پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:57:32 - سه شنبه 26 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حملات اخیر داعش به فرانسه مردابی از استیصال برای بازیابی قدرت/حوادث اخیر فرانسه زنگ خطری جدی برای مدعیان حقوق بشر است
با توجه به حادثه اخیر فرانسه و کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این کشور توسط گروهک های تروریستی سفرای سابق ایران در کشورهای برزیل و لیبی و همچنین برخی کارشناسان مسائل سیاست خارجه در ایران ضمن محکوم کردن این واقعه نسبت به این

به گزارش ” صبح رابر“؛ به نقل از “آرمان کرمان” با توجه به حادثه اخیر فرانسه و کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این کشور توسط گروهک های تروریستی سفرای سابق ایران در کشورهای برزیل و لیبی و همچنین برخی کارشناسان مسائل سیاست خارجه در ایران ضمن محکوم کردن این واقعه نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

حملات اخیر داعش به فرانسه مردابی از استیصال برای بازیابی قدرت

هادی اعلمی فریمان کارشناس سیاست خارجه در گفتگوی با سرویس سیاسی ” آرمان کرمان “ در رابطه با اقدامات اخیر داعش در فرانسه اظهارداشت : داعش در اولین اقدامات خود بعد از انفجار های پاریس اعلام کرد این انفجار ها خون بهای سوریه و ۱۱ سپتامبر فرانسه است و هدف های بعدی روم لندن و واشنگتن است .
وی افزود: سه نظر درباره داعش وجود دارد ابتدا بحثی است که ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات آمریکایی ها مطرح کرد مبنی بر اینکه تمام تروریست های جهان را می خواهند در یک منطقه خاص جمع کنند و بعدا هم آنها را از بین ببرند .
اعلمی با بیان نظر دیگر درباره داعش اعلام کرد: این نظر را تحلیلگران داخلی ارائه می دهند که داعش بازی آمریکا و غرب به خصوص اروپایی ها و سازمان های اطلاعاتی آن هاست که بتوانند منافع راهبردی خود را در منطقه حفظ نمایند و برنامه های بعدی را بچینند از جمله تجزیه کشورها خصوصا سوریه و عراق تا بتوانند یک ساختار جدیدی از نظم را برای حفظ منافع مادی و راهبردی خود در منطقه ایجاد کنند  .
این کارشناس سیاسیت خارجه ابراز کرد : نظر دیگر مبنی براین است که یک فرایند جهانی شدن وجود دارد که دراین فرایند اشکال قدرت سیستم های لیبرالیستی به سرعت در حال رشد است و در این فضا ساختارهای مقاومت در مقابل جهانی شدن قد علم می کنند تا هویت خود را با استمرار خشونت ثابت کنند .

داعش محصول یک جریان مقاومت سنتی است

وی با بیان اینکه اگر جریان لیبرالیسم جهانی را بر سه مبنا ی فمینیست و دموکراسی خواهی به شیوه غربی ها و جنبش های اجتماعی قبح شکن قرار دهیم، ادامه داد: این سه جریان در جوامع سنتی بسرعت رشد می کند از درون جریانات سنتی یکسری جریانات مقاومت شکل می گیرد که داعش هم محصول یکی از این جریانات است .
اعلمی تاکید کرد : بر اساس نظر دوم باید یکسری تحولات جدید را بپذیریم بر این مبنا داعشی که بر اساس منافع آمریکایی ها شکل گرفته در حال حاضر به غول خفته ای تبدیل شده است که به سمت خود مختاری پیش می رود .

وی گفت: بیشترین گردش مالی را از سمت کشورهای عربی به داعش داریم که این حمایت از داعش در شبکه های اجتماعی محسوس است زیرا  کشورهای عربی تفکرات مشابهی با این گروه افراطی دارند .

این کارشناس بین الملل افزود: داعش به یک نیروی پخته و با ظرفیتی تبدیل شده است که قابل کنترل نیست اگر به رسانه های داعش دقت شود می بینید که با استفاده از جریانات سنت گرای قدرتمند قدیمی سعی می کنند که این جریان را بسیار موجه و مطلوب برای کل مسلمانان جلوه دهند .

داعش با استمرارخشونت سعی دارد هویت خود را حفظ کنند
وی با اشاره بر اینکه غرب استفاده ابزاری خود را از داعش انجام داده است ، گفت: در حال حاضر غرب با معضل قدرت مقاومت داعش در قبال خود روبرو شده است چراکه با حملات روسیه ، داعش احساس تنهایی مطلق می کند با توجه به تبلیغات در سراسر دنیا که مارک تروریستی بودن بر داعش چسبیده است همه جهان علیه او بسیج شده اند که براین اساس داعش این خلا هویتی جدید را احساس می کند و این حملات اخیرش هم یک مردابی از استیصال برای بازیابی قدرتش با استفاده از ظرفیت های خشونت زا و تروریستی است در واقع آنها با استمرارخشونت سعی دارند که هویت خود را حفظ کنند.
وی یاد آور شد: حمله داعش به  قلب پاریس که مظهر تفکر و تمدن آزاد و مهد دموکراسی و مدرنیته در جهان آزاد است بازتاب رسانه ای قدرتمندی را داشته است چراکه حمله به پایتخت دیگری بازتابی به این شکل را ندارد که این حمله به مدرنیته است و از آنجاییکه ظرفیت همکاری مسلمانان در فرانسه بالا است داعش از این ظرفیت بخوبی می توان استفاده کند که استفاده کرده است چراکه از ظرفیت الجزایری های فرانسه هم استفاده شده است .

اعلمی بیان کرد :میزان دسترسی آزاد به منطقه به حدی مهم بوده است که اولین واکنش فرانسه این بود که بحث پیمان شینگن را فعلا متوقف کرده است .

بهترین راه خروج داعش از وضعیت بحرانی فعلی و بازیابی هویت آینده ، استفاده از ظرفیت های خشونت زا است

وی تاکید کرد : این حملات داعش نوعی خروج از وضعیت بحرانی فعلی و بازیابی هویت برای استمرار فعالیت های آینده است که بهترین راه ، استفاده از ظرفیت های خشونت زایی است که در فرانسه اتفاق افتاده است .

حوادث اخیر فرانسه زنگ خطری جدی برای مدعیان حقوق بشری که گروهک های تروریستی را پرورش داده اند

منصور معظمی در گفتگو با “ناب نیوز” بااشاره به رخدادهای اخیر در فرانسه و حملات تروریستی گفت: با توجه به ضرب المثل از هر دستی بدهی از همان دست می گیری، اتفاقی که در فرانسه رخ داده کاملا طبیعی بود، سالهاست که آمریکایی ها و اروپایی ها با سرمایه گذاری، گروهک های تروریستی را پرورش دادند تا به مقاصد خود به ویژه در خاورمیانه برسند.

سفیر سابق ایران در برزیل افزود: آنها اسلام ستیزی و ایران هراسی را رشد دادند اما از این نکته غافل بودند سرمایه گذاری روی چنین گروهک هایی فقط برای رسیدن به اهدافشان نیست، بلکه اعضای این گروه ها جوانانی احساساتی هستند که ذهن آنها شست و شو داده شده و امکان دارد روزی به سمت خودشان برگردند.

وی تصریح کرد: پنج سال است که چنین اقدامات تروریستی در سوریه انجام می شود و یک مورد آن نیز در فرانسه رخ داد اما به قطع یقین در مناطق دیگر هم اتفاق خواهد افتاد، پیوستن اماری حدود پنج هزار نفر از اروپا به داعش زنگ خطری بسیار جدی است و کسانی که تحت عنوان حمایت از حقوق بشر آنها را پرورش داده اند باید بدانند این افراد بازگشت به خویشتن دارند و به سراغ خودشان می روند.

معظمی ابراز کرد: قطعا ما به عنوان مردم ایران از اتفاقی که در فرانسه رخ داد و طی آن مردم بیگناه کشته شدند خوشحال نیستیم و این اقدام را تقبیح می کنیم، مردم فرانسه چه گناهی داشتند که این تعداد کشته و زخمی شوند؟

وی عنوان کرد: اما مردم فرانسه و اروپا باید از سردمداران و حاکمان خود سوال کنند که چرا از داعش دفاع می کنند؟ چرا در کنفرانس سوریه با بی شرمی می گویند فلان رییس جمهور برود در حالیکه این موضوع دست آنها نیست و مردم سوریه باید در این مورد تصمیم بگیرند.

معظمی با بیان اینکه این اتفاق در فرانسه باید برای حامیان و تقویت کنندگان این حرکت ها زنگ خطر باشد، خاطرنشان کرد: این حادثه می تواند در کشور دیگری هم رخ دهد، انچه اخبار اعلام کرد تعداد قابل توجهی از کشته شدگان در حادثه اخیر فرانسوی بودند بنابراین نمی توان آن را به جای خاصی ربط داد، بنابراین تروریسم زشت است و همه جهان باید بسیج شوند تا با این رفتار ضدانسانی در هرکجا که هست، برخورد شود.

هدف حمله تروریستی فرانسه ایجاد نا امنی در اروپا و بازگشت یهودیان به تلاویو در بهبوهه  انتفاضه ی سوم است

جعفر قناد باشی در گفت و گو با خبرنگار“ پایگاه اطلاع رسانی بوتیا “ در رابطه با حوادث تروریستی اخیر فرانسه گفت: به نظر می رسد افرادی که می خواستند به دولت فرانسه ضربه بزنند علاقه مند بودند در فضای رسانه ای با توجه به اهداف شوم خود که به مسائل و جنجال های غربی ها بااسرائیل مربوط می شود، یک جنجالی را راه بیاندازند.

سفیر سابق ایران در لیبی افزود: اگر تروریست ها علاقه مند بودند به دولت فرانسه ضربه بزنند می توانستند اماکن دولتی، مراکز اصلی و تاسیسات برق و مخابرات را مورد حمله قرار دهند، اما اینکه مردم عادی را در ۷ نقطه از پاریس که در مقایسه با سایر شهرهای فرانسه به عنوان یک شهر رسانه ای است، انتخاب کردند نشان از اهداف دیگری دارد.

قناد باشی تصریح کرد: البته دلیل دیگر انتخاب فرانسه برای این حمله تروریستی حضور نژاد ها و مذاهب گوناگون در فرانسه است که کمک می کرد که فضا آسانتر در اختیار این گروه ها قرار گیرد، لذا آنچه که اتفاق افتاد پاریس به عنوان یک هدف از قبل تعیین شده مورد حمله قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اهداف زیادی پشت این حمله پنهان است،عنوان کرد: هدف اصلی این حمله در یک معادله چهار کلمه ای خلاصه می شود به این معنی که انتفاضه سوم مساوی با فرار صهیونیست ها ست و ناامنی در اروپا مساوی با بازگشت صهیونیست ها ست.

کارشناس مسائل منطقه و آفریقا خاطر نشان کرد: با دقت در این معادله متوجه همکاری صهیونیست ها با داعش در این حمله می شویم، این همکاری ها را می توان در تجهیزاتی که اسرائیل به آن ها داده یا پرواز های هواپیماهای تلاویو به بروکسل و پاریس می توان جستجو کنیم.

قنادباشی خاطر نشان کرد: هدف از این حمله تروریستی ایجاد یک فضای ناامن برای یهودیان در اروپاست چرا که یهودیان قصد بازگشت از اسرائیل به کشورهای اروپایی را دارند و در واقع با این اقدام قصد داشتند مهاجرت از اسرائیل به اروپا متوقف یا کند شود.

وی به احتمال عدم تکرار چنین حملاتی در اروپا اشاره و اظهار کرد: اگر آن ها بتوانند یک فضای ظاهرا نا امن در اروپا ایجاد کنند تا مهاجرت صهیونیست ها به اروپاکاهش پیدا کند قطعا این کار را تکرار نمی کنند، این حمله هیچ دولتی را هدف قرار نمی دهد و آمریکایی ها طبق گفته مقامات روسیه و یهودیان فرانسه طبق خبرهایی که وجود دارد از آن اطلاع داشتند لذا هدفشان ایجاد یک فضای ناامن بود که طبیعتا اگر این فضا ایجاد شود دیگر تکرار نخواهد شد.

انتهای پیام/

بر چسب ها: , ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب