پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:20:38 - پنجشنبه 16 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسته های عاشورایی (۲)
در ایام محرم بسته عاشورایی یزد رسا با بخش های مختلف و به صورت روزانه شامل روزشمار وقایع کربلا، مداحی و … را تقدیم مخاطبین خود خواهد کرد.   به گزارش ” صبح رابر” به نقل از   یزد رسا؛ با فرا رسیدن ماه عزای سالار و سرور شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بسته عاشورایی یزد […]

در ایام محرم بسته عاشورایی یزد رسا با بخش های مختلف و به صورت روزانه شامل روزشمار وقایع کربلا، مداحی و … را تقدیم مخاطبین خود خواهد کرد.

 

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از   یزد رسا؛ با فرا رسیدن ماه عزای سالار و سرور شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بسته عاشورایی یزد رسا با بخش های مختلف و به صورت روزانه شامل روزشمار وقایع کربلا، دانلود مداحی، پخش زنده، معرفی کتاب و … را تقدیم مخاطبین خود خواهد کرد.

 

*مداحی بسیار زیبای ” خواب از چشمام رفته” با صدای محمود کریمی

 

مداحی

 

لینک دانلود مداحی

 

 ***************************************

 

* کلیپ زیبایی ” مرثیه شهادت حضرت رقیه” + دانلود

 

 ***************************************

 

برای دیدن نماهنگ بسیار زیبا ” ظهر خون” با صدای علیرضا عصار اینجا کلیک کنید.

 

 ***************************************

 

پخش زنده و مستقیم حرم مظهر حضرت امام حسین (ع)

 

1379428822karbala-haram

 

 

پخش زنده و مستقیم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)

 

حرم حضرت ابوالفضل

 

 *****************************************

 

“دانلود زنگ تلفن همراه ویژه ماه محرم”

 

زنگ اول “میرداماد”

 

 

دانلود زنگ اول

 

زنگ دوم”کریمی”

 

 

دانلود زنگ دوم

 

زنگ سوم “سلحشور”

 

 

 دانلود زنگ سوم

 

**********************************************

 

اثبات وجود تاریخی حضرت رقیه (س)

 

یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیر‌گذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است (که بارگاه آن مخدره در شهر شام واقع شده است). بعضی از مورخین درباره وجود تاریخی حضرت رقیه(س) سعی در شبهه پراکنی دارند، اما با توجه به مستندات تاریخی که در کتاب منتخب التواریخ  نقل شده می‌توان به تمام این شک و دودلی‌ها پایان داد.

در قسمتی از این مستندات تاریخی، جریان تعمیر و بازسازی قبر این بانوی سه ساله ذکر شده که بدین صورت است: چندین بار سید ابراهیم دمشقی و خانواده‌اش در عالم رویا خواب این بانوی سه ساله را می‌بینند. در خواب از سید ابراهیم خواسته می‌شود که به نزد والی شام برود و از او بخواهد که قبر را تعمیر کنند؛ زیرا داخل قبر آن حضرت آب جمع شده بود و جسم مطهر ایشان معذب بود.

والی شام با مطلع شدن از این جریان از علما شیعه و سنی خواست که غسل کنند و در نزد مرقد آن بانو جمع شوند و قرار بر این شد که قفل به دست هر شخصی باز شد، متصدی نبش قبر و تعمیر آن شود. قفل تنها به دست سید ابراهیم دمشقی که نسبش منتهی به سید مرتضی علم الهدی می‌شود، باز شد و بدن شریف آن حضرت را به مدت سه روز از قبر خارج کردند و به تعمیر آن پرداختند. (برای اطلاع از جزئیات بیشتر به کتاب لهوف سیدبن طاووس مراجعه شود)

 

477323_AGVN6kkK

 

شهادت غم انگیز حضرت رقیه بر اساس ۳ منبع

 

شهادت غم انگیز حضرت فاطمه صغری و یا رقیه علیها سلام، دختر امام حسین(ع) چنین است:

 

عصر روز سه شنبه در خرابه در کنار حضرت زینب(س) نشسته بود. جمعی از کودکان شامی را دید که در رفت و آمد هستند.

 

پرسید: عمه جان! اینان کجا می روند؟ حضرت زینب(س)فرمود: عزیزم این ها به خانه هایشان می روند. پرسید: عمه! مگر ما خانه نداریم؟ فرمودند: چرا عزیزم، خانه ما در مدینه است. تا نام مدینه را شنید، خاطرات زیبای همراهی با پدر در ذهن او آمد.

 

hazrate-roghaye3

 

بلافاصله پرسید: عمه! پدرم کجاست؟ فرمود: به سفر رفته. طفل دیگر سخن نگفت، به گوشه خرابه رفته زانوی غم بغل گرفت و با غم و اندوه به خواب رفت. پاسی از شب گذشت. ظاهراً در عالم رؤیا پدر را دید. سراسیمه از خواب بیدار شد، مجدداً سراغ پدر را از عمه گرفت و بهانه جویی نمود، به گونه ای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند.

 

خبر را به یزید رساندند، دستور داد سر بریده پدرش را برایش ببرند. رأس مطهر سید الشهدا را در میان طَبَق جای داده، وارد خرابه کردند و مقابل این دختر قرار دادند. سرپوش طبق را کنار زد، سر مطهر سید الشهدا را دید، سر را برداشت و د رآغوش کشید.

 

بر پیشانی و لبهای پدر بوسه زد و آه و ناله اش بلند تر شد، گفت: پدر جان چه کسی صورت شما را به خونت رنگین کرد؟ پدر جان چه کسی رگهای گردنت را بریده؟ پدر جان «مَن ذَالَّذی أَیتَمَنی علی صِغَرِ سِنِّیِ» چه کسی مرا در کودکی یتیم کرد؟ پدر جان یتیم به چه کسی پناه ببرد تا بزرگ بشود؟ پدر جان کاش خاک را بالش زیر سرم قرار می دادم، ولی محاسنت را خضاب شده به خونت نمی دیدم.

 

دختر خردسال حسین(ع) آن قدر شیرین زبانی کرد و با سر پدر ناله نمود تا خاموش شد. همه خیال کردند به خواب رفته. وقتی به سراغ او آمدند، از دنیا رفته بود. شبانه غساله آوردند، او را غسل دادند و در همان خرابه مدفون نمودند.

 

شرح شمع: صفحه ۳۱۰ – نفس المهموم۴۵۶ -الدمع الساکه۱۴۱

 

 

نقش موثر حضرت رقیه(س) در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی

جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست؛ چراکه پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت با یزید همچنان ادامه داشت. ادامه نهضت حسینی را می‌‌توان از خطبه‌های غرای امام سجاد (ع) تا نقش بیدارگری حضرت زینب(س) در شهر‌های بزرگی چون کوفه و شام دانست.

چه بسیار مسیحیان و یهودیانی که به وسیله کاروان اسرا مسلمان شدند و از همه پررنگ‌تر آن که، خانواده یزید و غلامانش با دیدن اهل بیت پیامبر در اسارت از او بیزاری جستند و جزء محبین خاندان عصمت و طهارت شدند.

 

زیارتنامه حضرت رقیه سلام الله علیها

 

1381546514

 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 

اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّهَ، عَلَیْکِ التَّحِیَّهُ وَاَلسَّلامُ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِبِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ فاطِمَهَ الزَّهْراءِ سَیِّدَهِ نِسـاءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَدیجَهَ الْکُبْرى اُمِّ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَهُ الشَّهیدَهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّهُ الْمَرْضِیَّهُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا التَّقیّهُ النَّقیَّهُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الزَّکِیَّهُ الْفاضِلَهُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْبَهِیَّهُ، صَلَّى اللهُ عَلَیْکِ وَعَلى رُوحِکِ وَبَدَنِکِ، فَجَعَلَ اللهُ مَنْزِلَکِ وَمَاْواکِ فِى الْجَنَّهِ مَعَ آبائِکِ وَاَجْدادِکِ، الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّارِ، وَعَلَى الْمَلائِکَهِ الْحـافّینَ حَوْلَ حَرَمِکِ الشَّریفِ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

 

 

حضرت رقیه در کلام شاعران

 

شناخت چشم تر عمه این حوالی را

شناخت تک تک این قوم لا ابالی را

 چقدر خون جگر خورد مرتضی شبها

ز یادشان ببرد سفره های خالی را

 هنوز عمه برایم به گریه می گوید

حکایت تو و آن فصل خشکسالی را

 نمی شود که دگر سمت معجرش نروی؟

به باد گفته ام این جمله ی سؤالی را

عطش به جای خودش، کعب نی به جای خودش

شکسته سنگ ملامت دل سفالی را

دلم برای رباب حزینه می سوزد

گرفته در بغلش کودک خیالی را

شبیه مادرتان زخمی ام، زمین گیرم

بگو چه چاره نمایم شکسته بالی را؟

 

شاعر: وحید قاسمی

 

******************************************

 

گنجشک پر، جبریل پر، بابا سه نقطه

من پر، تو پر، هرکس شبیه ما سه نقطه

 عمه نه، عمه بالهایش پر ندارد

حالا بماند در خرابه تا سه نقطه

 این محو یکدیگر شدن در این خرابه

یا این که ما را می پراند یا سه نقطه

 اصلاً چرا من خواستم پیشم بیایی

بابا شما که پا نداری تا سه نقطه

 یادت می آید روزهای در مدینه

دو گوشواره داشتم حالا سه نقطه

 وقتی لبت را زیر پای چوب دیدم

می خواستم کاری کنم امّـا سه نقطه

انگشت خود را جمع کرد و ناگهان گفت

انگشت پر، انگشتر بابا سه نقطه

شاعر: علی اکبر لطیفیان
معرفی کتاب در خصوص حضرت رقیه(س)
kotob
خداى مهربون حضرت رقیه(علیها السلام)، مهدى سلمان، انتشارات براق، قم، ۱۳۸۶ هـ .ش.خورشید خرابه شام، على موحد ابطحى، قم، حبل المتین، ۱۳۸۱ هـ .ش، ۲۹۵ صفحه، مصور.

داستان غم انگیز حضرت رقیه(علیها السلام)، على شیرازى، قم، نشر خرم، ۱۳۷۷ هـ .ش، ۸۷ صفحه مصور.

 داستان هایى از حضرت رقیه(علیها السلام)، شهید احمد میر خلف زاده، قاسم میر خلف زاده، چاپ اول، انتشارات شهید احمد میرخلف زاده، چاپ غدیر، قم، ۱۳۷۸ هـ .ش.

دختران نمونه، انتخاب از: ن. حقجو، قم، الزهرا(علیها السلام)، ۱۳۶۹، ۱۵۹ صفحه، عنوان روى جلد: دختران نمونه (۷۰ شعر از ۲۵ شاعر در مدح و شادى و غم فاطمه زهرا(علیها السلام) زینب کبرا(علیها السلام) رقیه(علیها السلام)و سکینه(علیها السلام))

دختر خورشید، مهدى وحیدى صدر، عروج اندیشه، مشهد، ۱۳۸۴ هـ .ش.

دخترى در فراق بابا (تحقیقى درباره حضرت رقیه(علیها السلام))، روح الدین دریکوند، خرم آباد، افلاک، ۱۳۸۱ هـ .ش، ۵۴ صفحه.

دختر على، زینب کبرا(علیها السلام) بانوى کربلا، به انضمام گوشه اى از مصائب حضرت رقیه(علیها السلام)، فراهم آورنده: حسین على زاده، مشهد، على زاده، ۱۳۷۸ هـ .ش، عنوان روى جلد: جلوه صبر (مناقب و مصائب حضرت زینب و رقیه خاتون(علیها السلام)).

۲۰۰ داستان از کرامات و مصائب حضرت رقیه(علیها السلام)، عباس عزیزى، قم، انتشارات معصومین(علیهم السلام)، ۱۳۸۵ هـ .ش.

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب