پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:01:41 - پنجشنبه 27 آذر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر:
۳۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در رابر شناسایی و یک مورد فوت شده است
اصغر سجادی از شناسایی ۳۴مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان رابر خبرداد و گفت : با توجه به اینکه در هفته اخیر یک خانم ۸۶ ساله فوت شده وضعیت رابر نارنجی اعلام شد.

اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها رابر در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر با اشاره به آخرین آمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت: در مجموع تعداد۸۷۷ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا از ابتدای اپیدمی انجام شده که ۳۳۲ بیمار تا به امروز۲۷آذرماه در رابر تست آنها مثبت شده است که از این تعداد۳۵نفر آنها ساکن شهرستان رابر نیستند.

وی افزود: طی دو هفته اخیر۳۴مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان رابر شناسایی شده که ۳ بیمار در بیمارستان خاتم الانبیاء  بافت بستری و یک  خانم ۸۶ ساله فوت شده و مابقی در  ایزوله خانگی هستند.

سجادی با اشاره به تست  تشخیص سریع ویروس  کرونا درب منزل برای بررسی اطرافیان بیمار عنوان کرد: از هفته گذشته  این کیت تشخیص سریع  ویروس کرونا در اختیار مرکز بهداشت و درمان شهرستان قرار گرفته که تیم مراقبتی ما طی هفته گذشته  درب منزل ۴۷ مورد تست گیری را انجام  داده که ۴ مورد تست آنها مثبت شده است.

وی، با بیان اینکه تست تشخیص سریع ویروس کرونا همچنین در تمامی  مراکز روستایی و شهری با ارجاع  پزشک انجام می شود،   اضافه کرد: اطرافیان بیمار بدون مراجعه  حضوری در بیمارستان در صورت  دادن مجوز ورود به منزل، تیم مراقبت از اطرافیان بیمار مبتلا به کرونا ویروس تست گرفته و کمتر از ۱۵ دقیقه جواب آنها داده می شود .

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابر، وضعیت رابر را نارنجی  اعلام کردند و افزود:  اگر شهروندان رابری  زنگ خطر نارنجی شدن شرایط ویروس را در رابر جدی نگیرند نگران این هستیم در صورت برگزاری دورهمی در شب یلدا وضعیت قرمز  شود .

سجادی، با اعلام ممنوعیت دورهمی خانوادگی در شب یلدا گفت: شهروندان از هر گونه اقدام نسبت به برگزاری دورهمی و مهمانی خانوادگی به ویژه در شب یلدا به طور جدی خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، زدن ماسک و خودداری از برگزاری مراسم دورهمی خانوادگی و هر گونه جشن می تواند به عادی شدن شرایط کمک کند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب