پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:18:25 - یکشنبه 12 بهمن 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در مراسم نواختن زنگ انقلاب در مدرسه زادگاه حاج قاسم مطرح شد؛
شهید سلیمانی از بستر انقلاب اسلامی رویید و به جهانیان معرفی شد/امروز برای تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی باید مکتب شهید سلیمانی را در دستور کار قرار دهیم
اسکندری نسب گفت: امروز برای تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی باید مکتب شهید سلیمانی را در دستور کار قرار دهیم که هر کدام از برنامه های شهید سلیمانی می تواند ما برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی مصمم تر کند که در دستور کار آموزش و پرورش استان است.

به گزارش “صبح رابر”؛ صبح امروز ۱۲بهمن زنگ انقلاب اسلامی در مدرسه عصمتیه روستای قنات ملک، زادگاه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به صورت نمادین نواخته شد.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی  امام جمعه رابر در این مراسم ضمن تبریک تقارن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام(ره) با ایام الله دهه فجر گفت: ما باید دستاورد های انقلاب اسلامی را تبیین کنیم.

وی  با بیان اینکه یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی کارخانه انسان سازی بود، افزود: شهدا در بستر انقلاب اسلامی رشد کردند و پرورش یافتند و سرآمد این شهدا که هویت انقلاب و نظام است؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است زیرا سلیمانی از بستر انقلاب اسلامی رویید، رشد کرد و به جهانیان معرفی شد.

وی ادامه داد: رابر شهدای بی بدیلی تقدیم نظام کرده و علت آن فرمانده رشید سپهبد شهید سلیمانی است و اگر رابر و روستای قنات ملک جهانی می شود علت آن سپهبد شهید سلیمانی است و به شهید سلیمانی افتخار می کنیم که هویت عشایر در کشور است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی عشایر را در رشادت، شجاعت و در بی بدیل بودن در همه قله های رفیع حتی در فضائل اخلاقی معرفی کرد و این ها در سیمای این مرد بزرگ موج می زند و به این سپهبد افتخار می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر بستر انقلاب اسلامی نبود این محفل هم نبود و اگر بستر انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب اسلامی نبود این شاخصه ها معرفی نمی شد و امروز با آغاز چهل و سومین پیروزی انقلاب اسلامی زنگ انقلاب از مدرسه عشایری در این روستای قنات ملک نواخته نمی شد.

امام جمعه رابر ادامه داد: درود به روح شهدای بی بدیل همچون سردار شهید حاج قاسم شهید سلیمانی و دیگر شهدا که مایه مباهات و افتخار جهان اسلام هستند.

وی با بیان اینکه امروز مدرسه فرسوده ای در شهرستان رابر نیست و ۲۵ مدرسه در شهرستان رابر در دستور ساخت و افتتاح است، افزود: این نه تنها در شهرستان رابر بلکه در دیگر شهرستان های همجوار نیز اینگونه است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش عشایری در شهرستان رابر ۲۵ مدرسه عشایری دارد که هنوز با چادر اداره می شود که این زیبنده نیست و درخواست داریم تا مسئولان فکری به حال این مدارس بکنند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با حضور شما یک قدم اساسی در بحث تعلیم و تربیت آموزش و پرورش عشایری هم برداشته شود.

احمد اسکندری نسب  مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: یاد و خاطره ۴۱ هزار شهید دانش آموز و معلم و به طور ویژه ۱۷۳ شهید دانش آموز عشایر و ۴۳ شهید معلم عشایر را گرامی می داریم.

 وی بیان کرد: آن چیزی که امروز ما را به این وادی کشانده است قطعاً روح بلند شهدا و در رأس آن ها سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است که با شهامت، اراده بزرگ، قوی و آهنین توانستند مقتدرانه و عزتمندانه برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی قد علم کنند و به آن شهرت جهانی بدهند.

اسکندری نسب افزود: امروز در حالی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم که رهبری های خردمندانه، آگاهانه و مدبرانه مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای یادآور همبستگی، اتحاد و همدلی که در بهمن ۵۷ بود و امروز دارد قدرت نمایی می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان در طول این ۴۱ سال خیلی ترفندها، دسیسه ها و نقشه هایی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ما کشیدند که همه آن ها نقش بر آب شد، اظهارکرد: امروز مفتخر هستیم که در مقابل همه این دسیسه ها اعم از جنگ و تحریم و تهاجم فرهنگی و همه مسائل به خوبی و مقتدرانه با رهبری های مقام معظم رهبری ایستادیم و امروز به عنوان یک کشور مقتدر، سربلند و با عزت در منطقه شناخته شدیم و می شویم.

اسکندری نسب یادآورشد: امروز ما به گذشته و تقدیم مردان عزیز و بزرگی همچون سردار سلیمانی ها افتخار می کنیم و به آینده بسیار درخشان امیدوار هستیم چرا که ما برای آینده خود نقشه راه و ما برای آینده گام دوم انقلاب و ما برای آینده سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه آن چیزی که شاید در این یکسال ما را مصمم تر و امیدوار کرد ترویج مکتب شهید سلیمانی است، عنوان کرد: در طول این ۴۰ سال اگر بخواهیم راه، روش و مسلک شهدا به ویژه شهید سلیمانی را به عنوان نقشه راه خود قرار دهیم باید در آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی که در طول همین مدت محتوای درسی را براساس مکتب شهید سلیمانی تدوین و طراحی می کند، به عنوان نقشه و چراغ راه پیش روی قرار دهد.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی به خوبی این ملموس است که از ۷ راهکار اساسی گام دوم انقلاب اسلامی، یک راهکار توجه به جوانان و علم و تحقیق و پژوهش است که در دستور کار نظام تعلیم و تربیت است.

اسکندری نسب بیان کرد: امروز برای تداوم و اقتدار نظام جمهوری اسلامی باید مکتب شهید سلیمانی را در دستور کار قرار دهیم که هر کدام از برنامه های شهید سلیمانی می تواند ما برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی مصمم تر کند که در دستور کار آموزش و پرورش استان است.

وی گفت: امروز در اینجا به عنوان نمادی از اقتدار، دلاور مردی و شیر مردی همه رزمندگان به ویژه جوانان عشایر دوران دفاع مقدس دور هم جمع شدیم و افتخار می کنیم که بالغ بر هزار و ۳۰۰ شهید در استان از بچه های عشایر بودند که نمونه آن روستای قنات ملک در شهرستان رابر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه از هزار و ۳۱۹ شهید دانش آموز استان کرمان بالغ بر ۱۰ درصد آن ها از بچه های عشایر هستند، اظهار کرد: راه و مکتب شهید سلیمانی در دستور کار ما است و اگر بخواهیم به دین و انقلاب آسیبی نرسد و جوانان مستقل تربیت کنیم باید مکتب شهید سلیمانی در جامعه ترویج پیدا کند.

محمد رضا سیفی مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور، نیز در این آیین با بیان این که سردار سلیمانی اعتماد کرد، باور کرد و معتقد شد، گفت: اگر سردار سلیمانی نبود کشور دچار آشفتگی می شد و برکات سردار سلیمانی حتی بعد از شهادت او نیز وجود دارد.
 وی افزود: از این منطقه محروم عشایری شخصی در کشورهای مختلف منطقه ظهور کرد که محصول انقلاب اسلامی و مدارس است و وجود او لرزه بر اندام دشمنان اسلام انداخت.
سیفی با تاکید بر این که دانش آموزان سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند، بر ترویج مکتب شهید سلیمانی در مدارس عنوان کرد: ” عشایر، ذخیره انقلاب هستند؛ امیدواریم رفاه و آموزش با کیفیت این عزیزان در کشور فراهم شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران و روسای آموزش و پرورش تاکید کرد: باید مسیردسترسی به آموزش با کیفیت در تمامی مناطق کشور فراهم شود و هیچ تفاوتی بین نقاط مرزی کشور و دورافتاده ترین نقاط نسبت به مرکز استان ها نباشد.
 مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور، اظهار کرد: امیدواریم شرایط کشور به گونه‌ای پیش رود و شرایطی به وجود آید همه دانش‌آموزان به صورت مساوی از امکانات کشور از جمله فرهنگ سراها، سینما و مکان های ورزشی برخوردار شوند. 
وی با بیان این که به برکت جمهوری اسلامی ۲۱۸ هزار دانش‌آموز عشایری در ۲۷ استان کشور مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: این تعداد دانش‌آموز در ۶ هزار مدرسه تحصیل می کنندکه ۱۷۹۰ مدرسه از این تعداد سیار هستند.


سیفی افزود: اولویت اول آموزش و پرورش در این سه سال گذشته پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر عشایری بوده است زیرا اگر دانش آموزان دختر شرایط تحصیل داشته باشند باعث توسعه و پیشرفت کشور می شوند‌.

وی با بیان اینکه گسترش، بهسازی و آماده‌سازی مدارس چادری به مدارس کانکسی چرخدار مجهز به پنل خورشیدی و دارای اتاق استراحت معلم و مجهز به سرویس بهداشتی اولویت بعدی آموزش و پرورش عشایری است، عنوان کرد: کانکس چرخدار بهتر از ساختمان فیزیکی است زیرا تعداد دانش آموزان عشایری کم است و دانش آموزان باید در مناطق صعب العبور تحصیل کنند و از طرفی هم ساخت ساختمان در این مناطق به صرفه نیست زیرا ممکن است عشایر به خاطر خشکسالی مسیر کوچ خود راعوض کنند.
 مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور گفت: به زودی ۲۵ مدرسه چادری شهرستان رابر به مدرسه کانکسی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب