صداپیچ «خطرناک » حادثه ننیز چشمانتظار تدبیر مسئولان
رابر در سوگ علمدارکربلا
ارسال ۲۰۰۰ باکس آب معدنی به خلیج فارس
رزمایش پدافند تداوم کارکرد نانواییهای در رابر
۳۲ کیلومتر از محورهای مواصلاتی بافت، رابر و ارزوئیه به مناقصه میرود
روایت عرفه از گلزار شهدای گمنام رابر
بازدید فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر از چند طرح اشتغالزایی در سطح شهرستان
جوابیه شهابی، مسئول جایگاه پمپبنزین، درباره علت صفهای طولانی سوخت
مراسم شام غریبان در حسینیه جامع رابر
همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه دیوران
روایت عرفه از گلزار شهدای گمنام رابر
موج هشتاد و پنجمین شب از «شبهای اقتدار» در رابر
مراسم سالگرد شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت در رابر
قلبی که با ایستادگی برای وطن میتپد
«رژه کالسکهسواران» در شهرستان رابر برگزار شد
«جنگ رمضان»؛ میدان تربیت نسل انقلابی
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی “صبح رابر”؛ سینا خسروی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به عملکرد استان در عرصه صادرات اشاره و اظهار کرد: بازگشت ارز از سال ۹۷ به استانها پیمانسپاری شده است و در این مدت استان کرمان در جایگاه هفتم قرار گرفته است.
معاون بازرگانی خارجی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: مبحث پیمانسپاری ارزی با جدیت از سال ۹۷ پیگیری میشود و در این مدت سختگیری زیادی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات صورتگرفته است؛ اما هنوز هم بسیاری از واحدهای صادراتی استان در این امر تعلل میکنند.
وی اذعان کرد: روشهای مختلفی همچون واردات برای بازگشت این ارز به کشور تعریف شده اما هنوز این چالش بهخصوص برای صادرکنندگان حوزۀ کشاورزی ما که عملاً بازرگان هستند، حل نشده و این موضوع باعث شده برخی صادرکنندگان به سمت کاهش صادرات بروند.
خسروی تأکید کرد: ۱۲۴ واحد از ۴۰۰ واحد صادرکننده استان کرمان تاکنون بازگشت ارزی آنها صفر بوده، درحالیکه رقم صادرات آنها ۹۴ میلیون یورو محاسبه شده است.
معاون بازرگانی خارجی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: ۹۱ واحد صادرکننده استان کرمان ۱۰۰ درصد بازگشت ارزی داشتهاند که نزدیک به ۱ میلیارد یورو بازگشت ارزی آنها بوده است.
وی واحدهای صادرکننده را در شاخص قرارداد و گفت: واحدهای صادرکنندهای که در پایش بین یک تا ۱۰ درصد قرار میگیرند، میزان ۱۷۳ میلیون یورو، واحدهای بین ۱۰ تا ۶۰ درصد ۲۷۰ میلیون یورو و واحدهای بین ۶۰ تا ۹۹ درصد نیز مبلغ ۵ میلیارد یورو بازگشت ارزی داشتهاند.
خسروی ادامه داد: از سال ۹۷ تاکنون کل صادراتی که انجام شده است، نشان میدهد که در بازه زمانی ۵ساله، ۸۷ درصد ارز حاصل از صادرات کرمان به کشور بازگشته است و استان کرمان نیز در جایگاه هفتم کشوری به نسبت بازگشت ارز قرار دارد که رتبه مورد پذیرشی است.
معاون بازرگانی خارجی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از صادرکنندگان ما در عرصه کشاورزی و خشکبار بازرگان هستند و جایگزین ریال با واردات کالا را نیاموختهاند، بنابراین باید برای این امر راهحلی جست.
انتهای خبر/









