پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:50:00 - جمعه 20 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در طول تاریخ یک تفکر همه فتنه ها را رهبری می کند
در فتنه جنگ جمل ، فتنه ۷۸ ، فتنه ۸۸ آدم ها متفاوت ، اماتفکر یکی است و هیچ تفاوتی ندارد ، در هر سه فتنه نکاتی وجود دارد ، اول اینکه از آدم های سرشناسی استفاده شد ،که می شود در آنها نفوذ کرد ، دوم در تمامی فتنه ها ، فتنه گرها خودش […]

در فتنه جنگ جمل ، فتنه ۷۸ ، فتنه ۸۸ آدم ها متفاوت ، اماتفکر یکی است و هیچ تفاوتی ندارد ، در هر سه فتنه نکاتی وجود دارد ، اول اینکه از آدم های سرشناسی استفاده شد ،که می شود در آنها نفوذ کرد ، دوم در تمامی فتنه ها ، فتنه گرها خودش را حق نشان دادند در واقع باطل بودند ، سوم با وجودی که خودش را حق نشان داد آن کسانی که بصیرت داشتند می توانستند باطل را تشخیص دهند .

به گزارش “ صبح رابر” اگر نگاهی به پیشینه هرکدام از اتفاقاتی که از سال های بعد ۵۷ در کشور تا امروز افتاده است، بیندازید، به این نتیجه می رسید که هر واقعه، از جنگ تحمیلی و فتنه منافقان گرفته تا آشوب های سال ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ همگی آزمون استحکام مبانی ارزشی، اعتقادی و سیاسی جمهوری اسلامی بوده است.

ریشه وقایع سال ۱۳۷۸ هر چند که به بهانه توقیف یک روزنامه رقم خورد اما در اصل یک استراتژی از پیش طراحی شده با سه محور فشار از پایین و ایجاد اغتشاش، تحریک و دنباله دار کردن اغتشاش با رسانه های زنجیره ای داخلی و خارجی، تضعیف نظام و بالا بردن قدرت چانه زنی در بالا، بود که در لوای بکارگیری اصطلاحات و اصلاحات روشنفکر پسند، مشروعیت گفتمانی را نیز برای خود تصور می کرد.

 

فتنه سال ۸۸ نیز با طرح ادعای موهوم تقلب در انتخابات، ادامه سناریویی سال ۷۸ را با ادبیات خصمانه ای دنبال کرد که دست های پلید پشت پرده بیشتری از جریانی رو شد که سعی می کرد کاندیدای خاصی را که در سوابق خود با ولایت فقیه نیز زاویه داشته است، را دوباره به صحنه آورد و از یک مهره سوخته، بازی سیاسی بگیرد تا مطلوب اهداف و سیاست هایش باشد. و  اکنون این پرسش مطرح است که چرا آنان موفق نشدند؟

مردم به ، ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرنی» رهبر فرزانه شان لبیک گفتند و به صحنه آمدند و بساط تفرقه، دودستگی، نفاق و تزویر را در هم پیچیدند.

در هر دو دوره، تحرکات گروهی و جریانی، سناریوها از پیش تعیین شده، تحریکات خارجی و نوع نگاهشان به وقایع ، نوع بکارگیری رسانه ها و استفاده ابزاری از قشر دانشجو و جوان کشور به عنوان قاعده مسلم وجود دارد.

 

خودخواهی موجب می‌شود در مواردی که خواسته‌های انسان با موازین دینی و الهی سازگاری ندارد، به توجیه رفتارش و یا به تأویل‌های ناشایسته‌ای از معارف دینی دست بزند. از دیدگاه چنین افرادی معیار ارزش کارها، موافقت و سازگاری‌شان با هوس‌ها و خواهش‌های نفسانی آنان است. هر کاری که مطابق امیال و خواسته‌های آنان باشد، خوب و هر کاری که مخالف امیال و اهداف شخصی و گروهی‌شان باشد، بد است.

تحلیل روان‌شناختی مسأله به این صورت است که برخی افراد تأثیرگذار در جامعه از حکومت وقت توقعاتی شخصی دارند، ‌توقعاتی از قبیل دستیابی به پست و مقام، یا بهره‌برداری بیشتر از ثروت‌ها و امکانات ملی و امثال آن. اما می‌بینند توقعات و خواسته‌های آنان به دلیل غیر قانونی و ناعادلانه بودن مورد توجه حکومت عدل قرار نمی‌گیرد. اینان برای تحقق خواسته‌های خود و دستیابی به امیال و هوس‌هایشان اقدام به راه‌اندازی تشکلات، گروه‌ها، حزب‌ها، جبهه‌هایی می‌کنند. ویترین فعالیت‌ خود را مبارزه با بی‌عدالتی و بی‌قانونی قرار می‌دهند. اما پشت پرده اقدامات آنان چیزی جز ریاست‌طلبی و خودخواهی و حب جاه نیست.

یکی از نشانه‌های تشکیلات و احزاب فتنه‌انگیز و فتنه‌خیز این است که معمولاً بعد از یک ناکامی و شکست در دست‌یابی به قدرت تأسیس می‌شوند.

 

دشمن چگونه فکر می‌کند؟

شگردهای فتنه گران :استفاده از چهره های موجه و مقدس، شبهه افکنی، تحریک احساسات، تفرقه افکنی، استفاده از شعارهای خوب و جذاب، در آمیختن حق و باطل است .

اهداف فتنه گران براندازی نظام جمهوری اسلامی و زیرسوال بردن اصل ولایت‌فقیه بود.

ایجاد شبهه در دین و باورهای اجتماعی مردم، بی‌توجهی به مقررات اسلامی و ضوابط اداری و اقتصادی نظام اسلامی، ثروت‌گرایی و مال‌اندوزی، بدعت در دین و هواپرستی از جمله بستر‌ها و عوامل ایجاد فتنه بودند. طبیعتاً اگر در نتیجه این علل و عوامل فتنه‌ای رخ دهد، حاصلی جز از بین رفتن احکام و ارزش‌های اسلامی نخواهد داشت.

بیانات مقام معظم رهبری (دامه ظله)۲۹/۳/۱۳۸۸ 

این تصور هم غلط است که بعضى خیال کنند با حرکات خیابانى، یک اهرم فشارى علیه نظام درست میکنند و مسئولین نظام را مجبور میکنند، وادار میکنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آنها بروند. نه، این هم غلط است. اولاً تن دادن به مطالبات غیر قانونى زیر فشار، خود این، شروع دیکتاتورى است.

 

استفاده از آدم های سر شناس

 

جـنـگ جـمل به خاطر جاه طلبى گروهى از جمله طلحه و زبیر علیه حکومت عـدل عـلى (علیه السلام) بـه راه افـتـاد. فـتـنـه جـویـان بـراى فـریـب افکار عمومى، عایشه همسر پـیـامـبـر (صلی الله علیه و آله) را نـیـز براى ستیز با على (علیه السلام) به همراه خود به صحنه جنگ آوردند.

طلحه و زبیر نخستین کسانی بودند که با امام علی بیعت کردند؛ اما پس از پایان مراسم بیعت، خصوصی به نزد آن حضرت رفتند و خواستار مشارکت در امر حکومت شدند! و ادعا کردند که اساساً‌ انگیزه اصلی آنان از بیعت همین بوده است! و به امام علی تأکید کردند که باید در امور حکومتی و تصمیمات کلان کشوری با آنان رایزنی شود و از اینکه آن حضرت در تصمیمات خود و تقسیم قدرت و نحوه توزیع ثروت با آنان مشورت نمی‌کند سخت برآشفته و معترضانه از آن حضرت توضیح خواستند! آنان وقتی دیدند که نمی‌توانند در تصمیمات حکومت مرکزی به سود خود نقش‌آفرینی کنند؛ از امام علی خواستند دست کم مسؤولیت برخی مناطق جهان اسلام از قبیل بصره و کوفه را به آنان واگذارد و مدعی بودند با این کار شاید اندکی از حق از دست رفته آنان در دوران خلفای گذشته جبران شود! و وقتی که از این راه هم نتوانستند به مقصود خود برسند، فتنه جمل را راه‌اندازی کردند.

عامل اصلی ایجاد فتنه صفین نیز همین ریاست‌طلبی و خودخواهی و هواپرستی حاکمان شام بود. معاویه سال‌ها بعد از شهادت امام علی به صراحت بیان کرد که جنگ او با آن امام و یارانش برای دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی نبوده است. هدف او احیای روزه و نماز و حج و زکات نبوده است. او به دنبال حکومت و ریاست و خلافت بوده است.

در سال ۷۸ کسانی در دامن زدن به این وقایع نقش داشتند که اکثرا در مناصب دولتی  بودند و ارتباط کافی با بدنه دولت داشتند که عملا مانع تراشی ها، سنگ اندازی ها و مسائلی صورت گرفت که مردم خودشان بهتر در جریان هستند، ولی در سال ۸۸ جریان فتنه و نفاق به خاطر آن که خود را طلبکار سیاسی می دانستند، به صورت آشکاری خود را نشان داد، هرچند که ابعاد آن وسیع و آسیب هایی که به کشور زدند جدی تر بود.

 

حادثه ۱۸ تیر در حالی رقم خورد که رسانه های غربی از هفته ها قبل آتش تهیه خود را ریخته بودند. نشریه آمریکایی «میدل ایست اکونومیک دایجست » در هفتم تیر نوشته بود: «بیشتر ناظران در تهران بر این اعتقادند که تابستان امسال شاهد یک آزمون حیاتی قدرت و حتی شاید دور نهایی رویارویی جدی بین جناح محافظه کار و اصلاح گرایان خواهد بود.

فتنه ۱۸تیر معروف به غائله کوی دانشگاه، عوامل اصلی ایجاد کننده فتنه ۱۸ تیر ۷۸ بخشی از سران دوم خردادی بودند که از اول داعیه براندازی نظام و در راس آن ولایت فقیه را در سر می پروراندند.

تیر ماه سال ۱۳۷۸ ، اولین فتنه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفت وبا هدف براندازی نظام طراحی و اجرا شده است تا روز ۲۳ تیر ماه التهابی آزاردهنده را حاکم کرد.

شب قبل از این غائله درگیری های زیادی در کوی دانشگاه رخ داده بود که در این میان تعدادی از دانشجویان مستقر در خوابگاه نیز آسیب دیده بودند و رهبر معظم انقلاب ضمن دیدار با تعدادی از این دانشجویان، آنها را مورد تفقد قرار داد و طی سخنانی توطئه دشمنان را افشا کردند.

ایشان فرمودند که دشمن درصدد نفوذ است و از هر پنجره ای که پیدا کند، وارد خواهد شد، چرا که دشمن امنیت ملی ما را هدف گرفته، بنابراین هوشیاری تان را بیشتر کنید.

بیست و سوم تیرماه مردم در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند و بساط این فتنه را در هم پیچیدند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم با حضور در خیابان ها در بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۷۸ توطئه ها و برنامه ریزی های دشمن را باطل کردند.

فتنه سال۸۸ نیز با همان سبک و سیاق ۱۸ تیر ماه سال ۷۸ به بهانه تقلب در انتخابات شروع شد که همانند زخمی کهنه سرباز زد ولی این بار با حجمی وسیع تر و گسترده تر به وقوع پیوست.

بطور کلی اگر بخواهیم نگاهی جامع به این مساله داشته باشیم، خطرات پیوسته و با برنامه ریزی شده وجود خواهد داشت تا زمانی که ما ادعا داریم که روی پای خود ایستادگی داریم و از توان علمی، اقتصادی، فرهنگی سیاسی و نظامی خودمان برای مدیریت امور کشورمان استفاده می کنیم،و اینکه نیازی نداریم تا منابع نفتی خود را ارزان در اختیار بیگانگان قرار دهیم و آنها برای ما تعیین تکلیف کنند که چه کار کنیم لذا این دشمنی های حساب شده با فریب عده ای فرصت طلب یا گروه های ناراضی وجود خواهد داشت.

تظاهرفتنه گران به حق

یکی دیگر از شگردهای فتنه گران این است که حرکت خود را در فضایی روشن و واضح انجام نمی دهند آنان در هر موردی می کوشند تا مردم را در انتخاب درمانند و امکان تشخیص و شناسایی را از دست بدهند و آنگاه آنچه را که در نظر دارند و هم شکل و شبیه حق درست کرده اند به عنوان حق به مردم بشاسانند و انحراف ایجاد کنند فتنه گران از قرآن هم نمی گذرند.

روضه‌خوانی که قربه الی الله همیشه یک روضه غیر مستند را (بدون آنکه خودش بداند) می‌خواند! آن روضه ساختگی، به قصد تخریب و انحراف در حقیقت عاشورا، اگر بخواهد مقبول مردم شود، باید از زبان خود عاشورائیان گفته شود! باید از زبان چهره‌های مقدس و تأثیرگذار و به واسطه افراد مورد اطمینان و خوش‌سابقه صورت گیرد! همین ماجرا را در بسیاری از فتنه‌ها می‌بینیم. فتنه‌گران اصلی برای آنکه بتوانند به اهداف خود برسند، با ترفندهای مختلف می‌کوشند سخن خود را از زبان چهر‌ه‌های موجه و مقدس بیان‌ کنند.

فتنه گران؛ قسمتى از حق و قسمتى از باطل را مى گیرند و به هم مى آمیزند و شیطان از این فرصت استفاده کرده، بر دوستان و پـیـروان خـود چـیـره مـى گـردد و تـنـهـا آنـان کـه مشمول لطف و رحمت پروردگارند، نجات خواهند یافت.

فتنه‌گران سال ۸۸با وجود ادعای دین‌داری در مقابل اهانت به سید و سالار شهیدان در روز عاشورا و کف و سوت زدن توسط اختشاش‌گران سکوت اختیار کرده، موضع نگرفتند و حتی اعلام بیزاری و تبری از اهانت‌کنندگان به عزای عاشورا نکردند.فتنه گران اغتشاشگر آبروی نظام اسلامی را قربانی مطامع قدرت طلبانه خود نمودند وزمینه‌سازی برای ناامنی و اغتشاش توسط مزدوران دشمن و فرق ضاله همچون بهائیت، ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از درون و هتک آبروی نظام در مقابل ملت‌ها موجب شد.

بصیرت

». بصیرت و میثاق امت با ولایت» از ابتدای انقلاب تاکنون، بصیرت نکته اصلی و کلید واژه مهم ثبات، استقلال، امنیت و توسعه کشور است. کشوری که در قلب تپنده تحولات فزاینده جهاتی قرار گرفته و همواره سعی کرده است که آرامش درونی خود را حفظ  و در برقراری نظم عادلانه بین المللی نیز تلاش کند.

عدم بصیرت سیاسی و عدم آشنایی به مسائل و توطئه های پشت پرده باعث ایجاد آشوب و فتنه در پرورش تفکرات شد

پیام ۲۳ تیرماه سال ۷۸و ۹ دی ۸۸ را اوج اعقتاد ملت ایران به آیه ۷ سوره مبارکه محمد(ص) دانست که می‌فرماید:« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»، «اى کسانى که ایمان آورده‏اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى‏کند و گامهایتان را استوار مى‏دارد.

با بصیرت و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی تا کنون بادهای و طوفان های سهمگینی را پشت سرگذاشته است که با بصیرت و همراهی ملت شریف و آگاه ایران اسلامی تمام نقشه ها و توطئه های آنان خنثی و از بین رفت.

اختصاصی صبح رابر/ انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب