌هایی کم یا زیاد دارند اما همچنان تمامی این نام‌ها با وجود سوابق طولانی فاصله زیادی را با شهردار شدن دارند و دو گزینه نهایی شهردار شدن همچنان محمدباقر قالیباف و محسن هاشمی به شمار می‌آیند. هرچند طی روزهای اخیر با اضافه شدن نام محسن مهرعلیزاده، آرای محسن هاشمی ریزش داشته و در صورت ادامه این روند قالیباف با همان ۱۸ رأی خود بار دیگر به عنوان شهردار پایتخت انتخاب خواهد شد.

روز گذشته مهدی چمران درباره گزینه‌های مطرح شده برای شهردار آینده شهر تهران اظهار داشت: تاکنون اسامی بسیاری برای تصدی شهرداری تهران مطرح شده که می‌‌توان به نام افرادی چون محمدباقر قالیباف (شهردار کنونی تهران)، رستم قاسمی (وزیر نفت دولت دهم)، پرویز فتاح (وزیر سابق نیرو)، محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محسن هاشمی (مدیرعامل سابق شرکت متروی تهران)، محمد پژمان (شهردار مشهد)، محسن مهرعلیزاده (رئیس سازمان تربیت بدنی دولت خاتمی)، علی نیکزاد (وزیر راه و شهرسازی دولت دهم)، رسول خادم‌ (رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران)، بذرپاش (نماینده مجلس) و صادق محصولی (وزیر سابق رفاه دولت دهم) اشاره کرد.

پرویزسروری، منتخب شورای شهر چهارم پایتخت هم با اشاره به آخرین وضعیت انتخاب شهردار تهران گفت: محمد باقر قالیباف، محسن هاشمی، مهرداد بذرپاش، حسین طلا، معصومه ابتکار، صفدر حسینی، رستم قاسمی و محسن مهر علیزاده از جمله افرادی هستند که به عنوان گزینه شهردار مطرح شده‌اند و در حال بررسی این موضوع هستیم.

به همین بهانه به سراغ دو تن از اعضای منتخب مردم در شورای شهر پایتخت رفتیم تا شانس‌های نفرات مطرح شده را بررسی کنیم.

حافظی: قالیباف اول است

رحمت الله حافظی در همین ارتباط به خبرنگار اجتماعی «جوان» می‌گوید: این اسامی و پیشنهادات از سوی افراد مختلف مطرح شده اما تصمیمات در نهایت ختم به یک نفر خواهد شد. اکنون دو نفر هم وزن یکدیگر هستند و سایر نفرات اختلاف فاحشی را با آنها دارند.

وی می‌افزاید: قالیباف و محسن هاشمی بیشترین آرا را دارند و قالیباف با چند رأی بیشتر تاکنون اول است اما باقی نفرات اقبال چندانی ندارند. با وجود این همه چیز به مذاکرات بستگی دارد و قرار است این افراد به جلسات دعوت شوند و برنامه‌های خود را ارائه کنند. باید منتظر ماند و دید که چه کسی رأی بیشتری می‌آورد. حافظی خاطرنشان می‌کند: پس از قالیباف که آرای او مشخص بوده، هاشمی عنوان دومی را دارد و پس از آنها هم رستم قاسمی، علی نیکزاد و محسن مهرعلیزاده با اختلاف بسیار زیادی قرار گرفته‌اند.

حافظی همچنین در ارتباط با بحث منع قانونی برای شهردار شدن قالیباف نیز عنوان می‌کند: این بحث منتفی است و حتی نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده که چنین منعی وجود ندارد و در قانون به آن اشاره نشده است.

طلایی: فاصله قالیباف با رقبا زیاد است

اما مرتضی طلایی هم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «جوان» می‌گوید: ما شاخص‌هایی را تعیین کرده‌ایم و باید ببینیم که ابتدا این شاخص‌ها توسط اعضای شورا پذیرفته می‌شود یا خیر؟ ما اصرار داریم تا انتخاب شهردار با شاخص‌ها باشد و در چنین شرایطی همه چیز در همان روز مشخص می‌شود و شایسته سالاری رخ می‌دهد.

وی می‌افزاید: با وجود این، قالیباف اکنون رتبه اول را دارد و پس از او نیز رستم قاسمی، مهرعلیزاده، بذرپاش، محسن هاشمی و نیکزاد قرار گرفته‌اند. هرچند باید گفت رقابت اصلی بین قالیباف و هاشمی است اما مهرعلیزاده هم لابی‌هایی انجام داده و بعید نیست که او رقیب هاشمی شود. طلایی خاطرنشان می‌کند: اصولگراها تنها به دنبال انسجام و وحدت هستند و پس از آن هم شهرداری انتخاب می‌کنند که به سود شهر باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ردصلاحیت شدگان انتخابات شوراها می‌توانند شهردار شوند یا خیر، عنوان می‌کند: در این ارتباط باید قانون حرف نهایی را بزند اما روال شهردار شدن این است که ابتدا نفرات داوطلب ثبت‌نام می‌کنند و سپس صلاحیت اجرایی آنها توسط مراجع چهارگانه تأیید می‌شود و پس از آن اعضای شورای شهر از بین نفرات واجد شرایط رأی‌گیری به عمل می‌آورد.

منبع:دانا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب