پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:23:20 - جمعه 28 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۹پیام نوروزی در آستانه سال جدید / آنهایی که میگویند تندرو منظورشان کسانی که در راه انقلاب مصمم تر و پایدار ترند
خطیب جمعه رابر با اشاره به پیام نوروزی در آستانه سال ۱۳۹۵گفت: در این دید و بازدیدها ثروتمندان فامیل ، مخفیانه از فقرای فامیل دستگیری کنند….

به گزارش” صبح رابر“، حجت الاسلام مهدی صادقی امام جمعه رابر درآخرین نماز جمعه رابر در سال ۹۴، در خطبه‌های امروز خود ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: رسم سال  نو که زندگیها از  لحاظ  ظاهری  تغییر  پیدا می کنند کهنه و نو می شود،  خانه تکانی و  دید و بازید زیاد می شود، انسان همانگونه که برای خود و فرزندان لباس نو تهیه می کنند به یاد فقرا، ضعفا، ایتام و کسانی که از لحاظ مالی  وضعیت  مناسبی ندارند، باشند.

وی با بیان اینکه روایت  بسیاری از ائمه اطهار (ع) در خصوص رسیدگی به فقرا  سفارش  شده، افزود: امام  صادق (ع) فرمود: کسی  که به  فقرای مسلمین ، لباسی را که محتاج آن است انفاق  نماید و یا در تأمین  معاش  زندگی  به  وی کمک کند خداوند  در برابر پاداش این عمل به هفت هزار فرشته دستور می دهد که تا روز قیامت و صور اسرافیل  برای هر یک  از  گناهانی  که مرتکب  شده  استغفار کنند.

امام جمعه رابر ادامه داد: رسول اکرم (ص) می فرمایند: کسی که فقرا را از راه کمک  مالی، یاری کند و با مردم از راه  انصاف رفتار  نماید؛ چنین کسی مؤمن حقیقی  است.

خطیب جمعه رابر ضمن تأکید بر رسیدگی به فقرا و ایتام و مساکین افزود: حضرت  علی (ع) فرمود: اگر مرد یا زن مومنی  از روی  ترحم و مهربانی دست  بر سر یتیمی  بکشند به  عدد هر موئی که زیردست آنها می گذرد حسنه  و ثواب در نامه عمل چنین  کسی  بنویسند.

حجت الاسلام  صادقی در خطبه  دوم ضمن گلایه مندی و تذکر به بعضی  افراد که شخص  بنده را تندرو می خواند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ما از ادبیات سیاسی دشمن استفاده  نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و  دولتی و غیر دولتی  و مانند اینها تأکید میکنم؛ از  ادبیات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب  از  روز اول آمدند تعبیر ادبیات  تندرو و میانه رو را مطرح کردند؛  فلان جریان تندرو  فلان  جریان میانه رو است. آن روز  از همه تندرو تر از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر به نظر آنها  این بنده  حقیر هستم .

وی ادامه داد: میانه  رو حرف  قشنگی است اما اسلام این جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم  معارف  اسلامی را. اسلام طرفدار میانه  رو و  طرفدار « وسط » است.

امام جمعه رابر افزود: اما  وسط  در اسلام  چیست ؟ در مقابل  تندو است  ؟ نه ، «وسط» در مقابل انحراف است راه میانه یعنی  راه  مستقیم ، راه جاده  اگر  از این راه مستقیم  منحرف  شدید  چه  به این  طرف و چه به  آن  طرف – این  غیر میانه است. پس  در مقابل میانه رو  تندرو نیست ؛ در مقابل  میانه  رو  منحرف است آن کسی میانه رو نیست که منحرف  از  راه  و منحرف  از  جاده  است ، اما  در جاده  بعضی ها  تندرو میروند  و بعضی ها کندتر میروند. تند رفتن  در صراط مستقیم  چیز  بدی نیست.

وی ادامه داد: آنهایی که امروز در بیرون  مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی  دارند  و معنایی مورد نظرشان  است  دوستان  ما و برادران ما  در داخل  مراقب  باشند  آنچه مقصود  او است تکرار  نکنند. آنهایی که میگویند تندرو  منظورشان  کسانی  است  که در راه  انقلاب  مصمم تر  و  پایدار ترند .

 خطیب  جمعه رابر با اشاره به پیام  نوروزی  در آستانه  سال  ۱۳۹۵خاطر نشان کرد : در  این  دید  و بازدیدها  ثروتمندان فامیل ، مخفیانه از  فقرای  فامیل  دستگیری  کنند، اگر میان  فامیل  افرادی  با هم  کدورتی  دارند  آنان  را  آشتی  دهند، اگر نوجوانان  فامیل  در بعضی  از  درسها  خود  ضعیف  هستند ، به آنان  کمکی  شود، اگر شخصی  گرفتار  بدهی  یا زندان  است، او را  نجات  دهیم،  اگر  در جلسات  گناه  می شود ، با برخورد  خوب  مانع  شویم ، اگر  در  فامیل  و همسایگان ، خانواده  شهدا و جانبازان  وجود  دارند، دیدار  با آنان  را بر  دیگران  مقدم  برداریم،  برای  همسریابی  افراد مجرد  فامیل  واسطه گری  و شفاعت  کنیم

وی ادامه داد: در سفر، از  کسانی  که در جاده  ها  خدمت  می کنند  ( پلیس ، هلال احمر و راهداری ) حداقل  با زبان، تشکر  کنیم.

 حجت الاسلام  صادقی  وضعیت  حجاب  در شهرستان رابر را  خوب  دانست  وخطاب  به خواهران  افزود : به افراد بد حجاب و بی حجاب و یا کسانی که حجاب مناسبی ندارند،  پشت سر هم  تذکر دهید تا بفهمند  دیگر جایی برای جولان دادن آنها  نیست.

وی در بخش دیگر سخنانش افزود: در مراسمات عزا و عروسی، سبب  مردم آزاریی  نشوید و رعایت دیگران را داشته باشید.

خطیب نمازجمعه رابر با بیان اینکه یک مکانی  که مرکزیت به اسم  دارالقرآن  داده شود در شهرستان رابر وجود ندارد با وجود حافظ های قرآن خاطرنشان کرد:  اگر کسی  خانه دارد و می خواهد وقف کند به  نام دارالقرآن الکریم  واقف باشند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب