پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:44:07 - یکشنبه 17 شهریور 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین مسجد شیعیان نیوزلند بامعماری اصیل اسلامی ایرانی
به گزارش |”صبح رابر”، «فریدون صالحی» بانی اولین و تنها مسجد شیعیان قاره اقیانوسیه گفت: مسجد امام رضا (علیه السلام) در نیوزلند کانون وحدت مسلمانان قاره اقیانوسیه و منادی دعوت به اسلام برای مردمان دورترین قاره دنیا خواهد بود. وی افزود: مسجد امام رضا (علیه السلام) تنها مسجد شیعیان موجود در قاره اقیانوسیه و تنها […]

به گزارش |”صبح رابر”، «فریدون صالحی» بانی اولین و تنها مسجد شیعیان قاره اقیانوسیه گفت: مسجد امام رضا (علیه السلام) در نیوزلند کانون وحدت مسلمانان قاره اقیانوسیه و منادی دعوت به اسلام برای مردمان دورترین قاره دنیا خواهد بود.

وی افزود: مسجد امام رضا (علیه السلام) تنها مسجد شیعیان موجود در قاره اقیانوسیه و تنها مسجد این قاره است که از اِلِمان‌های معماری سنتی اسلامی از جمله گنبد و مناره در ساخت آن استفاده شده است.

صالحی افزود: کار ساخت این مسجد منحصر به فرد از سال ۱۳۸۶ و پس از خرید زمین آن در شهر اوکلند نیوزلند آغاز شد و در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ ۱۰ درصد باقی مانده از مسجد نیز تا دهه کرامت آماده و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ساخت این مسجد از معماری اصیل اسلامی ایرانی استفاده شده است، اظهار داشت: این مسجد در دو طبقه شامل اتاق امام جماعت، کتابخانه امام رضا (علیه السلام)، مرکز اسلامی و مرکز پژوهش های امام رضا (علیه السلام)، اتاق نگه داری کودکان زیر ۷ سال به هنگام برگزاری مراسم، شبستان، دفتر مسجد و ۳۰ پارکینگ اختصاصی ساخته شده است. همچنین ۹۵ درصد از معماری مسجد بزرگ امام رضا (علیه السلام) در نیوزلند معماری اسلامی-ایرانی است و در ۵ درصد باقی مانده به ناچار از معماری مدرن بهره گرفته شده است.

مسجد بزرگ امام رضا(علیه السلام) با مساحتی بالغ بر ۱۷۷۱ متر مربع و بهره‌مندی از فضاهایی منحصر به فرد از جمله کتابخانه و مرکز اسلامی امام رضا (علیه السلام) و به کارگیری هنر ناب اسلامی و با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک و نیم میلیون دلار همزمان با دهه کرامت در شهر اوکلند نیوزلند افتتاح خواهد شد. بانی این مسجد بزرگ که تنها مسجد شیعیان نیوزلند به شمار می‌رود، فریدون صالحی است که با مشارکت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و دفتر مقام معظم رهبری اقدام به ساخت این مسجد کرده است.

منبع: ابنا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب