پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:07:22 - سه شنبه 18 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گفتگو با کارآفرین نمونه حوزه اقتصاد مقاومتی / شهد شیرین اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل
حسین حسینخانی، یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان رابرگفت:سالانه۱۰ تن عسل از ۳۵۰ کلنی زنبور عسل تولید و بسته بندی می شود و در این طرح به طور مستقیم ۶ نفر و غیر مستقیم ۱۰ تا ۱۲ نفر اشتغالزایی داشتم.

به گزارش “صبح رابر“، مقام معظم رهبری واژه  اقتصاد مقاومتی  را در سال ۸۹  وارد ادبیات کشور کرد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی در شهر و روستاها کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است.

wpid-img_20151122_31203

حسین  حسینخانی، یکی از افراد برتر ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان رابر در گفت وگو با خبرنگار صبح رابر، مهمترین عامل موفقیت خود در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست و گفت : با انگیزه و پشتکار و حمایت خانواده، جهاد وسپاه توانستم  سال ۸۸-۸۹ به عنوان  زنبوردار نمونه استان معرفی شوم و نیز کارآفرین نمونه   سال  ۹۰-۹۱ ایثارگران  بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شدم و همچنین در سال گذشته لوح تقدیر از دست سردار نقدی و سردار جعفری گرفتم .

وی یکی از بازنشتگان سپاه و کارآفرینان موفق استانی رابر در حوزه اقتصاد مقاومتی  است که با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توانسته است با راه اندازی پرورش زنبور عسل علاوه بر نیاز خود شهرستان ، به  استان  یزد، تهران، شیرازو مشهد نیز صادرکند.

DSCF3086

این کارآفرین حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: پرورش زنبورعسل با توجه به هزینه کم برای آغاز کار و سود زیاد برای تولید کننده می‌تواند برای بسیاری از افرادی که جویای کار بوده و دارای سرمایه اندکی هستند به عنوان شغل محسوب شود.

وی سرمایه اولیه خود را ۱۰ میلیون  تومان با ۲۰کلنی  زنبور عسل بیان کرد و افزود: سالانه۱۰ تن عسل از ۳۵۰ کلنی زنبور عسل  تولید  و بسته بندی  می شود و در این طرح به طور مستقیم ۶ نفر و  غیر مستقیم  ۱۰ تا ۱۲ نفر  اشتغالزایی داشتم.

۲۰۱۵۰۲۰۳۱۹۳۵۲۹_۷۷۸۱۵۷

این فعال عرصه اقتصادمقاومتی گفت: زنبورهای عسل، شهدها را از انواع  گل و گیاه استفاده می‌کنند و عسلی معطر و مرغوب تولید می‌کنند که کاملاً عسل ارگانیک است، پرورش زنبورعسل  کل  استان حتی استان هرمزگان است، زنبورداری  جای خاصی ندارد، زنبور گل  و  گیاه  بهار  را می پسندد، پرورش زنبور را هر جایی که  گل،  گیاه و شهد باشد مقرون به صرفه است.

این مربی فنی حرفه ای شهرستانهای رابر، بافت و ارزوئیه،  زنبورداری را یک نوع تخصص دانست و با بیان خشکسالی های پی در پی  اظهارداشت: جدا  از خشکسالی مشکلاتی در زمینه زنبورداری از جمله بازاریابی وجود دارد، عسل  تقلبی و کارخانه  که وارد استان و شهرستان می شود خواص و ارزش واقعی عسل  ارگانیک را پایین می آورد.DSCF3084

وی با بیان اینکه اکنون ۲ سال کار بسته بندی عسل را با کمک و همراهی خانواده‌ام شروع کردم، گفت: ما سعی کردیم که عسلی با بهترین کیفیت را تولید کنیم، با توجه به درآمد خوبی که این شغل دارد چنانچه تعداد کندوها زیاد باشد می‌توان اشتغال زایی زیادی  نیز داشت و شرایط شغلی افراد دیگری را نیز فراهم کرد.

حسینخانی خاطر نشان کرد: انتخاب  شغل  تولیدی ۸۰ درصد بر اقتصاد مقاومتی  داخلی می توان  اثر داشته باشد.

انتهای پیام /

  1. برنامه نویسی اندروید   خرداد ۱۸, ۱۳۹۵  

    باسلام
    ممنون از پستهای خوبتون.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب