پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:01:36 - جمعه 24 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وزیر اطلاعات!اگر سوراخ های نان سنگک زیاد بوداحتمالا اشکال از دولت قبل بود
امام جمعه رابربا اشاره به سفر علوی وزیر اطلاعات به شهرستان رابرگفت : بنده نسبت به سخنرانی وزیر اطلاعات انتقاد دارم در جایی نان سنگک خریدید، سوراخ هایش زیاد بود احتمالا اشکال از دولت قبل بود.

به گزارش”صبح رابر“، حجت الاسلام مهدی صادقی  امام جمعه شهرستان  رابر ضمن تبریک اعیاد  شعبانیه  اظهار داشت: یکی از صفات اخلاقی که سبب سازگاری می شود دوری از لجاجت است، لجاجت باعث ناسازگاری همسران و در پی آن تزلزل نظام خانواده می شود.

وی  با توجه به نقش مهم و مؤثر لجاجت در بی ثباتی خانواده افزود: لجاجت به معنای  تکرارعمل و ادامه دادن  آن در موردی است  که مطابق  میل  طرف  مقابل  نباشد  و  با میل  و خواست  او مخالف باشد.

امام جمعه رابر با  بیان اینکه اصرار و پافشاری  بر هر مطلبی  لجاجت نیست و  بیان  کرد: منظور از لجاجت آنکه  فرد  پس از آشکار شدن حق، باز هم بر سخن  باطل باعمل  نادرست  خود پای  فشارد و با تمسک  به بهانه  ها و عذرهای واهی  و سخنان  دور از منطق از پذیرش حق سرباز زند و با خودپسندی در برایر طرف  مقابل  ایستادگی کند .

وی  با اشاره به عوامل  لجاجت گفت : مسائل مهمی که می تواند  ما را  در  جهت  پیشگیری  از بروز  این صفت ناپسند یاری رساند .

حجت الاسلام صادقی اولین  زمینه  و عامل  لجاجت ، را نادانی دانست و عنوان کرد: فرد لجوج از روی نا آگاهی درباره  زشتی  این  صفت  و آثار و پیامدهای که به دنبال می آورد،  تنها  راه  مواجهه  با رفتار  نادرست همسر را  لجبازی با او تشخیص می دهد  و می کوشد  از این راه  آتش خشم خود را فرو نشاند.

امام جمعه رابرادامه داد: حال آنکه اگر می دانست این حالت  شرایط را از آنچه  هست به مراتب بدتر می کند و مشکلات بیشتری را به دنبال می آورد  از لجاجت  دست  بر می داشت  و کلید  حل مشکلات را در جایی دیگر جست و جو می کرد.

وی با اشاره به روایتی از  پیامبر عظیم الشأن درباره لجاجت بیان کرد: از لجاجت  بپرهیز  که آغاز  آن نادانی  و سرانجامش پشیمانی  است، قرآن کریم  علت انعطاف ناپذیری مشرکان عرب  در برابر دعوت  پیامبر (ص) را تعصب  و  تقلید  کورکورانه از نیاکان  بر می شمارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به روز ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۵۸وبخشی از پیام و سخنرانی روشنگرانه و افشاگرانه امام خمینی علیه لایحه ننگین کاپیتولاسیون تصریح کرد : « مجلس به پیشنهاد دولت، سند بردگی ملت  ایران را امضا کرد … بدون اطلاع ملت با چند ساعت صحبت های سری، ملت ایران  را تحت اسارت آمریکایی ها  قرار داد…اکنون من اعلام  میکنم که این  رأی ننگین مجلسین مخالف اسلام  و قرآن  است

وی ادامه داد: « ما را فروختند استقلال ما را  فروختند  و باز هم  چراغانی  کردن و پایکوبی کردند. اگر من  به  جای  اینها  بودم …می گفتم  بیرق  سیاه  بالای  سر  بازارها  بزنند… به حسب  این رأی ننگین، اگر  یک  مستشار آمریکایی  یا  یک خادم  مستشار آمریکایی به یکی از مراجع  تقلید  ایران، به یکی از افراد  محترم  ملت به  یکی از صاحب  منصبان عالی  رتبه  ایران  هر جسارتی بکند، هر جنایتی بنمایند، پلیس حق بازدادشت  او را ندارد؛  محاکم  ایران حق  رسیدگی ندارند؛ ولی اگر  به یک  سگ آنها  تعرض بشود، پلیس باید  دخالت کند دادگاه باید رسیدگی نماید!».

خطیب جمعه رابر  با بیان اینکه لایحه  ننگین کا پیتولاسیون  در نهایت  در یک  جلسه  پر سر  و صدای  مجلس  شورای  ملی  با نطق  موافقین  و مخالفین علی  رغم  رأی  بالای مخالفان  ، به  تصویب رسید، بیان داشت: با  تصویب این قانون، مستشاران نظامی آمریکا در ایران  از مصونیت ها و معافیت های قضایی بهره مند شدند .

وی در بخش دیگر سخنانش گفت : بسم الله الرحمن الرحیم  «الیوم استعمال  توتون  و تنباکو  بای نحوی  کان در حکم محاربه با  امام  زمان  عجل الله  تعالی  فرجه است».

حجت الاسلام صادقی با اشاره به لغوامتیاز تنباکو به  فتوای  آیه الله  میرزای  شیرازی  سال ۱۲۷۰  تصریح کرد:  فتوای  تاریخی وی در تحریم  تنباکو ، توطئه ای را  که به سال  ۱۳۰۹ه.ق به دست ناصر الدین  شاه  قاجار با واگذاری  امتیاز  دخانیات ایران  به مدت پنجاه سال  به انگلیسی ها در حال  شکل  گرفتن بود، در نطفه  نابود  کرد.

وی به  اعطای امتیاز تنباکو اشاره کرد و افزود: ناصرالدین شاه در سومین سفرش به اروپا در ۱۲ شعبان  ۱۳۰۶ ه.ق  از راه  روسیه  به  انگلستان  رفت  و چون  در اثر  ولخرجی زیاد و عیاشی ، پولهایش تمام  شد؛ امتیازی را در زمینه کشت ، توزیع  و فروش توتون و تنباکو به شخصی انگلیسی به نام “ماژور تالبوت” داد و در مقابل مقداری پول گرفت.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش  به نقش مهم  رهبری و  ولایت  فقیه  در حاثه منا اشاره کرد و  افزود: خبرنگار  گروه بین المللی  عبد  الباری  عطوان  ناچاریم  اعتراف کنیم که  تهدیدات  ایران  علیه  عربستان  سعودی این بار  قوی تر و با  صدایی رساتر  سعودی ها می گویند  که  حجاج  ما باید  به  کشور  ثالث بروند و از آنجا ویزا بگیرند.

وی  ادامه داد:  بعد از  سخنرانی  رهبری، وزیر عربستان  مراتب  تسلیت  دولت  را به  دولت  ایران  و خانواده  کشته شدگان  ابلاغ کرد. با عزت و احترام جایگاه ولی فقیه به خودمان ببالیم و   بنازیم ما همچنین جایگاهی داریم ،اگر جسارتی به  چنین  جایگاهی داشته باشند،  یقین بداریم به امام زمان(ع)  و جایگاه نایب امام زمان(ع) جسارت کردند.

امام جمعه رابر با اشاره به اینکه عربستان از ورود هواپیمای حامل حجاج ایرانی جلوگیری کرد افزود: آیت الله  مکارم  شیرازی فرمودند: باید  دور حج امسال  را  خط  بکشیم  و آیت  الله  سبحانی،  امنیت  و حفظ  عزت  ۲ شرط  اساسی  ایران  برای  حج  تمعتع  برشمردند .

وی در بخش دیگر سخنانش  به سفر علوی  وزیر اطلاعات  به شهرستان رابراشاره کرد و ضمن  تقدیر از عزیزان شرکت  کننده  و آمادگی  مسئولان در برنامه ریزی خوبی داشتند گفت :  بنده  نسبت به سخنرانی وزیر اطلاعات انتقاد دارم، در جایی نان سنگک خریدید اگر سوراخ هایش زیاد بود احتمالا اشکال از دولت قبل  بود.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه  من برای شما مردم  رابر را مردمی  تیزبین، ولایتمدار، ولایت پذیر و  در آخر مردم  با بصیرت معرفی  کردم ،افزود :  اگرمسائلی عرض  می کنید که  خلاف مشکلاتی که  وجود دارد و  ربطی  به دولت  قبل  نداشته باشد ، بله بیان کردند  ما ۱۰۰ روزه فلان  و فلان می کنیم ، ۱۰۰تا ۱۰۰ روز هم  گذشت  هنوز اتفاقی نیفتاده، مردم از این  شیوه  بیان  راضی  نیستند.

وی با بیان اینکه مردم در فضای مجازی اطلاعات خوبی دارند ادامه داد: اگر مردم  حقایق را بشنود، یقیناً دولت را دعا می کردند  و ان شالله این کشتی را به  ساحل امن و آرامش  و با  ثبات می رساند .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب