پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:56:49 - سه شنبه 30 دی 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشفق کاشانی «شاعر انقلاب» بود
شاعر آیینی برجسته کشور گفت: مشفق کاشانی با پیروزی انقلاب اسلامی به جریان انقلاب پیوست و به نوعی می‌‌توان وی را شاعر انقلاب دانست.

به گزارش” صبح رابر” به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سیدعلی‌اصغر صائم‌کاشانی امروز در گفت‌‌‌وگو با فارس اظهار کرد: استاد مشفق کاشانی تنها از مفاخر کاشان و ایران نبود بلکه وی از افتخارات عالم ادب و شعر محسوب می‌شد.

وی افزود: مشفق کاشانی در انواع و اقسام شعر پارسی هم صاحب‌نظر بود و هم‌ خود آثار ادبی فراوانی در آن حوزه‌ها سروده است.

سراینده کتاب منتخب «دل هست اینجا کبوتر» با تأکید بر مهارت مشفق کاشانی در همه سبک‌ها و گونه‌های ادبی گفت: با این وجود مشفق به غزل‌سرایی شهرت بیشتری پیدا کرده بود و بسیاری غزل وی را هم‌پای غزل رهی معیری و برتر از آثار غزل عماد خراسانی می‌دانند.

صائم کاشانی با بیان اینکه شعر مشفق کاشانی از انواع و اقسام صنایع ادبی برخوردار است، گفت: اشعار مشفق کاشانی سرشار از صنایع ادبی چون مجاز، ایهام، کنایه، استعاره و … است.

به گفته وی، شعر مشفق کاشانی آکنده از صور خیال است و از جنبه‌ها و منظره‌های ادبی گوناگون می‌توان آن را برتر از آثار بسیاری از شاعران هم‌عصرش قلمداد کرد.

این شاعر آیینی برجسته کشور با اشاره به حضور پررنگ مشفق کاشانی در شعر انقلاب عنوان کرد: مشفق کاشانی با پیروزی انقلاب اسلامی به جریان انقلاب پیوست و به نوعی می‌‌توان وی را شاعر انقلاب دانست.

صائم کاشانی با بیان اینکه مشفق کاشانی همواره یکی از حامیان نظام اسلامی و مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: مشفق کاشانی اشعار بسیاری در مورد انقلاب اسلامی و یوم‌الله‌ها و مناسبت‌های ملی مذهبی از خود به یادگار گذاشته است.

وی در ادامه مشفق کاشانی را علاوه بر مهارت در عالم شعر، فردی شوخ‌طبع توصیف و خاطرنشان کرد: در اکثر کنگره‌های شعر به خصوص در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب همراه با این شاعر توانمند حضور داشتم و همواره از مصاحبت با وی لذت می‌بردم.

صائم کاشانی در پایان در مورد محل دفن مشفق کاشانی تصریح کرد: بنا بر وصیت وی ایشان در بهشت زهرا و در کنار اوستا به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب