پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:24:45 - یکشنبه 18 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزیده مطبوعات۱۸ اسفند
روزنامه های امروز (یکشنبه ۱۸ اسفند) به سخنان رییس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرداختند. به گزارش ” صبح رابر”  روزنامه های امروز (یکشنبه ۱۸ اسفند) به سخنان رییس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات  و سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرداختند. […]

روزنامه های امروز (یکشنبه ۱۸ اسفند) به سخنان رییس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرداختند.

به گزارش ” صبح رابر”  روزنامه های امروز (یکشنبه ۱۸ اسفند) به سخنان رییس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات  و سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرداختند.

روزنامه افتاب یزد به نقل از محمد خاتمی، این روزنامه را “صدای ملت ایران” دانست!!

نزدیکان دور

روزنامه کیهان: دولت محترم اعتدال! در حالی که از روزنامه‌های اهانت‌کننده به اسلام و انقلاب و امام(ره) حمایت می‌کند و توقیف آنها را برنمی‌تابد! تاب و تحمل کمترین انتقاد نسبت به عملکرد دولت را ندارد و روزنامه‌ها و نشریات منتقد دولت را توقیف کرده و یا به دادگاه می‌کشاند. امید است رئیس‌جمهور محترم از کسانی که اطلاعات مربوط به سخنرانی دیروز را در اختیار ایشان گذارده‌اند به طور جدی بخواهند درباره صحت و سقم آنچه در این نوشته – فقط به عنوان نمونه – آمده است به حضرت ایشان توضیح بدهند و مانند همیشه با توسل به فحاشی و ناسزاگویی از پاسخ طفره نروند!آقای رئیس‌جمهور، نتیجه این بررسی برای جنابعالی تردیدی باقی نخواهد گذاشت که آنان، دوام دولت شما را نمی‌خواهند.

مقامات کشور به اشتون تذکر بدهند

روزنامه قانون: ایران هراسی سیاست راهبردی است که با لابی صهیونیست‌ها در جهان غرب شکل گرفت و با تغییر این دیدگاه در بین اروپایی‌ها شاهد رفت و آمدهایی بین سیاستمداران، دیپلمات‌ها و تاجران اروپایی به ایران را داشته باشیم. بنابراین اگر سیاست‌های لازمه اتخاذ شود، تعامل بیشتری با اروپایی‌ها خواهیم داشت. این‌ها ماموریت اشتون در ایران است از سوی دیگر مسئولان کشوری باید از شرایط حضور اشتون، به عنوان مسئول اتحادیه اروپا و نماینده گروه ۱+۵ استفاده کنند.

ارزیابی یک رهنمود سیاسی!

روزنامه رسالت: اغلب روزنامه‌های دیروز تیتر اول خود را به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان اختصاص دادند. روزنامه آرمان در صفحه اول خود خبر این دیدار را واتاب نداد. با آنکه اغلب روزنامه‌ها تیتر اول خود را به این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند: “نگران مسئله فرهنگ هستم” اختصاص داده بودند، روزنامه آرمان تیتر اول خود را به گفتگو با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داد و با تیتر درشت نوشت؛ “هم خوشحالم و هم راضی”. رئیس جمهور دیروز در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات گفت: بگذارید رسانه‌های حامی دولت، آزادی و امنیت داشته باشند. این حرف درستی است.  اما رئیس جمهور هم باید بداند یک رسانه حامی دولت در طراحی پیام خود در برهم زدن امنیت ملی و امنیت قضائی چه شاهکاری انجام می‌دهد. او با بهره‌گیری از غفلت یک مسئول دارای هوش سیاسی بالا، نافرمانی مدنی و دستور شورش عمومی در می‌آورد، بیانات رهبری را در صفحه اول خود سانسور می‌کند و تیتری استخراج می‌کند از سوژه خود که درست در برابر اعلام نگرانی در حوزه فرهنگی است. رئیس جمهور که رئیس شورای امنیت ملی هم هست اگر هوشیار نباشد از سوراخ نفوذ  در رسانه ۱۰ بار گزیده می‌شود اگر این گونه رسانه‌ها حامی رئیس جمهور و آقای هاشمی هستند باید از این حمایت تاسف خورد.

مخاطب روحانی کیست؟

روزنامه ایران: مخاطب روحانی یک گروه و یک نهاد یا یک بخش نیست. روحانی امروز هماوا با ندای وجدان بیدار جامعه، زشتی‌ها و پلشتی‌ها را در هر برهه و هر جا تقبیح می‌کند. او با شاقول اعتدال می‌خواهد سره از ناسره تمیز داده شود. زیرا تنها با توسل به این ریسمان است که می‌توان به مبارزه با ناامیدی یا جهل رفت. در اثر همین جهل است که دانشگاه‌ شباهتی قابل توجه به پادگان می‌یابد و نگاه امنیتی بر نگاه فرهنگی غلبه می‌کند. رسانه ملی، از هم افزایی ملی منفک می‌شود و رسانه‌ها ناقص‌الخلقه متولد می‌شوند. سخن بر سر این نیست که دامن فعالان این حوزه‌ها به هیچ خبط و خطایی آلوده نمی‌شود اما واقعیت این است که رسانه‌های منتقد به جای آن‌که در تدارک برگزاری جشن تولد یا سالگرد انتشار خود باشند معمولاً نگران سایه توقیف هستند. طبیعی است فضای نگرانی توأم با دغدغه‌های امنیتی پررنگ امکان رشد و شکوفایی این حوزه را نمی‌دهد و هر نهالی که غرس می‌شود به نسیمی فرو می‌افتد.

روحانی و قانونمندی در برابر رسانه‌ها

روزنامه آرمان: آنچه رئیس‌جمهور روز گذشته بیان کرد، نشان‌دهنده این است که فشار زیادی بر ایشان وارد می‌شود و برای وی فضایی به وجود آورده‌اند که به بیان این گفته‌ها روی آورده است. از سوی دیگر سخنان رئیس دولت رویکرد ایشان به اصحاب رسانه را نشان می‌دهد که نوعی رویکرد معتدل و دموکراتیک و در چارچوب اهداف، منافع و سیاست‌های جمهوری اسلامی است. در واقع گفته‌های روحانی بازگو کردن چیزی است که در قانون اساسی است. تاسف‌برانگیز است که عده‌ای نمی‌توانند صحبت‌های روحانی را تحمل کنند و این گفته‌ها را رادیکال و تندروانه می‌دانند. در حالی که گفته‌های روحانی بازتاب‌دهنده عینی قانون اساسی است و برای ما جلوه و نمایی جدید و جذاب دارد. باید به پیشرفت دموکراسی در کشور پایبند باشیم. آزادی مطبوعات در کشور یک نکته کلیدی است، زیرا همین مطبوعات در سال‌های گذشته اقدام به بیان حقایق درخصوص وضعیت کشور می‌کردند و اگر برخی برخوردها با مطبوعات صورت نمی‌گرفت، حقایقی که اکنون همه به آن رسیده‌اند، مدت‌ها پیش بیان و مورد توجه قرار می‌گرفت

عدالت و پرداخت یارانه نقدی به نیازمندان

روزنامه مردم سالاری: ساز و کار نحوه پرداخت یارانه به شکل جدید در سال آتی می‌تواند پیچیده باشد زیرا تشخیص افراد نیازمند و راستی آزمایی هفتادوپنج میلیون نفر بسی دشوار است چون به هر حال ممکن است مانند توزیع سبد کالا در مواردی برعکس شود یعنی برخی از افراد نیازمند نتوانند سبد کالا دریافت کنند و از سوی دیگر آنانکه نیازی ندارند سبد کالا دریافت کنند به هر حال همیشه افرادی هستند که بلد باشند چگونه از موقعیت‌ها بهره ببرند. گرچه در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها، هدف طراحان صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و بسط عدالت در این زمینه بود با اینحال پرواضح است مسئولین فعلی هم نیت خیر دارند و در پی رونق اقتصادی و رفاه عمومی‌با سرمشق قراردادن اقتصاد مقاومتی بوده که در کنار توسعه اقتصادی عدالت را در جامعه بسط داده و حق را به حق دار برسانند . ولی متاسفانه در دو دولت قبلی با تصمیم‌های عجولانه و دستورات غیرکارشناسانه موجب تورم و گرانی شدند و باعث اختلاس‌های سه هزار میلیارد تومانی (بلکه طبق آخرین خبر ۹ هزار میلیارد تومانی) شدند به هر حال گذشته‌ها گذشته و دولت تدبیر و امید باید با درس از گذشته‌ها به فکر حال و آینده کشور باشد.

پشت پرده همه‌پرسی برای سازش

روزنامه جمهوری اسلامی: حمود عباس و تشکیلات تحت اداره او غافل از آن هستند که نه تنها در شرایط کنونی بلکه در هر شرایطی، هرگونه مذاکره و سازش میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و تجربه طولانی اشغالگری نشان داده است که اسرائیل و حامیان غربی این رژیم هیچ اراده‌ای برای به رسمیت شناختن حقوق فلسطینی‌ها ندارند و مردم فلسطین به خوبی از این امر اطلاع دارند. دقیقاً به همین جهت است که در مقاطع مختلف مردم فلسطین خواسته خود را به صراحت بیان کرده و بر آزادی کامل زندانیان و بازگشت همه آوارگان فلسطینی به وطن خود تاکید نموده‌اند و ذره‌ای نیز از این خواسته عقب‌نشینی نمی‌نمایند.

کدام دژ پولادین؟

سیاست روز: رسانه‌هایی در کشور وجود دارد که در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارد. این رسانه‌ها هم اکنون هم باعث شکل گیری چالش جدی برای رسانه‌هایی شده‌اند که خط رسانه‌ای خود را علیه جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کنند. باید با این رسانه‌ها همراه و همدل بود. آنها بر اساس اصولی که در چارچوب وظایف خود دارند به این نبرد پا گذاشته‌اند تا بتوانند در مقابل هجوم رسانه‌ای دشمن ایستادگی کنند و از انحراف افکار عمومی جامعه که احتمال دارد تحت تأثیر جو رسانه‌ای غرب و دشمن قرار گیرد بکاهند. اینگونه نیست که برخی از مطبوعات دارای دژ پولادین هستند! در هر جامعه‌ای حتی در آن جامعه‌ای که خود را اردوگاه و خاستگاه جریان آزاد اطلاعات می‌داند و از این بابت پز سیاسی می‌دهد، خط قرمزها باید رعایت شود.

اعتدال یعنی . . .

روزنامه وطن امروز: اعتدال صوفیانه رحمانی، چه ورژن برآمده از بنیاد برادران راکفلر – مدل حسین نصر- باشد و چه ورژن دست‌نوشته پدرهمسر فلان آقازاده که با پاپ همجنسگرایان نیز قرابت دارد، آنکه در این راه قربانی می‌شود احمدی‌نژاد انحرافی است و روحانی اعتدالی! هر نهاد دیگری که از بودجه بیت‌المال در حوزه فرهنگ ارتزاق می‌کند نیز اگر تخلف کرد همچون وزارت ارشاد مورد بازخواست و تذکر قرار می‌گیرد. رئیس‌جمهور مدیر مجموعه تحت تنفذ قانونی خویش است. همان اندازه که قانون اساسی تعیین کرده نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر مسؤولیت دارد! غیر از این باشد همچون دوره کوتاه قدرت گرفتن نسبی جریان انحرافی، دولت از وظایف اصلی خویش بازمی‌ماند و هر روز با یک بحران خودساخته دست و پنجه نرم خواهد کرد. اشتباهات زیرمجموعه مستقیما پای رئیس‌جمهور را به منازعات ملی بازخواهد کرد. فردا روز کسی از علی جنتی، عطا مهاجرانی، رحیم مشایی یا عبدالله نوری سخن به میان نمی‌آورد اما همه از معضلات تحت مدیریت هاشمی و خاتمی و احمدی‌نژاد در تاریخ خواهند نوشت. تاریخ را انحرافی ننویسید آقای رئیس‌جمهور! شأنیت دولت حسن روحانی بسیار بالاتر از آن است که ورژن دوم جریان انگلیسی اسلام رحمانی کدیور و نصر و فریتهوف شوآن و بنیاد برادران راکفلر نام بگیرد. ما نه «دین جهانی» حاصل القائات تئوسوفیستی می‌خواهیم و نه شیعه باطنی لندنی! ما رئیس‌جمهور روحانی خودمان را دوست داریم که در تبعیت از روحانیت و مراجع انقلاب زیرمجموعه خاطی خود را برای جلب رضایت الهی «تأدیب» می‌کند.

انتهای پیام

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب