پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:47:51 - سه شنبه 8 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شما هم می توانید خادم “حرم امام رضا” شوید/اجرای “طرح خادم یار” در سراسر کشور
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت: یکی از ابلاغات مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی موضوعی تحت عنوان “خادم یاران رضوی” است که آرزوی دیرینه خیلی از ایرانی ها بود در این طرح شاید در فاصله کمتر از سه ماه می توانید خادم حرم امام رضا (ع) شوید.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛ خادم شدن حرم یار دیر زمانی است که آرزوی هر معشوقی است، هر زمان که آقا می طلبید به مشهد مقدس می رفتیم آرزویمان این بود، فقط برای یک ساعت خادم زائرین و حرمش باشیم. هر بار که به مسئولین آنجا مراجعه می کردیم شرایطی را بیان می کردند که جز مانعی برای رسیدن به هدف نبود و این همچنان آرزوی دست نیافتنی برای من و امثال من بود که بالاخره با فرمان حضرت آقا به تحقق پیوست ، برای بهتر متوجه شدن می توانید این گزارش را دنبال کنید…

سید حسین صابری مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: بعد از ارتحال آیت الله طبسی که ۳۰ سال خدمت صادقانه و خالصانه در آستان داشت و پس از آن انتصاب آیت الله رئیسی از طرف مقام معظم رهبری به عنوان تولیت آستان قدس رضوی طی ابلاغی ماموریتهای جدیدی برای وی مشخص کردند که در گذشته یا نبود و یا کم رنگ و محدود انجام می شد.

وی گفت: در این ابلاغیه  تعاریف جدیدی از خادم، خدمت و مخدوم مطرح شده است و لذا برای اینکه خدمات به صورت گسترده انجام شود ابلاغیه حضرت آقا در آستان قدس رضوی تحت عنوان “منشور هفت گانه خدمتی” وجود دارد که در همه استانها دفاتری دایر شد تا با مشارکت مردمی بتوان زودتر به اهداف رسید.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان افزود: یکی از کارهایی که به صورت گسترده در سطح کشور مطرح شد موضوعی تحت عنوان “خادم یاران رضوی” است که آرزوی دیرینه خیلی از ایرانی ها بود در این طرح شاید در فاصله کمتر از سه ماه می توانید خادم حرم امام رضا (ع) شوید.

صابری عنوان کرد: کلیه علاقمندان می توانند جهت ثبت نام به سایت ” آستان قدس رضوی ” مراجعه نمایند که هر دو ماه یک بار ثبت نام شده ها ی هر استانی به دفتر آن استان فرستاده می شود مثلا شخصی از تبریز برای کرمان ثبت نام کرده باشد این اسامی به استان اعلام می شود بعد از آن افراد در یک دوره توجیهی با طرح “خادم ، خدمت و مخدوم” آشنا شده و سپس با شرکت در کلاس آموزشی بحث حرم شناسی ، خدمت در حرم و آئین مربوط به حرم می توانند به نمایندگی از طرف آقا امام رضا (ع) به خدمت بپردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و گزینش اولیه پرونده ثبت نام شدگان ، افراد تایید شده طی یک کانون سازماندهی شده به خدمت گرفته می شوند.

 

صابری با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰نفر در سایت ثبت نام نموده اند، تصریح کرد: تعداد یک هزار نفر در کلاس های آموزشی شرکت نموده که  از این تعداد ۵۰۰ نفر پرونده گزینشی آنان تکمیل شده که در حال حاضر آماده خدمت می باشند.

وی گفت:  تشکیل “کانون های خادم یاری ” جایگاهی است که علاقمندان با توجه به تخصص و توانمندی هایی که در محورهای مختلف دارند  در این کانونها ثبت می کنند و به موازات آن به مرکز مدیریت خادم یاران حرم رضوی معرفی می شوند که پس از انجام مقدمات کار و زمینه خدمت،  فصلی یک نوبت یعنی یک روز کامل  خادمی در حرم امام رضا (ع) نصیبشان خواهد شد.

صابری افزود: شرایط سنی برای ثبت نام کنندگان ۲۰ سال اعلام شده ولی اشخاص ۱۸ سال به شرط حافظ قرآن و یا نخبه بودن می توانند شرکت نمایند.

 

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان خاطرنشان کرد: سایت آستان قدس تا پایان سال ۹۷ قرار است یک میلیون نفر “خادم یار” با گذراندن کلیه مراحل در ۸ هزار و ۸۰۰ کانون در سراسر کشور ساماندهی شوند.

 

وی با بیان اینکه کانون ها در ۲۶ محور تعریف شده اند، عنوان کرد: این کانون ها می تواند از بین محورهای مختلفی همچون بهداشتی درمانی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی ، اردوهای جهادی، اجتماعی، خانواده و رسانه های ملی، مجازی، خبرگزاری  و مکتوب باشد.

 

صابری استقبال مردم را از این طرح بسیار خوب اعلام کرد و گفت: اشخاص علاقمند در مناطق بسیار دور و محروم که دسترسی آسان به اینترنت و فضای مجازی برای ثبت ندارند می توانند به دفاتر آستان قدس در کرمان ، خیابان شهید مصطفی خمینی ، خیابان ۱۷ رازی مراجعه نمایند.

 

وی در انتها هدف از برگزاری این کانون ها را لبیک  و عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت مردمی برای از بین بردن فقر و محرومیت برشمرد.

 

 

 

تهیه و تنظیم : مهین نامجو

 

 

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب