پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:06:52 - دوشنبه 15 اردیبهشت 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اینجا همه چیز گرم است الا دل کشاورزان
وقتی با توجهی و بی کفایتی مسئولان ذیربط دسترنج کشاورزان روی زمین و زیر آفتاب سوزان نابود می شوند آیا از این به بعد می توان از مدیریت جهادی نام برد.مرثیه تکراری افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان از جمله رودبار شروعی بس تاسف بار دارد. به گزارش ” صبح رابر ” ، سایت […]

وقتی با توجهی و بی کفایتی مسئولان ذیربط دسترنج کشاورزان روی زمین و زیر آفتاب سوزان نابود می شوند آیا از این به بعد می توان از مدیریت جهادی نام برد.مرثیه تکراری افت قیمت محصولات کشاورزی در جنوب کرمان از جمله رودبار شروعی بس تاسف بار دارد.

به گزارش ” صبح رابر ” ، سایت هلیل نوشت : با آغاز برداشت گوجه فرنگی در رودبار جنوب و به وجود آمدن نارضایتی ها که منجر به تجمع درب فرمانداری رودبار شد   و پای مشاور استاندار را در امور کسب و کار به معرکه بی پایان و پر مصیبت کشاورزان باز کرد که زیر چکمه دلادلان له شده اند.

چرا به محض اینکه گوجه منطقه روی کار می آید سر و کله دلالان در سایه امنیت بی کفایتی مسئولان امر  پیدا می شود و با شگردهای خاص بر بی رونقی بازار فروش غالب می شوند و هیچ کس یارای مقاومت و مبارزه با مافیای دلالی را ندارد.

چرا باید دست روی دست گذاشت و تا اینکه کشاورزان و زحمتکشان منطقه به مزر سقوط رسیدند  آنوقت دنبال راه حل گشت.

چرا آقایان حضرات تصمیم گیر بی کفایت زودتر از این مسائل  و مشکلات را جمع بندی نمی کنند و برای چنین روزی مدیریت سریع  و جهادی را با عزم راسخ و بدون تکیه به پست ها  و جایگاه های سیاسی عملی نمی نمایند.

از روز جمعه که بحث و حکایت تکراری و بی پایان افت شدید قیمت محصولات کشاورزی از رودبار جنوب آغاز شد حتی همین  دلالان هم پیشنهادات  و نظراتی را برای رد گم کنی ارائه می دادند و خودشان را دلسوز و متولی نجات قشر کشاورز می دانستند ولی افسوس از حضور رئیس سازمان عریط و طویل متولی امر کشاورزی در جنوب  کرمان  .

اگر همانند ارائه گزارشات غلط و غیر کارشناسی مشکلات را با همان زبان بیان می کردند حتما مسئولان رده بالای استان و نظام  چاره اندشی کرده بودند.

بر اساس بررسی های انجام شده توسط خبرنگار ما برخی از دستگاها و نهادهای خاص از دیماه شرایط برداشت و سطح زیر کشت را گزارش کرده اند ولی هیچ گوش شنوا و چشم بینایی پیدا نشد که  بدهکار شود  تا اینکه  امروز شاهد دست و پا زدن برای نجات مقطعی کشاورزان هستیم.

جایگاه سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب کرمان در حمایت  از کشاورزان کجاست و چه میزان می توانست کمک کند که نکرد ولی اگر  معاونت بازرگانی این نهاد پای کار آمده بود حتما اوضاع بهتر از این بود یا اینکه اینفدر سرگرم مسائل سیاسی و انتصابات سفارشی شده اند که از اصل قضیه جامانده اند.

سازمان جهاد کشاورزی چرا باید  به کسب رتبه های از جمله خودکفایی  بذر یونجه در منطقه افتخار کند چرا  بیش از این برای کمک به قشر کشاورز آستین همت را به صورت کارشناسی و نه شعاری و سیاسی بالا نکشده اند.

آیا عملکرد رئیس یک  سازمان که در حد معاون وزیر  قدرت تصمیم گیری دارد البته اگر به وظایفش واقف باشد و نه اینکه فقط به خودکفایی بذر یونجه افتخار نمایند در حد جابجایی دفترکارش از طبقه همکف به طبقه سوم باید خلاصه شود .

اگر این دو نهاد حمایتی یعنی سازمان جهاد کشاورزی جنوب و سامان صنعت،معدن و تجارت به عنوان دو بازوی قدرتمند  به موقع  بازار عرضه و تقاضا را رصد می کردند و در مسیر حمایت از کشاورزان گام بر می داشتند امروز شاهد این نبودیم که صد ها تن  دسترنج مردم در رودبار جنوب در جیب دلالان ریخته شود.

دو نهاد حمایتی مورد خطاب هستند و باید پاسخگو باشند در حد وظایفی که بر عهده داشته  اند چه کرده اند که بازار و رونق اقتصادی منطقه  از دست رفته است.

اگر توان  ندارید لطفا” به سلامت بله همینطور است دست های پینه بسته قدرت عزلتان را  دارند از اینکه در گوشه ای سر  به پناه برده اید تا اینکه آب ها از آسیاب بیفتند زهی خیال باطل ،رفتار و حساسیت شما را در این بحران به وجود آمده مردم به درستی رصد کرده اند و از یاد نخواهند برد.

و اما بر اساس  آخرین گرازش خبرنگار ما از رودبار جنوب شاید تا حدودی اوضاع  برداشت  و عرضه گوجه فرنگی عادی شده ولی دلالان همچنان بیرحمانه  می تازند.

صد ها کامیون،وانت و کانتینر در رودبار جنوب در حال بارگیری هستند ولی به قیمت سرریز شدن  جیب دلالان و نه منفعت کشاورزان.

در حالی مردم هنوز امیدوارانه در مزارع مشغول برداشت گوجه هستند که کرایه های سرسام آور   دست بردار نیستند و آنقدر این حلقه تنگ شده که  به گفته یکی از کشاورزان  حاضرند به هر قیمیت محصول را از روی زمین جمع کنند که جلوی چشمشان نباشد.

خلاصه در رودبار جنوب همه چیز گرم است  به غیر از دل کشاورزان.

جمع بندی تصمیمات گرفته  شده در سفر مشاور استاندار کرمان  و عملیاتی شدن آنها فقط در حد سرکشی از کاخانه های رب و تامین سوخت و اینکه از چرخه خارج نشوند خلاصه شده ولی بحث حمل بار با ماشین ها دولتی هنوز عملی نشده و تا این مهم حل نشود کمر کشاورزان راست نخواهد شد.

دولت باید پا به پای کشاورزان بیاید   و با مجاب کردن متولیان امر شاید بتوان جلوی بخشی از ضرر و زیان را گرفت و گرنه بعد از مدتی متوجه خواهم شد که چه شده و چقدر باید برای جمع کردن برخی از مسائل هزینه کنیم.

در ضمن خبری هم از دو نمانیده جنوب در مجلس شورای  اسلامی آقایان (عارفی و امیری)نیست وقتی که می خواهند گزارش عملکرد بدهند  فریاد می زنند جنوب  و از ۴ و نیم میلیون تن تولید حرف می زنند ولی در چنین مواقعی همه از آنها بیخر هستند.

بهتر بود دو نماینده  بزرگوار  مردم جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی  که از برکت رای  همین دست های پینه بسته راهی بهارستان شده اند با همفکری پای وزیر  کشاورزی را  وسط بکشند و آن را تا مرز استیضاح پیش ببرند  ولی تا کنون به خیر از یک گفتگو از آقای امیری هیچ پیشنهاد و تذکری از آنها دریافت نشده است.

بنا به گفته کشاورزان محلی برداشت گوجه فرنگی در شهرستان رودبار جنوب تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و اگر  تصمیمی اتخاذ شود  حتما دست دلالان قطع  خواهد شد.

خلاصه رودبار جنوب،هوا گرم است،بازار دلالی گرم،ضرر و زیان گرم   ،الا دل کشاورزان

هلیل تا پایان برداشت محصول گوجه در رودبار  جنوب صدای کشاورزان را به گوش مسئولان خواهد رساند و پیگیر وضعیت حمایت ها و تصمیمات مشاور استاندار از گوجه کاران رودبار می باشیم.

ایکاش همه با مدیریت جهاد ی به کمک این قشر زحمتکش می آمدند..

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب