پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:59:48 - شنبه 12 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمایت از مردم فلسطین تضمین کننده منافع ملی وامنیت داخلی /راهپیمایی روز قدس مانع از گسترش افکار پلید اسرائیل در عالم شد
حجت الاسلام شامیری استاد حوزه علمیه، گفت: راهپیمایی روز قدس، مانع ازاین شد که اسرائیل افکار پلید خودش را در عالم گسترش دهد .

به گزارش “صبح رابر”، حجت الاسلام  شامیری استاد حوزه علمیه، در مراسم راهپیمایی روز قدس  اظهار داشت: بدون شک روز قدس، که  توسط امام راحل عظیم شأن انقلاب  بنیان آن  نهاده شده  یکی از ایام الله است یادآوری ایام الله باعث می شود  مردم از  غفلت خارج شوند، معرفت  و بصیرت پیداکنند.

وی بابیان اینکه ایام الله روزی است که انسانها به خداوند متعال نزدیکتر می شوند، افزود: وقتی که امام راحل در سال ۱۳۵۸، آخرین جمعه ماه  مبارک رمضان را به عنوان روز  قدس معرفی کردند، در فرازی در اوج  قله  عبودیت و بصیرت آخرین جمعه ماه  مبارک  رمضان را که از ایام  قدر است می توان تعیین کننده سرنوشت مردم  فلسطین باشد، از  روز قدس  تعبیربه روز  قدر میکند، شکی نیست که روز قدس ایام الله است.

IMG_1193

حجت الاسلام شامیری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند: انسانی که عالم به زمان خود و  بصیرت داشته باشد، فتنه ها و بلاها بر او هجوم  نمی آید، گفت: در دورهای قرار گرفته ایم که فتنه ها و بلاها خیلی زیاد شده و استکبار و صهیونیست سعی می کنند حق و باطل را برعکس جلوه  دهند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی در رأس آن  آمریکا، اسرائیل و انگلیس با توجه به قدرت و نفوذی که در رسانه ها و  تریبون های دارند به دنبال این هستند که ظالم را به مظلوم  و مظلوم  را به  ظالم نشان  دهند و نگذارند مردم جهان بصیرت  پیدا کنند.

حجت الاسلام شامیری با بیان اینکه در سازمان  ملل و در سازمان  حقوق بشر اینگونه  جلوه می دهند که مردم  فلسطین  ظالم هستند و  اسرائیل  مظلوم اضافه کرد: آن  چیز که  معادلات آنها را به هم زد،  پیروزی  انقلاب اسلامی بود که در رأس  شعارهای خودش دفاع از مظلوم را واقعی سرلوحه  کار خودش قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت  دفاع از  مظلوم، بنا به نظر اسلام و پیامبران در مورد روز قدس تأکید کرد: روز قدس فقط روز  فلسطین نیست، روز قدس روز اسلام است .

حجت الاسلام شامیری در بخش دیگر سخنانش  با اشاره به فتنه سال ۸۸ تصریح کرد: در راهپیمایی روز قدس باعث  شد که نفاق چهره واقعی خود را  نشان دهد.  بعضی ها حقیقت  واقعی خودشان را نشان دادند و کسانی که دم از اسلام می  زدند، به اسم دین تیشه به ریشه اسلام می زدند که در فتنه سال ۸۸ همه چیز مشخص شد.

وی با بیان اینکه  در روز قدس سال  ۸۸ شعار دادند:” نه  غزه،  نه لبنان  جانم  فدای ایران” عنوان کرد:  کسانی که فقط ادعای گزافی کردند با کوچکترین احساس خطری فرار می کنند  آن  کسانی جانشان را فدا ی ایران  کردند که در جنگ  تحمیلی در جنگ هشت سال  دفاع مقدس جان نازنین خودشان را  کف دستشان گذاشتند و در میدانهای نبرد حق علیه باطل حضور داشتند  آن کسانی جانشان را  فدای ایران  کردند که امروز در عراق و سوریه می  جنگند.

IMG_1191

وی با بیان اینکه هدف اصلی گروه تکفیری و  داعش،  ایران که سوریه  و عراق مقدمه  آن می باشد،  افزود: اگر ما می خواهیم امروز  دفاع از امنیت درمملکت داشته باشیم  باید  دربیرون از مرزها با  دشمن  مقابله  کنیم، شکی نیست که آمریکا و اسرائیل این تفکر تکفیری داعشی را راه انداخته است .

این استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: گروه تکفیری و داعش به  وسیله حمایت  مردم ایران  و پشتیبانی نظام  جمهوری اسلامی همانجا زمین گیر شدند و به غلط  کردن افتادند .

وی،  اولین خاصیت راهپیمایی روز  قدس را بصیرت افزایی دانست وگفت: در راهپیمایی شعوردینی و سیاسی مردم بالا می رود، این شعارهایی که شما در روز قدس می دهید، همه همراه با شعور است و به وسیله همین شعارها هست که مردم  در فلسطین، غزه، بحرین و لبنان جان می گیرند و مقاومت  می کند این حمایت من و شماست.

حجت الاسلام شامیری،  تضمین امنیت  داخلی را  یکی دیگراز فاید های راهپیمایی  روز  قدس دانست و خاطر نشان کرد: وقتی که  ایران حمایت از مظلوم  در آن ور دنیا می کند،  استکبار جرأت نمی کند داخل این کشور شود. با  کمک و حمایت از مردم فلسطین، غزه و لبنان منافع ملی وامنیت داخلی خودمان را تضمین کردیم .

وی ادامه داد: اگر این حمایت ها تا حالا وجود  نداشت مسلم بدانید که  اسرائیل خیلی  پیشرفت  کرده  بود .

حجت الاسلام  شامیری با اشاره به ۲نعمتی که مردم  قدرشان را نمی دانند؛  یکی نعمت صحت و سلامتی بدنی  و دیگری مسئله امنیت  است اظهار داشت: این راهپیمایی در روز قدس و روز ۲۲بهمن باعث بالابردن امنیت کشور خودمان می شود، مردم  ایران نمی توانند ظلم را در کشورها  دیگر ببینند  و  سکوت کنند.

وی ادامه داد: اگر حمایت مردم ایران دراین  ۳۶ سال بعد انقلاب  از مردم فلسطین نبود،  مطمئن  باشید سجد القصی دست  صهیونیست ها بود،  اسرائیل  فکر نکنید به کم  راضی است ، اسرائیل وقتی که در منطقه فلسطین آمد، هدف اصلی اش  این بود که از نیل تا فرات را  حداقل تحت سیتره خودش دربیاورد.

اینسخنران روز قدس در رابر گفت : راهپیمایی روز قدس، مانع ازاین  شد که اسرائیل افکار پلید خودش را در عالم  گسترش دهد .

وی با تأکید بر شناخت  دشمن افزود: اسرائیل دشمن خداست، صراحت آیه قرآن است که دشمنترین پر کینه ترین مردم  مغرض ترین  مردم نسبت به مردم ، همان یهودیان  هستند؛  حتی نام  یهود راخداوند متعال  قبل از مشرکین  ذکر کرده اینها دشمن ترین دشمنان مردم  روی زمینند چرا که  آنها فقط خودشان و منافع خودشان را  می بینند .

حجت الاسلام شامیری بزرگترین  دشمن اسلام را   یهود دانست و بیان کرد : آنهایی که  گمان می کنند  اگر رضایت اسرائیل را به دست بیاورند می توان راحت تر زندگی کنند و یا اگربین  ایران با آمریکا توافقی  شود،  مردم با صلح و  آرامش  زندگی می کنند؛ این مخالف  سنت پیغمبر اسلام  است .

وی با تأکید بر سخن مقام معظم  رهبری که فرمودند: هر جا به انقلاب و  روحیه انقلابی تکیه کردیم، پیشرفت داشتیم افزود: فرهنگ اسلام،  فرهنگ مقاومت است. با یک بررسی متوجه می شوید؛ آنقدر ظلم ، ترور و تحریمی در  حق  ایران  کردند که در هیچ کجای دنیا  نیست و اگر هر ملتی  به غیر از ایران بود از پا در  آمده بود  اما این ملت فرهنگ آن فرهنگ هیهات من ذله است .

این  استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: یکی از مفاهیم دینی،  صبراست؛  صبر در فرهنگ اسلامی به معنی تحمل مصیبت و بدبختی و شقاوت نیست بلکه صبر در فرهنگ قرآن یعنی استقامت، یعنی در مقابل  ظلم ظالم  تسلیم نشدن،  صبر در  فرهنگ  قرآن یعنی اینکه مقابل  ظالم ایستادگی کنید .

وی، رمز موفقیت ایران را  مقاومت در برابر  با استکبار برشمرد و افزود: مقام  معظم رهبری فرمودند: هر جا برای خوشایند، عناصر استکبار ازارزشها کوتاه آمادیم و در بیان مواضع انقلابی  رودربایستی کردیم، دچارعقب ماندگی و خسارت شدیم.

حجت الاسلام شامیری با بیان اینکه در  فرهنگ اسلام،  ملت مسلمان ایران  معتقد به آیین  پیغمبراست  که  اگر مسلمانی حقوق مسلمان دیگربرایش مهم  نباشد، این  مسلمان  نیست،  گفت:  روز  قدس،  روز عبادت  است.  امروز هر  قدمی  که در بیان مظلومیت مردم  فلسطین برداشتید،  سودش در  جیب  خودمان رفته  و  لحظه به  لحظه اش  هدایت  حساب  می شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب