پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:38:10 - شنبه 24 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احداث چهار ۴ اردوگاه جهت اسکان سیل زدگان در شهر حمیدیه خوزستان توسط سپاه کرمان
فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت : مجموعه اردوگاه های شهید غلامی ،جوادالائمه ،ثامن الائمه و یک اردوگاه دیگر ، قریب ۵ تا ۶ هزار نفر ازافرادی که خانه و زندگیشان در آب است و امکان زندگی ندارند در این اردوگاه اسکان داده شده اند .

به گزارش “صبح رابر“؛ سردار غلامعلی ابوحمزه در حاشیه کمک رسانی به سیل زدگان شهر حمیدیه خوزستان در گفتگو با خانه خشتی با تبریک اعیاد شعبانیه ، گرامیداشت روز پاسدار و جانباز اظهار داشت:برای کمک به مناطق سیل زده چندین استان به عنوان معین انتخاب شده اند ،شهرستان حمیدیه که نقش ارزنده ای در دوران دفاع مقدس داشت بر عهده سپاه ثارالله کرمان گذاشتند چندین روز است که در این منطقه خدمت رسانی می کنیم .

وی بیان داشت :ما نسبت به تهیه اقلام ضروری ، پشتیبانی و خدمت رسانی به مردم این شهرستان همکاری لازم را انجام می دهیم .

سردار ابوحمزه به گوشه ای از اقدامات سپاه کرمان اشاره داشت و تصریح کرد :در ابتدای ورود به منطقه سیل زده ،برآوردی از نیازمندیهای مردم سیل زده را مشخص کردیم از نوع و حجم نیازمندیها و هماهنگی که با سپاه ثارلله شده است از طریق مجموعه لشکرها و رده های بسیجی و مردم در سطح استان اقلام و نیازمندیهای مورد نیاز مرحله به مرحله واگذار شد .

وی افزود :استقرار سرویس های بهداشتی و ایجاد چادرها و سایر امکانات مورد نیاز برای مردم حمیدیه به شکل گسترده و وسیع انجام شده که جا دارد از مردم کرمان تشکر کنم که نسبت به این موضوع علاقمندی نشان دادند و اقلام و امکانات را فراهم کردند .

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت :با توجه به برنامه ای که در سطح خوزستان گذاشته شده است همه موکب ها باید با ستاد عتبات عالیات هماهنگ شوند و از طریق آنها در سطح استان خوزستان جهت کمک رسانی تقسیم شوند .

سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد :آنچه ما نیاز داشتیم از طریق هماهنگی با چند موکب از ظرفیت آنها در پخت غذا استفاده شده است .

وی با بیان اینکه قریب ۴ اردوگاه در منطقه حمیدیه پیش بینی شده است گفت :مجموعه اردوگاه های شهید غلامی ،جوادالائمه ،ثامن الائمه و یک اردوگاه دیگر ، قریب ۵ تا ۶ هزار نفر ازافرادی که خانه و زندگیشان در آب است و امکان زندگی ندارند در این اردوگاه اسکان داده شده اند .

فرمانده سپاه ثارالله کرمان افزود :با هماهنگی که با دستگاه های اجرائی در شهرستان و استان انجام شده است امکانات افراد مستقر در اردوگاه تامین می شود ،مشکل اساسی اینجا، بحث جدار رودخانه است و آبی از کرخه به این سمت می آید و بعلاوه بارش هایی که می بارد و آب هایی از چهار استان دیگر وارد خوزستان می شود باعث شده که حجم آب عبوری از شهرستان حمیدیه زیاد شود  با کمک سپاهیان در حال تقویت  جدار رودخانه هستیم ، قریب ۴ تا ۵کیلومتر مربوط به شهر است و قریب ۳۵ کیلومتر آن خارج از شهر و روستاها است،قسمت شهر را سعی کردیم تا ارتفاع دو متر مقاوم سازی کنیم .

وی افزود :تا این لحظه مشکلی از ورود آب به شهر نداشتیم و مردم در آرامش زندگی می کنند ،با هماهنگی نیروی زمینی سپاه ۲۲ پرواز خدمت رسانی  با بالگرد داشتیم که به برخی روستاها که دسترسی زمینی و قایقی نبود کمک رسانی کردیم .

سردار ابوحمزه گفت :سه روستا را به همراه فرماندار ،بخشدار و فرمانده سپاه استان حضور پیدا کردیم ، ۱۳ تا۱ ۴ روستا مشکلاتی عدیده ای دارند ولی امکانات ضروری به این روستاها رسانده شده است ولی نیاز است که کمک بیشتری به این روستاها شود .

وی عنوان داشت :از انجائیکه منطقه حمیدیه یک منطقه دامداری و کشاورزی است تعدادی زیادی از دام ها در اختیار روستاها است که بخش زیادی از تغذیه این دام ها از طریق جهاد کشاورزی واگذار شده است و بخش دیگر در دستور کار است .

سردار ابوحمزه  ادامه داد :مردم در منطقه سیل زده مشکلی ندارند مردم  بسیار با انگیزه و با علاقه ،شبانه روز پای کار هستند از جدار کنار رودخانه دفاع می کنند خواهش می کنم از اعزام نیرو به حمیدیه خودداری شود اگر شرایطی پیش آید از طریق سپاه اعلام می شود .

وی با بیان اینکه موکب ها اگر علاقمند به کمک هستند حتما باید به سپاه مراجعه نمایند گفت :با زمانبندی مناسب موکب ها اعزام می شوند تا بتوانیم نیازمندهای مردم حل کنیم، انچه نیاز است بخش دستشویی و حمام صحرایی مخصوصا برای کسانیکه دچار آب گرفتگی شده اند و امکان دسترسی به این امکانات را ندارند و همچنین مواد شوینده ، البسه، کفش ، دمپایی زنانه و مردانه و چادر و نایلون برای محافظت از چادرها نیاز است .

سردار ابوحمزه با تشکر از عنایت و لطف مردم استان کرمان تاکید داشت :حضور روحانیون در این منطقه بسیار گسترده و قوی بود که امیدواریم با زمان بندی و هماهنگ شده از وجود این عزیران استفاده شود .

حجت الاسلام عرب پور نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان نیز در گفتگو با خانه خشتی اظهار داشت: به سختکوشان سپاهی که بنا بر فرمان ولایت فقیه به منطقه سیل زده خوزستان و شهر حمیدیه حضور پیدا کردند و همچنین از سردار ابوحمزه همه معاونین و پاسداران و همچنین از همه روحانیون که اعلام آمادگی کردند تشکر و قدردانی می کنم .

وی بیان داشت :طلاب روحانیون  از کرمان و مشهد جهت کمک به این منطقه شریف آوردند در موکب هامستقر هستند و فعلا در حال حاضر نیاز به نیروهای مردمی نیست بیشتر نیاز ما اقلام ضروری از جمله چادر ،نایلون ،کیسه ، گونی و وسایل ضروری می باشد .

عرب پور تصریح کرد :موکب ها اصرار بر آمدن نداشته باشند صبرکنند و با سپاه استان و شهرستان های ناحیه هماهنگ باشند در صورت نیاز با ساماندهی و زمانبندی لازم به منطقه اعزام خواهند شد .

وی افزود :در حال حاضر به نیروی انسانی نیازی نیست کمک های نقدی و اقلام ضروری نیاز است .

 

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب