پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:00:57 - یکشنبه 22 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اقتصاد مقاومتی الگویی اسلامی
اولین جنبه اقتصاد مقاومتی که د ربیانات رهبر معظم انقلاب باید به آن توجه شود باید این اقتصاد الگویی باشد ایده آل که هم اسلامی باشد و هم ما رابه جایگاه اقتصاد اول منطقه برساند که برای جهان اسلام الهام بخش و کارآمد باشد. به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا ” ، […]

اولین جنبه اقتصاد مقاومتی که د ربیانات رهبر معظم انقلاب باید به آن توجه شود باید این اقتصاد الگویی باشد ایده آل که هم اسلامی باشد و هم ما رابه جایگاه اقتصاد اول منطقه برساند که برای جهان اسلام الهام بخش و کارآمد باشد.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  ” بوتیا ” ، اولین جنبه اقتصاد مقاومتی که د ربیانات رهبر معظم انقلاب باید به آن توجه شود باید این اقتصاد الگویی باشد ایده آل که هم اسلامی باشد و هم ما رابه جایگاه اقتصاد اول منطقه برساند که برای جهان اسلام الهام بخش و کارآمد باشد و زمینه ساز تمدن بزرگ اسلامی را فراهم کند.

download (12)
نکته دیگر این حرکت اقتصادی باید الگویی باشد دربرابر هجمه های دشمن و با روحیه استکبار ستیزی همراه باشد زیرا دشمن با ایجاد تحریمها و تنگ کردن حلقه ان سعی در به سازش کشاندن ملت ایران را دارد لذاباید این الگو درازمدت و با برنامه ریزیهای مداوم و باهمراهی کلیه دستگاهها و همه بنگاههای اقتصادی اعم از بخش خصوصی و عمومی در همه ابعاد حتی د رسلامت و درمان و…. و درامور دفاعی توجه گردد و نمی توان تنها به یک دستگاه مثلا به وزارت اقتصاد محول نمود و انتظار رسیدن به مطلوب را داشت .
نکته قابل توجه دیگری که بایدآن را از نظر دور نداشت  مقاوم سازی بنگاههای اقتصادی فرسوده و ناکارآمد است که ضمن توجه به مقاوم سازی به آسیب زدایی از انان پرداخت و با عمل جهادگونه به مقاوم سازی در همه عرصه ها به این حرکت اقتصادی اهتمام ورزید و درنهایت این امر مهم نیاز به عزم ملی و همه جانبه دارد که ملت بصیر وفهیم ایران اسلامی در ۳۴سال گذشته با حضور در صحنه ها ی مختلف عملا نشان دادند که برمشکلات فائق خواهند آمد و این مهم به نتیجه مطلوب خواهد رسید و نقش سپرده های کوچک و هدایت انان در اقتصاد می تواند ضمن برخورداری از منفعت ان ، جلوه هایی از مشارکت عمومی مردم را بدنبال داشته باشد

البته نبرد ما با غرب صرفاً اقتصادی نیست؛ بلکه جنبه فرهنگی و سیاسی هم دارد، اما می‌توانیم از اهرم اقتصادی هم استفاده و در چارچوب تفکر اقتصاد مقاومتی از کیان کشور حفاظت کنیم. در این زمینه باید امکانات، محدودیت‌ها، فرصت‌ها و چالش‌ها را خوب بررسی و به یک استراتژی ملی تبدیل کرد به طوری که وظیفه‌ی هر شخص و نهادی مشخص باشد

در شرایط کنونی و در کوتاه مدت که نمی‌توان کار تئوریک چندانی انجام داد، بایستی حداقل اقتصاد را مقاوم سازی نمود و بین نظام تولید و الگوی مصرف توازن برقرار کرد. بایستی کالاها را طبقه‌بندی کرد و آن‌هایی که غیر ضروری هستند را از دایره‌ی تولید و مصرف حذف کرد.

همچنین از تخصیص اعتبارات بی مورد که بدنبال آن هیچ گونه ثمری برای کشور ندارد باید امتناع ورزید و در مقابل باید خرج منابع انسانی شود که عزت ملی را بدنبال دارد و در به ثمر نشاندن این حرکت اقتصادی باید نگاهمان به اقشارمحروم جامعه باشد که نتیجه این حرکت فقر زدایی ومحرومیت زدایی از این اقشار کم درآمد گردد و باعث کرامت انسانی و استقلال و عدم وابستگی شود.

انتهای پیام / عمید شجاعی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب