پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:59:55 - پنجشنبه 13 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راز و رمز ماندگاری امام خمینی (ره) ایمان وعمل صالح است / فریاد با شکوه مرگ بر آمریکای ملت ما برخواسته از آموزههای امام راحل است
آیت الله خاتمی، با اشاره به آیه۹۶ سوره مریم ؛ راز و رمز ماندگاری امام خمینی (ره) را ایمان وعمل صالح او دانست و گفت: او به ما وعده داده است پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به کشور ما آسیبی نرسد؛ مردم همچنان پشتیبان ولایت باقی خواهند ماند و به فضل خدا آسیبی نخواهد دید.

به گزارش “صبح رابر”؛ مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضورنماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری درشهرستان رابر  در حسینیه جامع برگزار شد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با تسلیت رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: ۱۴ خرداد؛ دو  خصوصیت را  با خودش دارد این دو  خصوصیت  ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی )  را باید با هم دید.

DSC02495

خاتمی با اشاره به آیه۹۶ سوره مریم (إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا)خطاب به جوانان افزود: راز  این همه محبوبیت امام (ره) حتی بعد از گذشت ۲۷سال از رحلت ایشان؛ ایمان و عمل صالح او بود؛ که  مثل  روزاول  ارتحالش عزاداری می کنند.

 

وی  امام راحل مصداق  کامل خدا باوری دانست و افزود: امام راحل حتی شبهای اخری که در بیمارستان  بودند نماز شب شان  ترک نشد، ۱۵سال  حتی  شبی که  نجف حکومت نظامی بود امام راحل، پشت بام  خانه رو به  حرم  امیر المومنین(ع)  زیارت  جامعه  کبیره را می خواند، در ماه رمضان هر سه  روز یکبار  قرآن  را ختم می کرد؛ این بُعد امام،  بُعد بسیار برجسته و قابل  توجه است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: امام  وقتی با  هواپیما از فرانسه می آمدند  طبقه  دوم  هواپیما خبرنگار از امام  پرسید: چه احساسی دارید   بعد از ۱۵ سال که  به ایران باز میگردید؟ امام یک  کلمه  فرمود و گفت:« هیچی » و  آن خبرنگار نفهمید  که  امام   چه گفت، اما « هیچی» حاصل یک عمر عرفان است؛ یعنی آن روزی که رژیم  طاغوت  امام را از  کشور ربود  و  تبعید به ترکیه کرد  با امروز که میلیونها  دل  متوجه ایشان است ،هیچ  فرق  نمی کند؛ چرا که  در این دل  خدا است.

DSC02502

وی  افزود: ۵۷ سال حکومت پهلوی ۵۷سال دین زدایی ، اخلاق زدایی ، استقلال زدایی و بردگی بود که سفرای کشورهای غربی علاوه بر حقوق ثابت حق توحش می گرفتند.

امام جمعه موقت تهران  بی دین بودن ، بی سواد بودن وخشن بودن را سه خصوصیتی که انگلیسیها در آن زمان برای راه اندازی حکومت لائیک در ایران و انتخاب فرد مورد نظر برای حکومت مد نظر داشتند برشمرد واظهارداشت: آنان رضاخان را انتخاب کردند و او را دریک سفر ۱۲روزه به ترکیه آموزش دادند که بعد از آن چه خشونتها ووحشی گریهای بر مردم روا نداشتند.

وی کشف حجاب، مبارزه با روحانیت وتعطیلی وقاچاقی شدن عزاداریها را از اقدامات ننگین حکومت پهلوی عنوان کرد وافزود: در آن زمان خفقان موج می زد ومردم هیچ کاره بودند.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام وقیحانه آمریکا در مصادره ۲میلیارد دلار پول ایران گفت: مهمترین هدف آمریکا از اینگونه اقدامات از بین رفتن استقلال کشور ماست وگرنه آنها می دانند که ما نه حامی تروریسم بوده ونه هستیم، بلکه ما حامی حزب الله هستیم.

DSC02505

وی گفت: سرنوشت آمریکا امروز نه در واشنگتن و در  شیکا گو بلکه در این نظامی که  امام  ساخت ، نظامی را امام ساخت  که آزادی به معنای درست نه آن  آزادی که در زمان شاه بود؛ این آزادی به  یومن پیروزی انقلاب اسلامی برگشت و از همه  اینها مهمتر دین و مکتب حاکم  شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز تنها کشوری که قانون اساسی آن دینی است، ایران اسلامی است گفت: در سایه این نظام هزاران مسجد وحوزه علمیه در داخل وخارج کشور ساخته شده است و ما الان ۲۵۰حوزه علمیه در خارج از کشور در چهار قاره جهان داریم.

وی روحیه  استکبار ستیزی و نفرت از استکبار  را  روحیه قرآنی  دانست و تأکید کرد:  ذکر« لا إله إلّا اللّه »، همان نفرت از استکبار که  امام  بر دلها  نشاند، چه  کسی  گفت که آمریکا هیچ  غلطی نمی تواند بکند جز امام؛  چه کسی  گفت:  آمریکا  شیطان بزرگ است  جز امام ؛ فریاد با شکوه  مرگ بر امریکای ملت  ما  برخواسته از آموزههای  امام راحل  عظیم الشأن  است که  نفرت از استکبار، امام  این  عمل  صالح  را  شکل داد.

DSC02521

این عضو هیئت ریئسه مجلس خبرگان رهبری افزود: عمل  صالح امام   ۳۷ سال  با  شادابی  و  سرزنده باقی مانده و ان شاءالله تا  ظهور  حضرت  بقیهالله العظم  سرزنده وبا نشاط به یاری  خداوند باقی خواهد ماند.

وی راز و رمز ماندگاری امام خمینی (ره) را ایمان وعمل صالح او دانست وافزود: او به ما وعده داده است پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به کشور ما آسیبی نرسد؛ مردم  همچنان  پشتیبان  ولایت باقی خواهند ماند و به فضل خدا آسیبی نخواهد دید.

DSC02504

ایت الله خاتمی  در بخش دیگر سخنانش حال و هوای  عزاداریهای ارتحال  امام  راحل  را حال  و هوای عاشورایی برشمرد و خاطرنشان کرد: همان عشقی که  مردم ما به  سالار شهیدان  داشته و دارند همان عشق  را به فرزند  صالح سید الشهدا ابراز می کند، عشق به  ابی عبدالله (ع)  در  عمق جانها  نشسته؛  محرم  و غیر محرم ندارد، اشک جاری می شود.

DSC02500

حجت الاسلام  صادقی امام جمعه رابر نیز در این مراسم  ضمن  عرض خیر مقدم و عرض  تسلیت  جانگداز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت:  هر سال روز ۱۴ خرداد، فرصتی است برای اینکه ملت ایران بار دیگر  وفاداری  خود را به اصول و آرمانهای بزرگ  امام ابراز کند.

وی ادامه داد: ۱۴ خرداد، روز عزای بزرگ  جهان اسلام است روزی  که در آن ایران صبحی بدون خورشید  را آغاز کرد  روزی  که انقلاب دیگر  ضربان آن  قلب  تپیده را نشنید، روز  که هر مسلمان  دردمند سراسر  جهان احساس یتیمی  می کرد.

گفتنی است در این مراسم سوگواران خمینی (ره) با مداحی مداح اهل بیت (ع) مهدی پور به سوگ نشستند.

DSC02497

DSC02476DSC02479DSC02484DSC02480

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب