پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:11:52 - چهارشنبه 16 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برخی مدیران تا سرمایه گذار را خسته نکنند کاری انجام نمی دهند/ امید به تحقق اقتصاد مقاومتی با چنین مدیرانی امید به جایی نیست
حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پور گفت: امید اینکه با چنین مدیرانی در آینده اقتصاد مقاومتی ایجاد می شود، امید به جایی نیست؛ مدیران باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و به بیرون وابسته نباشیم.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور در گفتگو با  راه آرمان با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بر مسئله اقتصاد در چند سال اخیر گفت: اقتصاد در واقع حربه ای برای دشمنان اسلام شده است و بر همین اساس مقام معظم رهبری به مسئولان کشور و سران سه قوه، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند و در بیانات متعدد، راهکارهای ایجاد آن را مطرح نمودند.

 

امام جمعه شهرستان رفسنجان بیان کرد: برهمین اساس دولت ستادی تشکیل داد که طی آن ممکن است کارهایی در قالب شعار و لفظ انجام شده باشد؛ مهمترین مسئله ای که  دولت درزمینه اقتصاد مقاومتی می توانست محقق کند، ایجاد انگیزه و اعتقاد به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد با بنیان محکم در کشور بود؛ اقتصادی که به توامندی های داخل اتکا داشته و برون زا باشد.

 

وی عنوان کرد: آنچه که در راستای ایجاد اقتصاد مقاومتی اهمیت به سزایی دارد، جلوگیری از ورود کالا به صورت مجاز و غیر مجاز است که حتی مقام معظم رهبری فرمودند کالاهای قاچاق را آتش بزنید چرا که زیان آور است و به کالاهایی که در داخل تولید می شود، اجازه ورود به کشور ندهید؛ باید واردات و بحث قاچاق کنترل می شد که متأسفانه در این راستا توفیقی برای مسئولین کشور حاصل نشده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور ابراز کرد: اگر امروز در کشور مشکلات اقتصادی، معیشتی، رفاهی و بیکاری وجود دارد ناشی از این است که کارآمدی به تمام معنا در داخل کشور وجود نداشته و با وجود گذشت ۵ سال از این دولت، باید در انتخاب مدیر دقت می کردند.

 

وی افزود: دراستان کرمان، به مدیریت ارشد استاندار که دارای فکر اقتصادی خوبی است، مشغول به کار هستند که کارهای زیر ساختی و اقتصادی خوبی را در مناطق جنوب استان انجام داده اند؛ طبیعی است که اگر موانع نبود و متقاضی هم موجود بود، می توانست توفیقات بسیار بیشتری را داشته باشد.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: فعالیت ها و فکر اقتصادی استاندار و تشکیل مثلث اقتصادی می تواند برای استان حرکتی ایجاد کند اما مدیران کل و شهرستانی باید همپا وهمراه باشند؛ اما متأسفانه در کرمان پروسه مجوز دادن به سرمایه گذار پروسه ای طولانی است که تا سرمایه گذار را خسته و پشیمان نکنند، برخی از مدیران کار را در استان انجام نمی دهند.

 

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ظاهرا  قرار شده اختیارات را به خود استان بسپارند که اگر این کار انجام شود، روند خوبی به وجود می آید؛ دادن مجوز بر اساس بخشنامه ها و ابلاغیه ها هیچ گاه محقق نمی شود لذا مدیر باید خود مدیر باشد و فکر مدیریتی و انگیزه داشته باشد که سرمایه گذار را در روز نخست به سمت پروژه مربوطه سوق دهند و اسناد را خود مدیران شهرستانی و استانی انجام دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پور تاکید کرد: اگر کسی را که می خواهد کارگاه کوچکی راه اندازی کند، خسته و اذیت می کنند و کار مربوطه محقق نمی شود و درنتیجه محقق شدن کار اقتصادی و اشتغال زایی به مشکلات برمی خورد؛ این در حالی است که این کارگاه های خانگی در باغ و روستاها می توانستند با سرعت کار خود را پیش ببرند.

 

وی مطرح کرد: به طور کلی در استان کرمان به دلیل فعال بودن مدیریت ارشد استان تحرک درراستای اقتصاد مقاومتی بالا بوده است اما اگر مدیران در شهرستان ها همراه، همفکر و با همان روحیه استاندار عمل می کردند، توفیقات بیشتری حاصل می شد.

 

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه آمارهایی که برای اشتغال داده می شود، چندان با کف جامعه مطابقت ندارد، اذعان داشت: به عنوان مثال فردی در جایی مشغول بوده و زمینه ورود وی را بیمه به وجود آورده اند لذا برهمین اساس آمار اشتغال می دهند در حالی که در شهرستان ها و روستاها شغلی نمی بینیم.

 

وی یادآور شد: سرمایه گذاری می توانست به صورت کوتاه، متوسط و بلند مدت در کارگاه های مختلف صورت گیرد و امید ایجاد کند که بعد از دو سال تعداد کثیری شغل ایجاد می شود؛ به طور کلی این دسته مسائل محقق نشده و شعار سال در حد شعار مانده است و اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر انقلاب بوده، نتوانسته جا بیفتد و کارآمدی خود را نشان دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پورابراز کرد: امید اینکه با چنین مدیرانی در آینده اقتصاد مقاومتی ایجاد می شود، امید به جایی نیست؛ مدیران باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند تا اقتصاد مقاومتی محقق شود و به بیرون وابسته نباشیم؛ جلوی کالای قاچاق باید گرفته شود که مسئولان  ما در کشور زیاد فعال نبودند.

 

امام جمعه شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: همه افراد تاثیرگذار باید کالاهای داخلی مصرف کنند که این مسئله هم به ایجاد اقتصاد مقاومتی و هم تقویت توانمندی ها کمک می کند.

 

انتهای پیام/م

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب