پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:32:06 - جمعه 7 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تخریب نیروی انتظامی؛سناریوی از پیش تعیین شده دشمنان ایران و اسلام/مسئولین نفوذ را جدی بگیرند
خطیب جمعه رابر تخریب نیروی انتظامی را  جفا به امنیت کشور خواند و افزود: بدون تردید بخش مهمی از امنیت امروز جامعه ما؛ از مرزهای طولانی کشور گرفته تا جاده ها، شهرها و روستاها مرهون تلاش های پیگیر و شبانه روزی بیش از ۴۰۰هزار نیروی جان بر کف انتظامی است.

به گزارش “صبح رابر”، حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابرضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر و منجی عالم بشریت حضرت حضرت بقیه الله الااعظم روحی  له الفداه، با بیان مهم ترین وظایف  شیعیان در عصر غیبت گف: در مورد وظایف و تکالیف شیعیان در دوران غیبت سخن های بسیاری گفته شده است و حتی در بعضی از کتاب ها، از جمله کتاب مکیال المکارم تا هشتاد وظیفه برای منتظران حضرت بقیه الله، ارواحنا له الفداء، بر شمرده شده است.

وی  با تبیین مهم ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت اظهار داشت: شناخت حجت خدا و امام عصر علیه السلام، پیراستگی از بدی ها و آراستگی به خوبی ها، پیوند با مقام ولایت،  کسب آمادگی برای ظهور حجت حق،  ارتباط با فقها و مراجع تقلید، دعا برای تعجیل فرج از جمله مهم ترن وظایف شیعیان در عصر غیبت است.

خطیب جمعه رابر با تشریح هر کدام از این وظایف افزود: اولین و مهمترین وظیفه ای که هر شیعه منتظر بر عهده دارد کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام و حجت زمان خویش است . این موضوع تا بدان درجه از اهمیت قرار دارد که در روایات بسیاری که به طریق شیعه و اهل سنت از پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین، علیهم السلام، نقل شده، آمده است:هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است .

وی ادامه داد:  توجه به مفاد دعاهایی که خواندن آنها در عصر غیبت مورد تاکید قرار گرفته است، نیز ما را به اهمیت موضوع شناخت حجت خدا رهنمون می سازد؛ چنانکه در یکی از دعاهای معروف و معتبری که شیخ صدوق آن را در کتاب کمال الدین نقل کرده، می خوانیم: بار الها! خودت را به من بشناسان که اگر خودت را به من نشناسانی پیغمبرت را نخواهم شناخت . بارالها! پیغمبرت را به من بشناسان که اگر پیغمبرت را به من نشناسانی حجت تو را نخواهم شناخت . بارالها! حجت خود را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانی از دینم گمراه می گردم . خداوندا! مرا به مرگ جاهلیت نمیران .

حجت الاسلام صادقی تشریح کرد: وظیفه مهم دیگری که هر شیعه منتظر بر عهده دارد پیراستن خود از خصایص ناپسند و آراستن خود به اخلاق نیکو است، چنانکه در روایتی که از امام صادق علیه السلام نقل شده، آمده است: هر کس دوست می دارد از یاران حضرت قائم علیه السلام باشد باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالی که منتظر است، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم علیه السلام به پاخیزد، پاداش او همچون پاداش کسی خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است.

وی با بیان اینکه آنچه را که موجب دوستی حضرت  می شود، را  پیشه خود سازید افزود: اعمال ناشایست و گناهانی که از شیعیان آن حضرت سر می زند، یکی از اسباب و یا تنها سبب طولانی شدن غیبت و دوری شیعیان از لقای آن بدر منیر برشمرد.

خطیب جمعه رابر درباره پیوند با مقام ولایت گفت: حفظ و تقویت پیوند قلبی با امام عصر علیه السلام و تجدید دایمی عهد و پیمان با آن حضرت یکی دیگر از وظایف مهمی است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت برعهده دارد .

وی با بیان اینکه بر انجام واجبات صبر کنید و با دشمنانتان پایداری کنید، و پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم نمایید، اشاره کرد: اگر هر شیعه منتظر در آغاز هر روز، با حضور و توجه، چنین عهد و پیمانی را با امام و مقتدای خود تجدید نماید، هرگز به رکود، ذلت و خواری و ظلم و بی عدالتی تن خواهد داد.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایفی، که به تصریح روایات، در دوران غیبت بر عهده شیعیان و منتظران فرج قائم آل محمد صلی الله علیه و آله است کسب آمادگی های نظامی و مهیا کردن تسلیحات مناسب هر عصر برای یاری و نصرت امام غائب است. چنانکه از امام صادق علیه السلام راویت شده است: هر یک از شما باید برای خروج حضرت قائم علیه السلام [سلاحی] مهیا کند. هر چند یک تیر باشد؛خدای تعالی هر گاه بداند کسی چنین نیتی دارد امید آن است که عمرش را طولانی کند تا آن حضرت را درک نماید .

وی افزود: در روایت دیگری از امام موسی کاظم علیه السلام نقل شده؛ هر کس اسبی را به انتظار امر ما نگاه دارد و به سبب آن دشمنان ما را خشمگین سازد، در حالی که او منسوب به ماست.

خطیب جمعه رابر گفت: رمز اینکه شیعه باید هر لحظه آماده یاری امام خود باشد این است که زمان ظهور برای ما مشخص نیست مراقب هستیم در اطراف گناه؛ فکر گناه نکنیم .

وی افزود: باید توجه داشت که نحوه آمادگی و مهیا بودن برای ظهور بستگی به شرایط زمان و مکان دارد و اگر در بعضی از روایات سخن از آماده کردن اسب و شمشیر برای ظهور ولی امر علیه السلام به میان آمده، ذکر این موارد تنها به عنوان تمثیل و بیان لزوم آمادگی رزمی برای یاری آخرین حجت حق است این آمادگی شیعه را می رساند که چقدر آماده پذیرایی از امام زمانمان هستیم.

 

وی، ارتباط با فقها و مراجع تقلید را یکی از شرایط در عصر غیبت  خواند و گفت:  به ما امر فرمودند به فقهای جامع الشرایط مراجعه کنیم. امام عصر علیه السلام نیز در یکی از توقیعات خود در پاسخ «اسحاق بن یعقوب » می فرماید:… و اما در رویدادهایی که در آینده پیش می آید به راویان حدیث ما مراجعه کنید؛ زیرا آنها حجت بر شما هستند و من حجت خدا برایشان.

حجت الاسلام صادقی افزود: یکی از وظایف مهمی که بنا به تصریح حضرت صاحب الامر علیه السلام بر عهده همه منتظران گذاشته شده، دعا برای تعجیل فرج است .

وی دعا برای تعجیل فرج را شرط رهایی از فتنه های دوران غیبت دانست و تصریح کرد: امام عصر علیه السلام در توقیعی می فرمایند: برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید که فرج شما همان است .

خطیب جمعه رابر گفت: بنابراین همه شیعیان باید در طول شبانه روز، در اوقات نماز و در همه ایامی که در آنها دعا سفارش شده، دعا برای تعجیل فرج را به عنوان یک تکلیف و وظیفه مهم عصر غیبت فراموش نکنند . بلکه این دعا را بر همه دعاهای خود مقدم کنند تا خداوند به برکت این دعا آنها را آنها را از همه فتنه ها و آشوب های زمان غیبت در امان نگهدارد و همه گرفتاری ها و غم و غصه های آنها را برطرف سازد .

 

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود  پروژه تخریب نیروی انتظامی را سناریوی از قبل طراحی شده دشمنان ایران و اسلام  خواند و گفت: در هفته گذشته،چند دختر بد حجاب با لباس های رنگی در مقابل نیروی انتظامی به حالت نیمه عریان درمی آید، با تذکر آنها را به سمت ماشین هدایت می کند متاسفانه بعضی از مسئولین خواهان همین حرکات زشت هستند و با این  سناریو از پیش تعیین شد خواستند نیروی انتظامی را تخریب کنند.

وی تخریب نیروی انتظامی را  جفا به امنیت کشور خواند و افزود: بدون تردید بخش مهمی از امنیت امروز جامعه ما؛ از مرزهای طولانی کشور گرفته تا جاده ها، شهرها و روستاها مرهون تلاش های پیگیر و شبانه روزی بیش از ۴۰۰هزار نیروی جان بر کف انتظامی است. که برای تأمین این مهم تعدادی ازاین عزیزان مظلومانه توسط اشرار و گروه های تروریستی به شهادت می رسند و  تعدادی از آنها توسط شبکه های اجتماعی در فضای اجتماعی به ناحق مورد ناجوانمردیترین حملات قرار می گیرند.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: ما باید مراقب باشیم ، امت حزب الله باید  توطئه های دشمن را خنثی کند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با سربازان گمنام حضرت بقیه الله و رؤسای اطلاعات کشور بیان کرد: اگر مسئولین ما این مطالب را اجرا کنند مشکلات جامعه ما نباید اینقدر پیچیده باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ابعادجنگ پیچیده دشمن را درعرصه های پنج گانه خواندند گفت: در این جنگ، شیوه ها و روش های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی های امنیتی».

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: تغییر محاسبات تصمیم گیران است، که عمدتا از طریق رخنه در مراکز تصمیم گیری، با هدف اثر گذاری بر نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولان اتفاق می افتاد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر نفوذ دو تابعیتی ها نظیر “جیسون رضاییان” در نهاد ریاست  جمهوری، یا نفوذ شبکه جاسوسی در سازمان محیط زیست، یا نفوذ فردی به نام “دری” در تیم مذاکرات هسته ای نمونه ای از این راهبرد است که تاثیر آن هزینه های جبران ناپذیری را برکشور تحمیل کرده؛ و باعث شده توان ایستادگی و مقاومت در عرصه های سخت را از کشور بگیرد.

خطیب جمعه رابر افزود: مسؤولان جلوی رخنه ها را بگیرند، اگر مسئولین این پنج محور رهبری را عملی کنند دیگر ضربه نخواهیم خورد.

وی با اشاره به قرارداد کرسنت اضافه کرد: اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش خطاب به مغازداران تذکر داد: نمک حرمت دارد، در اسرع وقت نسبت به جمع کردن نمک های مغازه خود اقدام کنند، بی حرمتی و بی احترامی به نمک یک نوع ناشکری و ناسپاسی به نعمت خداست؛ «چگونه آن محصول گران مغازه خود را جمع آوری می کنید؛ نمک اینقدر بی ارزش شده !».

وی، با توجه به اینکه نمک ید دار در معرض آفتاب مستقیم؛ ید آن از بین می رود و از لحاظ بهداشتی مشکل دارد، از مسئولین بهداشت و شهرداری شهرخواست تا فردا شب، در صورت جمع نکردن نمک ها در انبارو یا مغازه ها؛ مسئولین بهداشت و شهرداری موظف هستند تمام نمک ها را جمع آوری کنند و نمازگزاران هم با تکبیر گفتن این کلام را تأیید کردند.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از ورزشکاران رابر و تبریک نائب قهرمانی فوتبالیست‌های شهرستان رابر در استان با وجود کمترین امکانات ورزشی در سطح شهرستان رابر از مسؤولان و شرکت مس ایران و معدن مس درآلوئیه رابر خواست حمایت لازم را از ورزشکاران مستعد شهرستان در اولویت قرار دهند.

صادقی با اشاره به مشکل آنتن دهی موبایل ها و اینترنت شهرستان رابر که مشکلاتی برای مردم و بازاریان شهرستان ایجاد کرده است،گفت: مسؤولان به این مشکل رسیدگی کنند و تسریع در کار را داشته باشند.

خطیب جمعه رابر همچنین با اشاره به فرا رسیدن جشن ولادت بقیه  الله الااعظم (عج)  از هیأت امنای مساجد شهر،روستا و مسئولین مدارس خواست؛ برنامه ی تئاتر که مطالب زیبنده ای در آن رد و بدل نمی شود را لغو کنند و حرمت نگه دارند.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب