پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:01:19 - شنبه 25 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکلات مردم روستای رودبر ظرف یک ماه آتی پیگیری شود/با تبدیل شایعات به واقعیت در معدن درآلو زنجیره انسانی خواهیم بست
خطیب جمعه رابر در بحث شایعات اخیر معدن درآلو رابر گفت: با توجه به دیدار اخیر با مسوولان استانی و پیگیری های انجام شده گفتند؛ این تخیل شماست، اگراین ابهام و شایعه تبدیل به واقعیت شود با حمایت مردم، در معدن درالو رابر زنجیر انسانی خواهیم بست.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی؛ امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته؛ با اشاره به ادامه مباحث هفته های قبل درباره تأثیر معنویت در خانواده و ارائه راهکارهایی در زمینه ایجاد فضای معنویی و حاکمیت دین اظهار داشت: یکی دیگر از آن راهکارها قناعت گرایی است.

وی با بیان آیه ۳۶  سوره مبارکه حج افزود: لقمه حرام زمینه ساز حذف معنویت و اعتقادات دینی از زندگی آنهاست، انسان باید در زندگی اش قناعت داشته باشد به همان چیزی که دارد بسنده کند و قانع باشد.

امام جمعه رابر بیان داشت: در امور مادی به زیر دست خود و در امور معنویی به بالادست خود نگاه کنید در جامعه امروزی عکس آن عمل  می شودکه خیلی از معنویت ها در زندگی ها به دلایل بحث تجمل گرایی، تشریفات و معضلات آن از بین می رود.

وی با بیان اینکه قناعت به معنای راضی بودن به آنچه خداوند مقدر نموده افزود: قناعت و ساده زیستی امری از درون فردی را به بی اعتنایی به مظاهر درونی و  آرامش روحی را ایجاد میکند و می توان به مسایل معنوی خود بپردازد.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توصیه ‏ی مهم رهبری معظم انقلاب اسلامی، بر لزوم دقت و همه ‏جانبه نگری در انجام وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبری معظم انقلاب در این ‏باره با اشاره به سه وظیفه مهم این نهاد یعنی «تشخیص مصلحت»، «مشاورت در تعیین سیاست‏های کلی» و «ارائه راه‏ حل در معضلات کشور»، تأکید کردند: مجمع باید صددرصد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.

وی افزود: مسئولیت بسیار ظریف و خطیر مجمع در «تشخیص و اِعمال مصلحت» است، مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‏ دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم،با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‏هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.

خطیب جمعه رابر یادآورشد: این مجمع یکی از فرآورده‏ها و نهادهای ایجادشده توسط نظام جمهوری اسلامی و محصول انقلاب است و یادگاری از امام راحل عظیم ‏الشأن ملت ایران است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم و اینکه همه روستاها باید روحانی داشته باشند، گفت: مساجد،حسینیه ها و تکایادر شهر و روستا که نیاز به روحانی دارند با دفتر ما  هماهنگ کنند که از روحانی دعوت شود.

حجت الاسلام صادقی تأکید کرد: فضا سازی شهر، مساجد و تکایا در آستانه ماه محرم با نظارت و هماهنگی بزرگترا صورت گیرد تا خدای ناکرده حوادث ناگواری پیش نیاید.

وی با اشاره به همایش ملی و معنوی جشن عاطفه ها در آستانه بازگشایی مدارس گفت: شور و هیجان خاصی برای خانواده های دارای فرزند محصل ایجاد شده و با اشتیاق وصف ناپذیری به استقبال سال تحصیلی جدید می روند و در این بین خانواده هایی هستند که در وضعیت معیشتی نامناسب اقتصادی، قادر به تأمین نیازهای اولیه فرزندانشان نیستند، چشم امیدشان به کمک خیرین نیکوکاران است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) رابر آماده دریافت هر گونه کمک های نقدی و  غیر نقدی برای دانش آموزان بی بضاعت می باشد، عنوان کرد:  فرض کنید این فرزندان  مثل فرزندان خود شما هستند کمک دهید آنها هم سربلند وارد مدارس شوند.

وی با اشاره به مشکلات از قبل به وجود آمده مردم روستای رودبر گفت: از سال ۷۴آن طرح ملی سد شهیدان امیر تیموری (صفا رود) در بحث آبرسانی به شهر رابر و استان کرمان که اطراف روستا را خریداری کردنداما هیچ اتفاق نیفتاد؛ تکلیف اینها را مشخص کنید.

خطیب جمعه رابر گفت: این مردم روستا از حق اصلی خودشان در بحث ساخت و ساز، امکانات اولیه آب و  برق ،  اشتغال باز نگه داشتید تا یک روز دولتمردان بودجه ای دهند و  زمین ها خریداری شود این قبول نیست، هر چه  سریعترباید تکلیف این مردم روستا را روشن کنند وگر نه تا یک ماه دیگر وظیفه دارند هر امکاناتی به این عزیزان بدهند و  اگر کوتاهی کنند بنده با حمایت شما مردم در مقابل شان خواهم ایستاد.

وی از مسوولان، استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواستار شد:  که تا یک ماه آینده تکلیف این مردم روشن شود در غیر این صورت تمامی امکانات اعم از آب و برق که به هر روستایی داده می شود به این روستا هم بدهند.

حجت الاسلام صادقی در بحث شایعات اخیر معدن درآلو رابر گفت: با توجه به دیدار اخیر با مسوولان استانی و پیگیری های انجام شده گفتند؛ این تخیل شماست، اگراین ابهام و شایعه تبدیل به واقعیت شود با حمایت مردم، در معدن درالو رابر زنجیر انسانی خواهیم بست.

وی با اشاره به معضلات بیکاری جوانان رابریگفت: ازبکارگیری  نیروی رابری در معدن درآلو باید حمایت شود.

خطیب جمعه رابر از فرمانداری خواست که شورای اداری رابر را در معدن درآلو تشکیل دهد وگر نه شورای فرهنگی رابر را تشکیل و  انقلابی  عمل میکند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب