پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

6:00:43 - پنجشنبه 26 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تجلیل از ۱۸حلقه صالحین در رابر
در جشنواره برترین های شجره طیبه صالحین رابر از ۱۸ حلقه صالحین برتر با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

به گزارش “صبح رابر”؛جشنواره برترین های شجره طیبه صالحین عصر دیروز با حضور گسترده بسیجیان، مسئولین استانی و  شهرستانی برگزار شد.

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه بخش هنزاء در جشنواره برترین شجره طیبه صالحین اظهار داشت : رسول اکرم (ص) فرموده ‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد.

DSC01281

وی افزود : ماه رجب، به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی آن، نام‏های دیگری نیز دارد؛ نام‏هایی مثل ماه آمرزش خواهی (شهرُ الاستغفار)؛ ماه تک (رَجَبُ الفَرد) به دلیل تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏های حرام؛ سرشار (رَجَبُ الاَصَبّ) به دلیل نزول سرشار رحمت الهی؛ریسمان الهی رجب الا اَصَمْ یعنی برخوردار از فضیلت‏های بسیار که مقدمه ماه  شعبان و رمضان است.

حجت الاسلام علیدادی، لیله الرغائب، را  یکی از شبهای بزرگ و با عظمت ماه رجب  دانست و عنوان داشت: قداست و جایگاه فردا شب اولین جمعه ماه رجب، فضیلتی کم از شب‌های قدر ندارد،  اعمال مخصوصی در این شب ذکر شده  دعا ، شب زنده داری که به واسطه آن اعمال برکات و پاداش فراوان بر انسان سرازیر می ‏شود این شب را قدر بدانید.

امام جمعه هنزاء در بخش دیگر سخنانش رسالت  صالحین را با اشاره به سوره ابراهیم آیه ۵۰، گفت :  مبارزه با  آسیب های  اعتقادی و آسیب های اجتماعی از رسالت  مهم  حلقه های صالحین است .

وی ادامه داد: مسائلی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی مثل تلفن همراه که خود امروزه نوعی ماهواره است، فضای مجازی ، موسیقی های مبتذل جشن های عروسی ، روزه خواری و مسائل گوناگون دیگر که آسیب اجتماعی محسوب می شود گام موثری در حلقه های صالحین در این خصوص برداشته شود.
سرمربی حلقه های صالحین ناحیه رابر ، نهادینه کردن فریضتین احیای امر به معروف ونهی از منکر را از رسالت های مهم حلقه های صالحین برشمرد و افزود: محله بندی باعث پیشرفت کار حلقه های صالحین می شود.

DSC01268

سرگرد امام بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر، نیز ضمن تقدیر از مربیان و شرکت کنندگان در حلقه های صالحین با اشاره به اینکه ۷ ساله بسیج مستضعفین با تشکیل حلقه های تربیتی طرحی را در راستای بصیرت افزایی تمام اقشار بسیج ، برگزار می کند گفت: رویکرد حلقه های  صالحین  بصیرت افزایی در جامعه مردم سالاری دینی است .

وی با بیان اینکه حدود ۳۲۰ حلقه صالحین در شهرستان رابر این  رویکرد تربیتی را پیش می برند، خاطر نشان کرد: در این همایش از ۱۸ حلقه صالحین برتر سال ۱۳۹۴که خوش درخشیدند،  تجلیل به عمل می آید.

گفتنی است  در این همایش دستاوردهای حلقه های صالحین سال ۹۴ به نمایش گذاشته شد.

DSC01300DSC01240 DSC01262 DSC01263

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب