پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:27:36 - سه شنبه 26 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشنواره تجلیل از برترین های صالحین در رابر برگزار شد/تصاویر
جشنواره برترین های شجره طیبه صالحین با معرفی بسیجیان مربی و متربی برتر صالحین در مسجد مصلای حضرت زهرا (س) رابر برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ این مراسم که باحضور نماینده ولی فقیه درسپاه رابر، امام جمعه و استادیار صالحین، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر وجمع کثیری از فرماندهان وبسیجیان شهرستان برگزارشد، از برترین های حلقات صالحین شهرستان رابر تجلیل شد.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی در این جشنواره با اشاره به یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پیشرفت کمی و کیفی شجره طیبه صالحین اظهار داشت: بنا به فرمایش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)  شجره طیبه صالحین باید از نظر کمی و کیفی رشد یابد، همان رشدی که نبی مکرم اسلام (س) با حلقه های کوچک در مدینه شکل داده و جهانی کردند.

وی، مدار حلقه های پیغمبر را بر مبنا حکمت، موعظه و اخلاق خواند و افزود: منظور از پیشرفت کیفی حلقات صالحین این است که مربی باید به سلاح علم و اخلاق مسلط باشد تا بتواند متربی را هم به این سلاح ها مسلط نماید.

استادیار صالحین ناحیه مقاومت رابر تصریح کرد: وقتی مدار مربی حلقات بر مبنای حکمت و اخلاق و موعظه باشد رابطه‌ی تنگاتنگی بین مربی و متربی به نام ایمان به وجود می آید.

وی، با بیان اینکه اگر مربی به سلاح علم و اخلاق مجهز باشد آرامش را برای متربی فراهم می کند،  بیان داشت: با پیشرفت کیفی حلقات صالحین مساجد، نماز جماعات و نماز جمعه مملو ازحضور جوانان و نوجوان می شود، وقتی تمام نیاز معنوی و علمی به وسیله مربی برطرف شود این حلقات صالحین اثر گذاری خود را دارد.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اولین نماز جمعه پیغمبر با حضور صد نمازگزاربرگزار شد گفت: جهاتی شدن نماز جمعه های پیغمبر از این حلقات مسجد شکل گرفت که هر یک ازحلقه ها، رسیدگی به محرومین، نظامی، تلاوت قرآن، درس اخلاق بود. 

وی با بیان اینکه کمیته امداد، آموزش و پرورش از درون همین حلقه های مسجد شکل گرفت افزود: در پیشرفت کمی حلقات صالحین ارتباط مربی و متربی به روزانه برسد، مشکلات حلقات صالحین کم و از بین می رود.

امام جمعه رابر به همایش هفتگی در نماز جمعه و تحلیل سخنان مقام معظم رهبری و خطبه های نماز جمعه را از وظایف حلقه های صالحین دانست و تشریح کرد: اگر بخواهیم پیشرفت کمی و کیفی داشته باشیم راهی جز اقناع  وجود ندارد، باید خودمان را به سلاح علم مجهز کنیم و از شاخصه هایی علم؛ علم اعتقادات، اخلاق، احکام و علم بندگی را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: امید است حلقه های صالحین را شاهد باشیم که منویات مقام معظم رهبری را به خود جلب  کنند چرا که راه پیشرفت از نظر کمی و کیفی در حلقه های  صالحین است که به نوعی  زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.

استادیار صالحین شهرستان رابر همچنین از شناسایی فقرا در محدوده مسجد مصلای حضرت زهرا (س) و مسجد جامع شهرستان رابرخبر داد و یکی از وظایف حلقه های صالحین را شناسایی فقرا اطراف هر مسجد محله خود برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان رابر ضمن قدردانی از زحمات بسیج شهرستان و خدمات صالحین گفت: این جشنواره به منظور تجلیل ازبرترین ها برگزار می شود.

وی با اشاره به پارمترهای برترین های جشنواره به تشکیل منظم حلقه ها، تنوع  در برنامه ها، خدمات صالحین، برنامه های جانبی در کنار کلاس‌های صالحین، شرکت  فعال در مراسمات و برنامه های سپاه، مسجد محوری و تقویت مساجد و حضور حلقات صالحین در نماز جماعت، شرکت در نماز جمعه، برنامه های قرآنی را ازمعیار برنامه های انتخاب برترین های صالحین برشمرد.

امام بخش با بیان اینکه ۱۲۵ حلقات صالحین به کار تربیتی در کنار خدمات صالحین می پردازند، گفت: کار گروه جهادی، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه، گشت های محله محور بسیج و طرح شهید بهنام محمدی از درون همین حلقات صالحین شکل گرفته که توانسته مثمرثمر واقع شود.

وی همچنین به جشنواره مالک اشتر اشاره کرد و گفت: این جشنواره سالی یکبار به منظور تجلیل از ردهای برتر فرماندهی در شهرستان، استان و کشور برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر به وظیفه بسیار سنگین در شرایط کنون جامعه اشاره کرد و افزود: ساکت نشستن در شرایط کنونی جامعه  به نحوی خیانت به آرمان های شهدا و امانت الهی است که امروز در دستان ما و شماست.

 وی با اشاره به برنامه ریزی متعدد دشمن برای ایجاد اغتشاش، ناآرامی و آشوب در کشور یادآور شد: اتفاق چندی قبل، برنامه ریزی گسترده دشمن برای ایام انتخابات درپایان سال ۹۸ فتنه ای برنامه ریزی شده بود که کشور را مثل دهه شصت به یک ناآرامی بزرگی کشانده شود که با عنایت خدای متعال دستشان رو شد اما این آتش فتنه هنوز خاموش نشده و باید هوشیار باشیم.

امام بخش به یکی از وظایف حلقات صالحین بحث روشنگری و تببین حقایق تأکید کرد و گفت: با هوشیاری و تدابیر مقام معظم رهبری در عرض ۴۸ ساعت نقشه اخیردشمن خنثی شد.

وی به وظایف سنگین حلقات صالحین دراین برهه از زمان اشاره کرد و بیان داشت: دشمن برنامه ریزی کرده دربستر انتخابات نظام را تهدید کند لذا از این رو بحث روشنگری؛ ازبرنامه های مهم خدمات صالحین به شمار می رود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب