پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:00:04 - یکشنبه 18 اسفند 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دشمن به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران است /با بودجه نفتی نمی توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد
ما دو تا سئوال داریم: اول اینکه خیریه ها در کشور چرا صورت های مالی خود را افشا نمی کنند؟ و دوم: چرا مردم نباید بدانند سرمایه یک خیریه و… چه حدی است؟ و مگر خیریه نیستند پس لیستی از خیرات را بدهند تا مردم ببینند. به گزارش” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا […]

ما دو تا سئوال داریم: اول اینکه خیریه ها در کشور چرا صورت های مالی خود را افشا نمی کنند؟ و دوم: چرا مردم نباید بدانند سرمایه یک خیریه و… چه حدی است؟ و مگر خیریه نیستند پس لیستی از خیرات را بدهند تا مردم ببینند.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از ” بوتیا “، دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران با پیش بینی کسری ۳۰ درصدی بودجه در سال آینده،  اظهار داشت: بودجه سال ۹۱ برابر با ۱۱ هزار میلیارد تومان بود در حالی که ما چهار برابر این رقم یارانه به مردم پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه تحقق رقم فروش اوراق مشارکت غیرممکن است، تشریح کرد: دولت یازدهم قرار بود چند هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را به فروش برساند ولی با وجود تبلیغات زیادی در این زمینه انجام شد حتی هزینه تبلیغات آن هم در نیامد.

با بودجه نفتی نمی توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

وی با اشاره به اینکه سطح  ۸۰ درصد مصارف کشور، هزینه جاری است در حالی که این رقم در دیگر کشورها صرف هزینه‌های تملک دارایی می شود، اظهار داشت: بیشترین منابع بودجه متوجه منابع نفتی به میزان ۶۰ درصد، سپس منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت و دارایی‌های مشمول اصل ۴۴ به میزان ۲۰ درصد و مالیات نیز به میزان ۲۰ درصد است که تنها بخش مالیات درآمد مستمر و پایدار محسوب می‌شود.

دکتر پورابراهیمی با انتقاد از وابستگی بودجه به نفت تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان، حداکثر سه دهه دیگر ذخایر  نفتی تمام می شود.

وی با بیان اینکه  اگر روزی در کشور ۸۰ درصد درآمدهای کشور مستمر شود آن وقت می توان در برابر تحریم ها ایستاد، گفت:  کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصادی شعاری بود که متاسفانه در عمل محقق نشد و مورد انتقاد است.

دشمن به دنبال فروپاشی اقتصاد ایران است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مقابل دشمنی که تمام قد در مقابل ما ایستاده است، جهاد اقتصادی را به زیبایی مطرح نمودند، گفت: جهاد اقتصادی به مفهوم این است که دشمن با تمام نیرو و توان در عرصه اقتصادی، در مواجه با نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند و باید با تدبیر جهادگونه مانع از رسیدن دشمن به اهدافش در این حوزه شد.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دشمن تمام تمرکز خود را بر فرو پاشی اقتصاد ما قرار داده و در قالب رویکردهای غیرمنطقی و ناهماهنگ با معاهدات بین‌المللی رفتار می‌کند.

دکتر پورابراهیمی پایه های اقتدار در عرصه جهاد اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: ما ظرفیت های بسیار بزرگی داریم که نیروی انسانی بزرگترین آن است.

وی مواهب طبیعی خدادادی اعم از نفت و سنگ آهن و دریا و جنگل و کویر و… در کنار فضای آرام و همدلی که بتوان در یک آرامش و امنیت پایدار کار کرد را از دیگر پایه های اقتدار در این عرصه دانست و گفت: امنیت سیاسی کشور که در پرتو نظام ولایت فقیه در کشور ایجاد شده است.

دکتر پورابراهیمی با یادآوری اینکه در جنگ نظامی دیدیم که با کمترین امکانات که دشمن فکر می کرد ۷ روزه تهران را بگیرد اما جوانان غیرتمند ما با دست خالی جلوی دشمن ایستادند و در خرمشهر جنگیدند؛ ادامه داد: خروجی آن مجاهدت ها پس از ۸ سال، این شد که هواپیمای فوق سری آمریکا را در خاک ایران به زمین نشاندند و موشک های دوربرد که مدیون شهدایی چون تهرانی مقدم است، ساخته شد.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اختصاص ۱۰میلیارد تومان به بخش تولید در سال آینده که توسط دولت انجام می شود؛ افزود: چشم انداز آینده اقتصادی کشور، بسیار مثبت و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی را در جنگ اقتصادی می بینیم.

در دنیای امروز علم عینت ثروت است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به لزوم بهره‌وری چهار برابری اقتصادی در استان تاکید کرد و بیان کرد: نگاه ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی با رویکرد دانش بنیان باید در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رفتن به سمت توسعه پایدار و توسعه علم و فناوری را از محورهای اساسی عنوان شده توسط رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: کشورهای اروپایی و آمریکایی اقدامات عظمی را برای بالابردن توان علمی کشورشان انجام می دهند و امروزه به جای پرسش«علم بهتر است یا ثروت», علم عین ثروت است را به کار می‌برند.

دکتر پورابراهیمی با تأکید بر اینکه باید به اقتصاد دانش بنیان هم نگاه استانی داشت و هم نگاه ملی، گفت: برای ما جای تأسف است که در یک دانشگاه که اسم آن را نمی آورم، ۲۰ سال دکترای رشته ای تربیت شده که در حوزه استفاده از آن علم گام بر نمی دارد.

جهاد اقتصادی یعنی تحول در حوزه هایی که در آن شفاف عمل نکردیم

دکتر پورابراهیمی یکی از مشکلات اقتصادی کشور را بحث عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی دانست و گفت: در کشورهای توسعه یافته، نظام جامع اطلاعاتی اعم از خانوارها و هم بنگاه ها موجود است و بدون این نظام نمی توان گام اقتصادی برداشت.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اطلاعات اقتصادی خیریه های کشور مشخص نیست در حالیکه آنها میلیاردها تومان درآمد دارند اما یک بار هم صورت های مالی را مطرح نکردند؛ گفت: در مرکز پژوهش های مجلس خواستیم گزارشی با موضوع صورت های مالی خیریه ها منتشر شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: ما دو تا سئوال داریم: اول اینکه خیریه ها در کشور چرا صورت های مالی خود را افشا نمی کنند؟ و دوم: چرا مردم نباید بدانند سرمایه یک خیریه و… چه حدی است؟ و مگر خیریه نیستند پس لیستی از خیرات را بدهند تا مردم ببینند.

دکتر پورابراهیمی با اشاره به اینکه در دنیا هیچ نهاد خیریه ای نیست که صورت های مالی را منتشر نکند؛ تصریح کرد: جهاد اقتصادی یعنی تحول در حوزه هایی که در آن شفاف عمل نکردیم و لذا باید یک فکری برای این عدم شفافیت اطلاعات اقتصادی کنیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب