پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:09:27 - سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نقش سپاه به نگاه عمیق و نافذ امام راحل بر می گردد/برگزاری همایش رسانه های نوین در کرمان/ارسال۳۰ کامیون کمک غیرنقدی به شهرستان حمیدیه
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : نقش سپاه به نگاه عمیق و نافذ امام راحل بر می گردد و هر چه از عمر انقلاب می گذرد می بینیم کار به جایی رسیده که سپاه را در لیست تروریستی قرار می دهند.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران و گزارش عملکرد سپاه ثارالله استان در سیل استان خوزستان برگزار شده بود، گفت: مردم استان کرمان عنایت ویژه ای نسبت به سپاه داشتند و با توجه به محبت های گوناگونی که به برادران خود در این ارگان داشتند با راهپیمایی نسبت به حرکت آمریکا و تروریست خواندن سپاه واکنش نشان دادند و ما صمیمانه از آن ها تشکر می کنیم.

وی ابراز داشت: یکی از تدابیر حکیمانه و عمیقی که امام راحل در بدو پیروزی انقلاب اتخاذ کردند و این حرکت در تمام انقلاب هایی که انجام شده کم نظیر است و امام در کنار مجموعه های قبل از انقلاب دستور تشکیل بسیج و سپاه را دادند و حرکت ماندگاری به وجود آمد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به شکل گیری نهادهای مختلف و حفظ نهادهای دیگر برای حفظ انقلاب افزود: تجربه ای که امام نسبت به تاریخ معاصر داشتند برای حفظ انقلاب دستور به تشکیل نهادی برای حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن دادند و این نشان از نگاه حکیمانه و بلند امام (ره) نسبت به انقلاب داشت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: انسان در عرفان اسلامی به نقطه ای می رسد که قدرت تشخیص نسبت به موضوعات پیدا می کند و باورها در آن روزها خیلی سخت بود و می گفتند چه ضرورتی به سپاه پاسداران است.

وی بیان کرد: نقش سپاه به نگاه عمیق و نافذ امام راحل بر می گردد و هر چه از عمر انقلاب می گذرد می بینیم کار به جایی رسیده که سپاه را در لیست تروریستی قرار می دهند.

ابوحمزه با اشاره به خباثت آمریکا علیه سپاه یادآور شد: سپاه توانسته طی چهل سال گذشته ماموریت خود را انجام دهد و البته بحث آمریکایی ها تنها سپاه نیست و آنها با اسلام مخالف هستند و سعی می کنند سپاه را مورد هجمه قرار دهند .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: آمریکایی ها ضربات شکننده ای در لبنان، سوریه و عراق خورده اند و سپاه با تدابیر رهبری نقش کلیدی در این ضربات داشته است و همچنان خادم مردم و بازوی ولایت مطلقه فقیه است و فقط تدابیر و اوامر حکیمانه رهبری در تمامی عرصه ها را انجام می دهد.

وی در رابطه با حضور سپاه در مناطق سیل زده تشریح کرد: یکی از دستورات صریح رهبری حضور نیروهای مسلح در کمک رسانی به مردم سیل زده بود و ما نیز از روزهای اول وارد کار شدیم و به جمع آوری کمک ها و نیازمندی های آن ها در سطح استان و پایگاه ها و رده های بسیج پرداختیم.

این مقام مسئول اظهار داشت : ۱۰۰ نفر گروه جهادی متخصص همراه با کف کش، بیل و کلنگ به منطقه پلدختر لرستان اعزام شدند و در استان خوزستان نیز شهرستان حمیدیه به سپاه ثارالله استان کرمان سپرده شد.

ابوحمزه گفت : مردم حمیدیه ۲۳ هزار دام سبک و سنگین دارند و شغل عمده آن ها دامداری و کشاورزی است و بعد از سیل جمع بندی مسئولین خوزستان این بود که شهرستان و روستاها باید تخلیه شود و ما بعد از ورود به حمیدیه شاهد بودیم که کسی در شهرستان حضور نداشت و افراد به اردوگاه منتقل شده بودند و سپاه با کمک موکب های اعزامی خدمات ارائه می دادند .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: از ۷۰ روستای این شهرستان ۲۵ روستا در وضعیت خاص قرار گرفته بودند که خطر احساس می شد و ۱۵ روستا به زیر آب رفته بودند و ما صبح روز ۱۸ فروردین به سمت حمیدیه حرکت کردیم و شهر کاملا تعطیل و تخلیه شده بود .

این مقام مسئول تصریح کرد: روحیه دفاع مقدس در دوران جنگ کاملا در جوانان حمیدیه دیده شد ولی جوانان قرص و محکم ایستاده بودند ؛ مردم و مسئولین و دستگاه های اجرایی نیز همگی فعالیت می کردند و با برنامه ریزی مدون برای ایجاد سیل بند انجام شد.

وی افزود: در پنج روز اول تلاش کردیم که آب وارد شهر نشود و علی رغم همه مشکلاتی که ایجاد شد شهرستان حمیدیه دچار مشکل نشد و در نماز جمعه نیز از مردم خواستیم مردم به شهر باز گردند و سپاه با تمام توان و امکانات وارد عمل شد و ۷۰ قایق تندرو را در حمیدیه مستقر کرده بود .

ابوحمزه ابراز داشت: تا کنون ۳۰ کامیون اقلام به شهرستان حمیدیه اعزام شده است که شامل لوازم بهداشتی ،پتو، سرویس بهداشتی،آب معدنی و پلاستیک بود و با هماهنگی با استاندار و مسئولین اجرایی نیز ۵۰ دستگاه سبک و سنگین به حمیدیه اعزام شد.ن

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که استان کرمان تنها استانی می باشد که تمامی مسئولین استانی به شهرستان معین خود آمدند؛ گفت: کمک استان کرمان به شهرستان حمیدیه در تاریخ ماندگار خواهد شد .

وی با اشاره به این که حمیدیه نقش بسیار کلیدی نسبت به خوزستان و کشور در دوران دفاع مقدس داشته است؛عنوان کرد: دو گروه جهادی و سه موکب از استان به حمیدیه اعزام شده است که در این موکب ها ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ غذای گرم تهیه می شود و ۲۵۰ میلیون تومان توسط سپاه در سطح رده ها و پایگاه به غیر از کمک های دیگر جمع آوری شده است.

وی ادامه داد:در روزهای ابتدایی با بالگرد غذا برای مردم ارسال می شد و همکاران هلال احمر در این زمینه زحمت بسیار کشیدند ولی بعد از استقرار مردم باید اقلام و امکانات اولیه زندگی آن ها تامین شود و برخی از منازل به ویژه منازل روستایی باید نوسازی و بهسازی شوند و سپاه هم اعلام کرده است تا به مردم کمک کند.

ابوحمزه توضیح داد: ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری نیز همایش رسانه های نوین در شکل دهی نهادهای اجتماعی در کرمان  برگزار خواهد شد که این همایش به همت سازمان بسیج اساتید ، بسیج رسانه و مرکز فضای مجازی برگزار می شود  .

این مقام مسئول در پایان گفت: مدعوین این برنامه مدیران و معاونین فضای مجازی کشور رییس سازمان بسیج رسانه ، وزیر ارتباطات،معاون وزیر ارشاد، چهل رسانه جبهه مقاومت بین المللی  و ۳۰ نفر پژوهشگر و استاد عرصه رسانه و پروفسور فرهنگی پدر علم رسانه و ارتباطات هستند که این همایش در محل دانشگاه هایتک شهر ماهان برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب