پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

7:20:05 - یکشنبه 20 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
از تجاوز نیابتی تا نفوذ فرهنگی
نبض بازار و واردات کشور مان حتی در شهرستان کوچکی مثل رابر در رگ های فرهنگ غربی به تپش در آمده است.

به  گزارش ” صبح رابر “؛ بی شک فرهنگ  حاکم  برجامعه آن قدر اهمیت دارد که تمام ارزشها وروش ها والگوها ورفتارهای فرد واجتماع را دربرمی گیرد.

بارها و بارها  شنیدیم  هدف  دشمن نفوذ در  فرهنگ اسلامی است و دشمنان اسلام هیچگاه از نفوذ و ضربه زدن به کشور غافل نمی شوند.

این تصویری که مشاهده می کنید  دست  یکی از شهروندان رابری  دیدم که خرید داری کرده بود، حال جای  بسی  سؤال است، آیا تا به حال  به وسایلی که خریداری می کنید، چه میزان  به  تبلیغات  و المان های  روی آن توجه می کنید ؟

photo_2016-03-10_07-24-12

Statue-of-Liberty-1

در این کیف دستی  عکس تندیس فراماسونری سمبلی نشأت گرفته از فرهنگ ضد دینی و اومانیستی به جامانده از یونان باستان است.  تا به حال از خود پرسیده‌اید که تندیسی که در امریکا به  نماد آزادی هم شهرت دارد روی  وسایل و کالا  ایرانی چکار می کند؟

دشمنان می‌خواهند با تهاجم فرهنگی و مدیریت آگاهانه، فرهنگ جامعه را تحت تاثیر قرار دهند، کمرنگ جلوه دادن مسائل فرهنگی و تغییر در سنت ها از جمله اقداماتی است که دشمن به جهت نفوذ در فرهنگ جامعه اسلامی انجام می دهد.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  که  می فرمایند:  فرهنگ آن  چیزی است که حاضرم جانم را  در راهش  فدا کنم؛ یا در جای  دیگری از سخنانشان فرمودند: گاهی  اوقات  مشکلات فرهنگی خواب شب را  از چشمانم می برد این خود گویای اهمیت فرهنگ درکشوراست.

اساس ایستادگی و پیروزی  انقلاب اسلامی  تقویت  فرهنگ که فرهنگ هرجامعه ، کشور وملتی درشکل وکیفیت بسیاری ازجنبه های محسوس وملموس زندگی آن قوم ، ملت وجامعه تاثیر قوی دارد. جهانی که مردم می سازند ودرآن زندگی می کنند بنابرفرهنگ آن جامعه است.

دشمن در یک برهه‌ای که امروز هم دنباله‌هایش کم و بیش هست  در تبلیغات گوناگون جهانی، علیه  فرهنگ اسلام  متمرکز شد. آنچه توانستند، گفتند. فرهنگ اسلامی را بمباران تبلیغاتی کردند، برای اینکه آن را از چشم مردم بیندازند.

با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و گسترش روابط بین‌الملل، تأثیر تبلیغات و عملیات روانی بر فرهنگها و نگرش‌های اجتماعی کاملا ملموس بوده و به عنوان حربه‌ای برای تغییر افکار عمومی مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی ازابزار مورد استفاده کشورهای توسعه یافته و یا آن گروه از دولتها که با هم تخاصماتی دارند ، تبلیغ و استفاده راهبردی از آن برای دستیابی به اهداف خود و منزوی کردن کشورمقابل است، به همین دلیل امروز دستگاههای تبلیغاتی و سیاسی در شرایطی قرار گرفته‌اند که عملیات آنها با عنوان جنگ‏های روانی قرار داده اند.

چرا جامعه ما تحت تاثیر غرب قرار گرفته:ما که فرهنگی اسلامی داریم، معنویت درجامعه ما حکمفرماست، ما انسان را فقط جسم  نمی دانیم، پس چرا ما اکنون گرایش به بی حجابی وفرهنگ غرب داریم ؟ چرا ما هرمدی که ازطرف غرب ارائه شود را تن پوش خود قرار می دهیم، هرلحظه به هرشکلی درمی آییم؟ علت چیست؟

اگر ریشه یابی ما خیلی قوی باشد باید به قبل وزمان حکومت شاه بنگریم . آن زمان که فرهنگ غرب درکشور ما رواج پیداکرد به دستور رضاخان بی حجابی قانون کشور شد، فقط درجامعه زنان بی حجاب با الگوی غربی حضور داشتند، اما زنان معتقد وبا ایمان که حاضرنبودند پوشش خودرا عوض کنند درخانه محبوس بودند بنابراین الگوی جوانان ما همان زنان حاضر شده درجامعه بودند وعفت وحیا وپوشش اسلامی درخانه ها حبس شده بود. دوم اینکه افرادی که تمایل به غرب وفرهنگ غربی داشتند تمام سعی خودرا کردند که بازارما، فرهنگ ما، مغازه های پوشاک ما، واردات ما، همه غربی شود وشد. حال اینجا وظیفه ماست که درمقابل این هجوم بایستیم وخود مد اسلامی ارائه دهیم، تا صورت غربی را برخاک بمالیم. اگرما مسلمانیم، باید ظاهرمان نشاندهنده این باشد.

چرا ما اکنون با وجود اینکه جامعه مسلمان داریم، پوشش مناسب ومطابق بادستورات اسلام نداریم ونمی توانیم به جوانانمان تفهیم کنیم که نباید برده غرب باشند؟ وازخود استقلال ونوآوری درتولیدات داخلی  داشته باشند ما باید ازخود خلاقیت ونوآوری داشته باشیم، تا بتوانیم درمقابل فرهنگ غرب بایستیم وهمان طور که آنان هرروز به ما مد والگو ارائه می دهند ماهم همین کار را بکنیم، ما باید آنقدر غنی وبی نیاز شویم که جوانان ما اغنا شوند ودیگر به فرهنگ غربی روی نیاورند. «به امید روزی که ما فقط برفرهنگ غنی خود تکیه کنیم.»

 

گزیده ای از  فرمایشات  مقام معظم رهبری در خصوص مسئله  فرهنگی 

*یکی از کارهای بسیار مهمی که امروز در دستور کار دشمن است ، تهاجم خبری، تبلیغی، فرهنگی و اخلاقی به کشور ماست. امروز این تهاجم، اوج تهاجم فرهنگی است. البته مخصوص کشور ما نیست؛ در همه‌جا اینها دارند کار فرهنگی می‌کنند؛ منتها ما آماج هدف آنها هستیم. بسیاری از هدفهای استکبار جهانی در زمینه‌های تبلیغی و فرهنگی و رسانه‌یی متوجه به ماست؛ ما باید در مقابل اینها خود را مجهز کنیم. (بیانات در دیدار مسئولان سازمان صدا و سیما‌؛۱۳۸۳/۰۹/۱۱ ‌).

* فرهنگ ما، دانش ما، رفتار ما و سنتهای ما با دین آمیخته است و بسیاری از آن‌ها از دین سرچشمه گرفته است. وقتی با هویت ملی و شاخصه‌های آن مبارزه می‌کردند، قهراً مبارزه‌ی با دین جزوش بود و چون دین و ایمان پشتوانه‌ی همه‌ی ارزشهای انسانی است، طبعاً با ایمان هم به‌شدت مخالفت می‌کردند. این‌ها حاضر نشدند قبول کنند که ما حتی لباس محلی داشته باشیم. ما ایرانی‌ها با چند هزار سال سابقه، لباس بومی نداریم و لباس محلی و بومیِ‌مان را نمی‌شناسیم، درحالی‌که خیلی از کشورهای دیگر دنیا دارند. البته لباس بومی، مانع پیشرفت هم نیست؛ اما ما نداریم؛ چون آن‌ها نگذاشتند. این، عمل به همان توصیه‌ای است که می‌گفت ایرانی باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شود! ببینید خودباختگی تا کجا. اینکه من همیشه می‌گویم تهاجم فرهنگی، تهاجم فرهنگی این است. بیانات پس از بازدید از سازمان صدا‌ و ‌سیما؛ ۱۳۸۳/۰۲/۲۸

 

*تمرکز دشمنان بر روی فرهنگ بیشتر از همه جا است. چرا؟ به‌خاطر همین تأثیر زیادی که فرهنگ دارد. هدف و آماج تحرّک دشمنان در زمینه‌ی فرهنگ، عبارت است از ایمان مردم و باورهای مردم. مسئولان فرهنگی، باید مراقب رخنه‌ی فرهنگی باشند؛ رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است؛ باید حسّاس باشند، باید هشیار باشند. نمیخواهیم بگوییم همه‌ی آسیب‌های فرهنگی کار بیگانگان است؛ نه، خود ما هم مقصّریم؛ مسئولان مختلف، مسئولان فرهنگی، مسئولان غیر فرهنگی، کم‌کاری‌ها، غلط‌کاری‌ها، اینها تأثیر داشته؛ ما همه را به گردن دشمن نمی‌اندازیم؛ امّا حضور دشمن را هم در زمینه‌ی مسائل فرهنگی نمیتوانیم فراموش کنیم. امروز و از روزهای اوّل انقلاب، دستگاه‌های تبلیغات، همه‌ی توش‌و‌توان خود را گذاشته‌اند برای اینکه مردم را نسبت به پایه‌های این انقلاب بی‌اعتقاد کنند. این کارِ فرهنگی است؟ ایمان مردم را مورد تهاجم قرار دادند، باورهای قلبی مردم را مورد تهاجم قرار میدهند؛ این را نمیشود انسان ندیده بگیرد.

*یک سؤالی اینجا ممکن است مطرح بشود که بگویند: خب شما میگویید مسئولین کشور حسّاس باشند، چقدر حسّاس باشند؟ آیا این با آزادی ــ که از شعارهای انقلاب است و جزو پایه‌های جمهوری اسلامی است ــ منافاتی ندارد؟ جواب این است که نخیر، با آزادی هیچ منافاتی ندارد؛ آزادی غیر از ولنگاری است؛ آزادی غیر از رهاسازی همه‌ی ضابطه‌ها است. آزادی ــ که نعمت بزرگ الهی است ــ خودش دارای ضابطه است؛ بدون ضابطه، آزادی معنی ندارد. اگر چنانچه کسانی هستند در کشور که برای تیشه به ریشه‌ی ایمان جوانان زدن دارند تلاش میکنند، نمیشود این را تماشا کرد به‌عنوان اینکه این آزادی است. همچنان که اگر هروئین و بقیّه‌ی موادّ مسموم‌کننده‌ی بدن و بدبخت‌کننده‌ی خانواده‌ها را کسی بخواهد بین این ‌و آن توزیع کند، نمیشود بی‌تفاوت نشست. اینکه ببینیم کسانی با استفاده‌ی از هنر، با استفاده‌ی از بیان، با استفاده‌ی از ابزارهای گوناگون، با استفاده‌ی از پول، راه مردم را بزنند، ایمان مردم را مورد تهاجم قرار بدهند، در فرهنگ اسلامی و انقلابی مردم رخنه ایجاد کنند، ما بنشینیم تماشا کنیم و بگوییم که آزادی است، این جور آزادی در هیچ جای دنیا نیست! (بیانات در حرم مطهر رضوی؛ ۱۳۹۳/۰۱/۰۱)

* با ترویج ارزشهای کاذب، غرب‌گرایی را که موجب ذلت و اسارت مسلمانان است تبلیغ می‌نمایند. این اجلاس علاوه بر مقابله با این تهاجم خانمان برانداز، باید در جستجوی راههای مناسب ترویج فرهنگ غنی و ارزشهای اصیل اسلامی و تقویت مبانی اعتقادی ملتهای اسلامی باشد.

تقلید از غرب برای کشورهائی که این تقلید را برای خودشان روا دانستند و عمل کردند، جز ضرر و فاجعه به بار نیاورده؛ حتّی آن کشورهائی که بظاهر به صنعتی و اختراعی و ثروتی هم رسیدند، اما مقلد بودند. علت این است که فرهنگ غرب، یک فرهنگ مهاجم است. فرهنگ غرب، فرهنگ نابودکننده‌ی فرهنگهاست. هرجا غربی‌ها وارد شدند، فرهنگهای بومی را نابود کردند، بنیانهای اساسیِ اجتماعی را از بین بردند؛ تا آنجائی که توانستند، تاریخ ملتها را تغییر دادند، زبان آنها را تغییر دادند، خط آنها را تغییر دادند.).بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی‌۱۳۹۱/۰۷/۲۳(

*دشمن از راه اشاعه‌ی فرهنگ غلط – فرهنگ فساد و فحشا – سعی می‌کند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی» یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است. )بیانات در دیدار فرماندهان گردان‌های عاشورا؛ .۱۳۷۱/۰۴/۲۲)

* وقتی که بحث تهاجم‏ فرهنگى‏ را مطرح و بر آن پافشارى مى‏کنیم، به آن معنا نیست که یک فرهنگ نباید چیزى را از خارجِ خود، به خود بیفزاید. متأسّفانه در ایرانِ اواخر قاجار که به فرهنگ غرب توجّه شد و به ویژه در دوران منحوس پهلوى که این توجّه شدّت گرفت، آنچه که واقعاً تبادل، تلقّى، تعاطى و تکامل فرهنگى بود، در ارتباط با غرب انجام نگرفت؛ بلکه نوعى تحمیل فرهنگى رخ داد. گاهى انسانى هوشمند و عاقل، به اختیارِ خود، چیزى را گزینش مى‏کند و مى‏پذیرد و گاهى به ‏عکس، به یک انسانِ مست و غافل و بیهوش، به‏زور، چیزى را تزریق و تحمیل مى‏کنند. مسلّماً این دو، یکسان نیستند. در کشور ما، تحمیل فرهنگى کردند؛ یعنى آمدند و بدون اینکه گزینش صحیحى در کار باشد، چیزى را در کالبد فرهنگ و ذهنیّات این مردم تزریق کردند. ازاین‏رو مى‏توان نتیجه گرفت که در اسلام، ریشه‏ ى همه‏ى این معنویّات وجود دارد؛ اما متأسفانه به آن‏ها توجّه نشده است. زیرا مدتى حکومتهاى استبدادى و سلاطین و به دنبال آن‏ها، متولّیان دین و آخوندهاى دربارى و روحانیان وابسته‏اى که طبق نظر آن‏ها حرف مى‏زدند و یا مثل خود آن‏ها و طبق الگوى آن‏ها عمل مى‏کردند، پایه‏ هاى خُلقیّات خوب را در مردم ما ضعیف کردند. هرچند این مقدارِ باقى‏مانده هم (یعنى این انقلاب، این جنگ تحمیلى، این ایستادگى در مقابل تهدیدهاى غرب و این احساس عزّت و استقلال در برابر ابرقدرت‏هاى عالم بسیار ارزشمند است) ناشى از آن بقایاى فرهنگ اسلامى است که در این مردم رنگِ ثابت گرفته است. خدا را شکر که دشمنان دین، فرصت نیافته ‏اند که این‏ها را حذف، یا کم‏رنگ و یا نابود کنند و از بین ببرند. همین مقدار است که این همه عزّت، پیشرفت، حرکتهاى عمومى، حضور مردم در صحنه ‏ها و استقلال در برابر خودکامگىِ مستبدان را به بار آورده است و إن شاء اللّه در آینده هم ثمرات دیگرى به بار خواهد آورد. بیانات در دیدار وزیر و مسئولان وزارت ارشاد و اعضاى شوراهاى فرهنگ عمومى کشور؛ ۱۹/ ۰۴/ ۱۳۷۴.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب