پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:19:38 - شنبه 19 بهمن 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مجمع بسیج شهرستان رابر برگزار شد
مجمع بسیج شهرستان با حضور امام جمعه رئیس مجمع، معاون سیاسی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و کارگروه های مختلف اعضای مجمع بسیج شهرستان در سوله صالحین رابر برگزار و از فعالان امربه معروف ونهی از منکرپایگاهها قدردانی شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ مجمع بسیج شهرستان رابر باحضور امام جمعه رابر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر، معاون سیاسی فرمانداری ، مسؤولان شهرستان، کارگروههای مجمع و جمعی از بسیجیان با هدف رفع مسائل ومشکلات کارگروههای مختلف بسیج رابر برگزار شد.

دراین نشست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابرضمن تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: این مجمع یکی از برنامه بسیج  که هر سال یکبار برگزار می شود شاکله این مجمع در راستای مأموریت‌ها و رسالت‌های سپاه و بسیج و دستور مقام عظمای ولایت در خصوص تشکیل هیئت اندیشه ورز بود.

 وی، سپاه و بسیج به عنوان یک  نهاد رسالت محور خواند نه مأموریت محور و افزود: فلسفه  وجودی سپاه و بسیج  اساساً دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است.

امام بخش گفت: نخبگان بسیج باید متناسب با تهدیدات و آسیب های جامعه راهکار هایی را بیندیشد و بتوان این تهدیدات و آسیب ها را تبدیل به  فرصت کنند، که این کار در طول سال باحضور هئیت های اندیشه ورز و کار گروها تشکیل جلسه دادند وامروز  نتیجه آن جلسات سالیانه را در این  مجمع به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

وی کار مجمع بسیج را مطالبه گری دانست و افزود: مجمع بسیج از نیازهای اساسی مردم این شهرستان است تا از این طریق مسائل و مشکلات مردم مرتفع گردد.

سرهنگ امامبخش همچنین با اشاره به ترویج سبک زندگی ائمه (ع) ودوری از تجملات گفت: درهمین راستا درروزششم اسفندماه جاری مراسم ازدواج آسان ۲۶زوج جوان رابری باکمک خیرین شهرستان برگزار خواهد شد.

در ادامه مسئولین  کارگروه ها در حد چند دقیقه گزارشی مختصر ازمسائل و  راهکارهایشان بیان کردند تا در پایان با ارائه مصوبات  رئیس مجمع بسیج شهرستان و معاون سیاسی فرمانداررابرکمک  به وضعیت این شهرستان  کند.

کریم قاسمی مدیر کار گروه اقتصادی، از راه اندازی کانون بسیج مهندسی کشاورزی  را باهمکاری فرمانده ناحیه مقاومت  وسالاری مسئول بسیج سازندگی خبر داد و گفت: کارخدمات رسانی درروستاها را بصورت تخصصی شروع شد.

وی افزود: ۴۲ هزار دوز واکسن درشهرستان باهمکاری سپاه ، دامپزشکی وجهاد انجام شد که درفازدوم هم ۶۵هزارهر دوز  درقالب طرح همراه با کشاورز موثر بود.

کریم قاسمی با اشاره به برگزاری یکسری کلاس های ترویجی گفت: ۲۱نفرازهمشهریان مشغول به کاردرقالب ۵تیم ۴نفره است باهمراهی و هماهنگی و اعتبارادامه یابد.

مدیر کار گروه اقتصادی ازطرح پرورش ماهی درقفس با  رایزنی هایی که  انجام شده درسد صفارود قبل از آبگیری خبر داد وعنوان کرد: هدف از این طرح کنترل شده برداشت ماهی سردابی قزل الا و بالغ بر ۱۰۰نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی شهررابر را پایلوت گاوزبان درکشور معرفی کرد و افزود:  مقدارزیادی بذر گاوزبان بصورت رایگان در اختیار علاقمندان به کشت و کار گیاهان دارویی قرار دادیم.

کریم قاسمی  از راه اندازی صندوق خرد زنان روستایی بعنوان هیئت اندیشه ورزتشکیل شده که درکنارآن بحث فرآوری وبسته بندی گیاهان دارویی انجام خواهد گرفت.

زارع منصوری مدیر کار گروه مدیریت نیز بحت عدالت ، تشویق وتنبیه مدیران را حائز اهمیت دانست  گفت: میز چرخش نخبگان ،میزتیمهای خودگردان و… در شهرستان رابر راه اندازی خواهد شد .

وی با بیان اینکه شهرستان رابر دارای مدیرانی لایق مشغول کارهستند افزود: آشنایی به توانایی افراد و واگذاری کاربه توان آنها

نظارت دقیق برکار ووظایف آنان را ضروری برشمرد .

زارع منصوری با بیان اینکه درد مقام معظم رهبری نبود نظارت برهمه کارهاست تصریح کرد: نبود نظارت درکشور باعث ایجاد مشکلات شده است درکشور جمهوری اسلامی کسانی‌که ادعای مدیریت کلان دارند مدیریت آنها کجاست؟

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) که می فرماید : به ریسمان قرآن کریم چنگ بزنید گفت: بزنید مدیری که نتواند قرآن بخواند مدیر نیست از حوادث گذشته و آینده عبرت گیرید.

تاج الدینی در  کارگروه فضای مجازی و فرهنگی با توجه به اهمیت فضای مجازی  بر ضرورت برگزاری  مداوم کلاس های سواد رسانه ای تأکید کرد و افزود : بین واقعیت وبازنمایی تفاوت زیاد است.

وی بااشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: امروزه با توجه به نقشی که تاکنون در ابعاد مختلف زندگی داشته اند، نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

تاج الدینی به یکی از مهمترین آسیب های فرهنگی، خرابی آنتن دهی تلویزون در روستای بالغ بر ۳۰ خانوارشهرستان  که در معرض خطر استفاده از ماهواره دانست و افزود:  بیشتر افراد این روستا مسن هستند و تنها سرگرمی آنها تلویزیون است به همین دلیل بر ضرورت درست شدن آنتن دهی تلویزیون ها  تأکید کرد.

وی به آسیب های ناشی ازمصرف  قلیان در شهرستان نیز اشاره کرد.

حجت الاسلام  برومند، با  ارائه گزارش هئیت اندیشه ورز قشر عشایری بر  جلوگیری از مهاجرت بی رویه عشایر از شهرستان و نیز  تشکیل شورای عشایری تأکید کرد و افزود: امکانات اولیه درمناطق عشایر نشسن خصوصا تخت سرتشتک و  بندر هنزا از جمله:آب، برق  و تلفن وجود ندارد.

وی بر ضرورت استعدادیابی جوانان عشایر درجهت اشتغالزایی و توجه به بحث مرتع وچرای دام عشایرتأکید کرد و گفت:  خیلی از نخبه های در قشر عظیم عشایر در شهرستان  دیده می شود به دنبال استعداد یابی و کمک به آنها و اشتغالزایی جوانان در همان منطقه خود آنها را  کارآمد کنند.

برومند افزود : رودرویی با منابع طبیعی برخی زمینها راکه بعنوان چراگاه استفاده می کردندحال جزمنابع  طبیعی است چاره ای برای چراگاه عشایر اندیشیده شود.

وی به مشکلات عشایر از جمله  نبود امنیت عشایر درجنوب استان، نبود کارخانجات فرآورده های دامی، نبود اداره مستقل ومجزای عشایری در رابر ازمعضلات منطقه  خواند و گفت: قشرعظیم عشایراستان را شهرستان رابر دارد که فقط  یک نام را به یدک می کشد

حجت الاسلام برومند به خدمات وتسهیلات درجهت رونق عشایری  و پرورش دام بااصلاح نژاد، تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر اشاره کرد و عنوان کرد: مبارزه با قاچاق دام  امرمهمی که از یک طرف واردات گوشت ازکشورهای همسایه جلوی صادرات عشایر گرفته شده است.

تاج الدینی با  ارائه گزارش هئیت اندیشه ورز قشرجامعه زنان به  نقش زنان در تربیت فرزندان اشاره کرد و برگزاری کلاس‌های فقه خانواده پوشش،  اصلاح الگوی مصرف، سبک زندگی اسلامی ، سرکشی از مغازه های بانوان و  خیاطی ها، حذف سنتهای علط در عروسی ها و ترویج ازدواج آسانتأکید کرد.

پس از صحبت های این کارگرها فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابرنیز با بیان اینکه ما سردار سلیمانی را از دست دادیم اما شهید سلیمانی را به دست آوردیم یپیشنهاد تشکیل یک کانون در سطح شهرستاندر این خصوص داد که از زوایای مختلف در حوزه فرهنگی هنری ، اشتغال زایی، آموزش و ورزش ، حوزه علمی و محرومیت زدایی، اقتصادی از اشخاص حقیقی و حقوقی در این کانون به کار گیری شود.

معاون سیاسی فرماندارنیز به تکریم مادران شهدا اشاره کرد و خواستار دعای خالصانه مادران شهدا شد و گفت: نگه داشتن ایمان همانند نگه داشتن آتش درکف دست است.

وی ازمجموعه سپاه و سرهنگ امامبخش که با روحیه متواضعانه  دربحث اقتصادی همیارفرمانداریشهرستان بودند؛  تشکر کرد و افزود: در جهت رفع محرومیت زدایی گامهایی برداشته شده است اما توجه به مشکلات قشر عشایر مهم  و ضروری دانست و در همین راستا کارگروهی بعدازانتخابات تشکیل وراهکارهایی ارائه خواهد شد.

 وی به تشکیل کار گروه بهتری در زمینه مشکلات قشر جامعه زنان از پایگاه بسیج، شوراها ومراکز بهداشت نیز اشاره کرد.

مهندس ایوار انقلاب اسلامی را  بردواصل احکام اسلام و رأی مردم استواربرشمرد وتأکید کرد: قطعاً رای دردست ما امانت و خیانت نخواهدش، خیاتت به مردم خیانت به خود ماست .

وی افزود: درانتخابات یارویاور ماباشید هم مجموعه اجرایی و نظارت با حضور پر رنگ  مثل همیشه  پایه های نظام مقدس  را مستحکم‌تر واستوار تر کنیم و پرچم به دست صاحب اصلی اش حضرت حجت بن  الحسن(ع)  برسانیم. 

روحیه متواضعانه و خوش برخورد جهادی در بحث اقتصادی  یار و یاور ما خیر دهد تشکر از بردارنی در انتهای م تجربیات شما استفاده کنیم بااستفاده تجربیات شما پای کار باشیم در رفع مشکلات گام های خوبی برداشته شد وگام های بهتری برداشتهشود توجه به مشکلات قشر عشایر

قشر عشایر عشایر زاده کار گروه اصلی تر بعد از انتخابات تشکیل راه کارهای رفع مشکلات عشایری در دستور کار قرار دهیم آسیب های اجتماعی از  ظرفیت خانم ها بیشتر استفاده شود کارشناسی انجام دهیم کار گروه ها بهتری خواهیم گرفت

انقلاب اسلامی در دو اصل استوار است احکام اسلام رای مردم  خیانت به رای مردم خیانت به خودمان است .

از همه در انتخابات  یار و یاور ما باشند هم مجموعه اجرایی و نظارت با حضور پر رنگ  مثا همیشه  پایه های نظام مقدس مستحکمتر کنیم استوار تر  کنیم و پرچم به دست صاحب اصلی اش حضرت حجت بن  الحسن (ع) برسانیم.

رئیس مجمع بسیج ضمن تبریک و تسلیت عروج ملکوتی حاج قاسم  با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام (ص)می فرماید: سه  گروه با ما نیستند اگر این امور را رعایت  نکنند.

وی با تأکید بر اینکه از خط اخلاق خارج نشویم افزود: گروه اول کسانی صبر و حوصله ندارند تا جهالت و نادانی آنهادفن شود، گروه دوم  حسن خلق  با  مردم ندارد، زندگی اجتماعی و خانوادگی ما باید با حسن خلق باشد، کسی بداخلاق بود با پیغمبرنیست،  گروه سوم تقوا و پارسایی انسان را از گناه حفظ می کنند.

امام جمعه رابربا اشاره به سخن نویسنده مصری در سال ۱۹۷۹ میلادی که  جمهوری اسلامی ایران ۴۱سال از زیر چتر استعمار و استبداد خارج شدند و کشور مصر زیر چتر استکبار و آمریکاآمد گفت: در کشور ایران نمایشگاه در بعد کشاورزی، نظامی و موشک های جدید و بروز نظامی اما مصر افسوس چون وابسته به استکباراست  درفقرعلمی می سوزد.

وی  با بیان اینکه بذر ناامیدی حیف است، تصریح کرد: کشور رو به پیشرفت واعتقاد داریم کشور ماباید زمینه ساز ظهور امام زمان (ع) باشد.

رئیس مجمع بسیج با بیان اینکه اگر نظام جمهوری اسلامی نبود، سپهبد حاج قاسم سلیمانی هم نبود افزود: سلیمانی را جمهوری اسلامی معرفی کرداین بذر امید و  روشنایی است، مکتب امام باید تبدیل به مکتب جهانی مهدی موعود شود که زمینه ها آن فراهم می شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی به حضور گسترده  در اهپیمایی و پای صندوق های رأی تأکید کرد: به عنوان یک فرد مکلف باید این  بستر را آماده کنیم  انتخابات  یازدهم مجلس  یعنی به نوعی آری گفتن  به  نظام است.

وی افزود: صیانت آرای مردم؛ حق الناس است  شمارش آرا  گزارش خوبی ندارم امید دارم  صیانت آرای مردم  شفاف و با صداقت در ۲ اسفند ماه  گزارش خوبی بشنویم.

امام جمعه رابر با بیان اینکه مجلس فعلی از ۲۹۰نفر۸۴ نفر مردود شدند گفت:  تراز مجلس خوب یک نماینده اصلح است امید دارم یک  نماینده ای درمجلس این سه شهرستان انتخاب کنند همگام با گام  دوم انقلاب به عنوان سالگرد بیانیه گام دوم  انقلاب افتتاح سالگرد مجلس گام دومی باشیم .

 وی خاطرنشان کرد: نماینده تزاز انقلاب می خواهیم این  صندلی مجلس از این سه شهرستان آن  صندلی رای دهیم  که بتوان قانع  کننده باشد.

امام جمعه رابر،  کار گروه اندیشه ورز در دفتر امام جمعه شکل گرفته  را در کارگروه هیئت اندیشه ورزمجمع  بسیج خواند و افزود: دواعتبار۱۰میلیارد به استان تعلق گرفته  که ۱۰میلیارد به رابر و۱۰میلیارد دیگر به  ارزوییه است

وی افزود : درهمین کارگروه شاهد شکوفایی  مبارزه با سنتهای غلط باشیم، مجلس عروسی  شکل وشمایل عروسی حضرت زهرا(س) داشته باشد.

 در ادامه از جمعی ازفعالان  امربه معروف پایگاه ها مقاومت تقدیر شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب