پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:14:23 - دوشنبه 28 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فتنه گران حتما بچه های انقلاب نیستند / مخالفت مجلس با مذاکرات بی تقوایی رسانه ای است / وزیر اقتصاد برای پاسخگویی در مورد اجرای قانون شفاف سازی اقتصاد به مجلس می آید
نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه اولین نامه را به وزیر اقتصاد شخص بنده زدم به عنوان نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و از ایشان خواستم که اولین گزارش ارائه خیریه ها و همه نهاد های که مشمول این قانون هستند را ارائه کنند.

به گزارش “ صبح رابر ” به نقل از ” آرمان کرمان ” ؛ محمد رضا پور ابراهیم نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجتمع رسانه ای کویر و تحریریه ی آرمان کرمان در جمع خبرنگاران و رسانه های حاضر در این مجتمع در رابطه با موسسات خیریه و موضوعات اقتصادی آنان گفت : بحثی تحت عنوان خیریه ها در کشور داریم که موسسه ی مولی الموحدین زیر مجموعه ای از این خیریه ها محسوب می شود.

در اقتصاد کشور همه چیز باید شفاف باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد : در اقتصاد کشور همه چیز باید شفاف باشد در فضای غیرشفاف نمی توان توسعه اقتصادی کشور را پیگیری کرد ؛ به دلیل اینکه در طی سالهای بعد از انقلاب موضوعی تحت عنوان خیریه ها باب شد در استان ما هم این قضیه شکل گرفت.

وی رابطه با خیریه مولی الموحدین نیز گفت : در رابطه با این موسسه یک بحث کلان مجموعه افشای اطلاعات است و یک بحث مصادیق اجراییی که در حوزه مولی الموحدین در استان اجرایی می شود.

پور ابراهیمی بیان داشت : زمانی که من در استانداری کرمان مشغول بودم تلاشم بر این بود که متناسب با اساسنامه اولیه که خیریه راه اندازی شده بود همه چیز سرجای خود برگردد ؛ چرا که زمان تشکیل این خیریه اشخاص حقوقی مسئول و عضو این خیریه بودند ولی قبل از سال ۸۴ بخش حقوقی به شخصیت حقیقی تبدیل شد ؛ در حالی که بسیاری از مردم به اعتبار شخصیت های حقوقی به این خیریه کمک کردند.

رویکرد اداره شرکت مولی الموحدین از شخصیت های حقوقی به رویکرد اداره شخصی تغییر پیدا کرد

نماینده مردم کرمان در مجلس ادامه داد : آن ها به شکلی جنس کار را از رویکرد اداره شخصیت های حقوقی به رویکرد اداره شخصی تغییر دادند و این مورد اعتراض ما بود که در همان سال ۸۴ پیگیر بودیم که به همان جایگاه قبلی خود برگردد .

وی تصریح کرد : ولی در ضوابط اداری بحث هایی وجود دارد که بیان کننده این است که چون تصمیم بر اساس این مصوبات بوده است این امکان باید توسط خود این افراد شود و آن ها هم نمی خواستند این اتفاق بیفتد پس هیچ وقت نیامدند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه به دلیل عدم همکاری افراد حقیقی مولی الموحدین با مجموعه استان در سال ۸۴ امکان برگشت آن به حقوقی ها به روال سنوات قبل فراهم نشد ، خاطر نشان کرد : بحث دوم الزام به شفافیت اطلاعات بود فارغ از اینکه که در اختیار چه کسی است چه حقوقی و چه حقیقی که هیچ الزام قانونی در آن زمان وجود نداشت در این زمینه یک خلا قانونی بزرگ در مجلس در آن زمان داشتیم.

۴۰ هزار خیریه در کشور داریم که متاسفانه اطلاعات صورت های مالی آن ها شفاف نیست

وی بیان کرد : ما یکی از کارهای که در همین دوره مجلس انجام دادیم این بود که مجموعه ای از نهاد ها و بنگاه های اقتصادی به هر دلیل شفاف نبودند شناسایی کردیم که خیریه ها هم جزء همین مجموعه ها بودند ؛ ۴۰ هزار خیریه در کشور داریم که متاسفانه اطلاعات صورت های مالی آن ها را در اختیار نداریم.

تمام خیریه ها باید صورت های مالی خود را نزد سازمان بورس افشا کنند

پورابراهیمی ادامه داد : به جز بحث خیریه ها مجموعه های دیگری مثل حوزه وقف نیز در این حوزه اطلاعات مشخصی نداشتند و هم چنین نهادهایی مثل بنیاد هایی که در حوزه اقتصاد اطلاعات شفافی نداشتند ؛ ما پیش نویس قانونی را که یک سال و نیم روی آن زحمت کشیدم ، نوشتیم که این قانون منجر به تصویب در کمیسیون اقتصادی مجلس شد و بعد به صحن علنی مجلس آم که به لطف الهی در مجلس تصویب شد و شورای محترم نگهبان هم تاییدکردند که از ده ماه قبل ابلاغ شد ، و بر طبق این قانون تمام خیریه ها باید صورت های مالی خود را نزد سازمان بورس افشا کنند یعنی تراز نامه ؟،سود و زیان و ریز اطلاعاتشان.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه اولین نامه را به وزیر اقتصاد شخص بنده زدم به عنوان نائب رئیس کمیسیون اقتصادی و از ایشان خواستم که اولین گزارش ارائه خیریه ها و همه نهاد های که مشمول این قانون هستند را ارائه کنند ؛ بیان داشت : در مواد این قانون این بند را آ وردیم که وزیر اقتصاد مکلف بر حسن اجرای این قانون است یعنی اگر این قانون اجرا نشود ما وزیر اقتصاد را به صحن مجلس می کشیم.

وی ادامه داد : از حالا به بعد دولت مکلف به اجرای این قانون است ما تکلیف خود را در مجلس انجام دادیم یعنی من نمی توانم به جای دولت و وزیر اقتصاد از مجموعه خیریه ها گزارش مالی بگیرم ،بنابراین آن کاری که در طول یک سال و نیم گذشته انجام شد در این مسیر به جمع بندی رسید و الان قانون پایدار کشور است و هیچ کس نمی تواند از آن استنکاف کند، هر کسی این کار را انجام دهد ما می توانیم به دستگاه قضایی او را معرفی کنم .

وی با تاکید بر اینکه الان قوه مجریه باید پاسخگو باشد ؛ گفت : من نه به طرف کسی رفتم و نه تهدید شدم و بر اساس وظیفه خود کار خود را انجام میدهم ، ما می توانیم رونوشتی را که به وزیر اقتصاد زدیم به شما بدهیم ،ما منتظر گزارشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد : ولی کار بسیار سختی است و دادن این اطلاعات یعنی جان دادن بعضی ها و به وزیر اقتصاد گفتیم شما باید محکم پای این قانون بایستیم و قانون قانون است و همه باید آن را اجرا کنند .

پورابراهیم بیان کرد : یکی از دلایل زیاد بودن مشکلات اقتصادی کشور عدم شفافیت در اقتصاد کشور است،تا زمانی هم که شفافیت اقتصادی در کشور نداشته باشیم نمی توانیم به توسعه اقتصادی برسیم.

وی با اشاره به وجود قانون های پول شویی در کشورهای غربی و اروپایی ، تشریح کرد : الان آمریکایی ها و اروپایی ها قانونی به نام قانون پولشویی دارند ؛ درآمدی که از محل درآمد خلاف به دست بیاورد با چند بار کار اقتصادی آن را پاک کنند پولشوی است و آن را خلاف می دانند ، آن ها که حکم شرعی ندارند ؛ اینکه چرا محکم پای این قانون مایستند برای این است که معتقدند که اگر این قانون تصویب نشود امکان داشته باشد اعمال مجرمانه از طریق اقتصادی تطهیر شود باعث می شود در فضای اقتصادی کشور ناکارآمدی ایجاد شود و این ناکارآمدی منجر به کاهش نرخ بازده اقتصادی می شود این کتار خلاف است آن ها برای اینکه نرخ بازدهشان پایین نیاید ثروتشان کم نشود با قانون پولشویی مبارزه می کنند .

پولشویی نوعی مبارزه با عدم شفافیت در اطلاعات اقتصادی است

پورابراهیمی گفت : پولشویی نوعی مبارزه با عدم شفافیت در اطلاعات اقتصادی است برای همین است که می گوییم عدم شفافیت در اطلاعات اقتصادی کشور موجب ناکارآمدی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خاطر نشان کرد : بحث دوم ما مجموعه مولی الموحدین این ست که شما موجب ناکارآمدی اقتصاد کشور می شوید در صورتی که شفاف نباشید.

وی افزود : ما فروردین امسال نامه ای زدیم و اخیرا هم نامه با امضای آقای لاریجانی به شخص رئیس جمهور زدیم و خود شخص بنده هم نامه ای به وزیر اقتصاد زدم که گزارش جامع اطلاعات نهادهای که مشمول اصلاحیه اصل ۴۴ می شوند به ما بدهند .

فتنه گران حتما بچه های انقلاب نیستند

پورابراهیمی در ادامه این کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص فتنه ، اظهار داشت: کسانی که پس از سخنان مقام معظم رهبری آمده اند علیه نظام شمشیر کشیدند و آب به آسیاب دشمن ریختند ، حتما بچه های انقلاب نیستند .

وی ادامه داد: اما کسانی که در مسایلی ورود پیدا کردند ولی بعد فهمیدند اشتباه کرده اند و قبول دارند و اعلام می کنند که اشتباه کرده اند و حالا پای انقلاب ورهبری ایستاده اند، جزو فتنه گران نیستند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: خط قرمز ما همان چهارچوبی است که امام و رهبری تبیین کرده اند و در بحث انتخابات نیز همین است.

وی با اعلام اینکه مجلس در بحث رای اعتماد به وزرا نشان داد که پایبند به خطوط قرمز است ، بیان داشت: از دستگاه های نظارتی هم می خواهیم این ضابطه را رعایت کنند.

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر کسی با امام ، رهبری ، شهدا و مبانی نظام اسلامی مشکل داشته باشد قطعا خط قرمز ما است و با هیچ کس هم تعارف نداریم.

وی تصریح کرد: البته تنوع سلایق باید وجود داشته باشد ولی همه در اساس نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه باید ید واحد باشیم.

پورابراهیمی با اعلام اینکه مرز بین خودی و غیر خودی اصول انقلاب است، تشریح کرد: سلیقه های سیاسی می تواند متفاوت باشد ولی اگر بخواهند به مکتب و اصول ما تعرض کنند از نظر ما مطرود هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم ما بسیار هوشیار هستند ، اظهار داشت: در زمان انتخابات خواهید دید مردم فرق بین سره و ناسره را تشخیص می دهند.

وی تاکید کرد: اگر کسی دل در گرو امام و رهبری و خدمت مردم داشته باشد موفقیتش از نظر مردم تضمین شده است.

پورابراهیمی اعلام کرد: بنابراین حضور سلایق مختلف با شرط پایبندی به نظام باید باشد واساس حرکت ما است هم در این است که جریان وفادار به نظام را بیشتر کنیم.

متاسفانه رسانه ها تیتر زدند که نمایندگان مجلس خواستار توقف مذاکرات شده اند

نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ارائه طرح سه فوریتی مجلس در خصوص مذاکرات گفت: متاسفانه رسانه ها تیتر زدند که نمایندگان مجلس خواستار توقف مذاکرات شده اند.

وی با اعلام اینکه دوستان رسانه ای نباید بی تقوایی کنند، ابراز داشت: طرحی که امضا شد یک حرف اساسی دارد و ان هم اینکه تا زمانی که آمریکایی ها رسما و علنا تهدید نظامی کنند دولت موظف است مذاکرات را با آمریکایی ها قطع کند و با دیگر اعضای ۵+۱ مذاکره را ادامه دهد.

پورابراهیمی تاکید کرد: ما نه خواستار توقف مذاکرات شده ایم و نه دست از حمایت از تیم مذاکره کننده کشیده ایم.

وی تصریح کرد: بعضی دست به شیطنت رسانه ای زده اند و وانمود کردند که ما خواستار توقف مذاکرات شده ایم در صورتی که ما خواستار ادامه مذاکره با عزت هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مذاکره این نیست که با تهدید به ما فشار بیاورند ، گفت: ما وقتی با آمریکایی ها مذاکره خواهیم کرد که آنها تن به ادبیات مذاکره بدهند و بدون تهدید پای میز مذاکره بنشینند.

پورابراهیمی با اعلام اینکه ما این را برای تقویت تیم مذاکره کننده در نظر گرفتیم ، تشریح کرد: اگر آمریکایی ها بخواهند پررویی کنند و با تهدید خواسته های خود را تحمیل کنند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب